Roskildevej v. Domus Vista
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-01-04 22:40

Er her nogen der her der har gennemskuet hensigten med de nye vejstriber på
Roskildevej ved Domus Vista i retning mod København?

Jesper

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-01-04 23:03

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev :

>Er her nogen der her der har gennemskuet hensigten med de nye vejstriber på
>Roskildevej ved Domus Vista i retning mod København?

Er det sådanne striber der skal give folk et falsk indtryk af vejens
bredde ?

Fra : Mikael L

Dato : 30-01-04 23:12

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er her nogen der her der har gennemskuet hensigten med de nye vejstriber

> Roskildevej ved Domus Vista i retning mod København?

Det er vel bare endnu et forsøg på at gøre livet surt for billisterne og
gøre køen om morgenen endnu længere, så bilerne kan få lov til at holde
endnu mere i tomgang.
Vi skal jo have de store gule sataner frem. Når nu folk skal betale en
mindre formue for en tur, må der jo hellere være lidt fart over feltet.

Mikael

Fra : Henning

Dato : 30-01-04 23:14

On Fri, 30 Jan 2004 22:40:12 +0100, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.dk> wrote:

>Er her nogen der her der har gennemskuet hensigten med de nye vejstriber på
>Roskildevej ved Domus Vista i retning mod København?

Jeg kunne forestille mig, at det er for at sænke farten? Den ene bane
er lavet til busbane (ok, folk har ikke fundet ud af det endnu), så
der reelt kun er een vognbane nu, hele vejen fra Domus til
Vesterbrogade.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-01-04 23:22

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> wrote in message

> [...]
> er lavet til busbane (ok, folk har ikke fundet ud af det endnu), så
> der reelt kun er een vognbane nu, hele vejen fra Domus til

Jeg har haft glæde af busbanen!

Man ved jo ikke, at det er en busbane før man for længst er inde i den. Og
det almindelige bilspor er alligevel proppet, så hvorfor ikke bare forsætte.

Normalt er det jo let at gennemskue vejmarkering med BUS og højrepil. Det
betydet denne busbane OGSÅ er en højresvingsbane, men hvad betyder BUS og
ligeudpilen?

Jesper

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-01-04 01:02

> Det betydet denne busbane OGSÅ er en højresvingsbane, men hvad
> betyder BUS og ligeudpilen?

Enig... så snart folk ser det, så kører de i begge spor igen.... man forstår
det jo godt.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 31-01-04 02:45

Jesper Nielsen skrev:

> Normalt er det jo let at gennemskue vejmarkering med BUS og
> højrepil. Det betydet denne busbane OGSÅ er en højresvingsbane,
> men hvad betyder BUS og ligeudpilen?

Hvis ligeudpilen er lige over bogstaverne "BUS", betyder det at bussen
gerne må køre ligeud, mens andre der bruger banen, SKAL svinge til
højre, altså nogenlunde ligesom nedenstående:

^

BUS

^

BUS

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : LR

Dato : 31-01-04 03:21

> Hvis ligeudpilen er lige over bogstaverne "BUS", betyder det at bussen
> gerne må køre ligeud, mens andre der bruger banen, SKAL svinge til
> højre, altså nogenlunde ligesom nedenstående:

Åndsvagt, hvorfor sletter man ikke ligeudpilen.

Lasse

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 31-01-04 09:36

LR skrev:

> Åndsvagt, hvorfor sletter man ikke ligeudpilen.

Ellers må bussen ikke køre ligeud.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk