Nu Octavia på trapperne
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-04 20:55

Hejsa

Her er billeder af den nye Octavia - den ser sgu da ikke då dum ud. Blot
ærgerligt at de ikke længere vil sælge 1,8 T´eren...

http://tinyurl.com/35ss4

Presse-meddelelsen:lyder således:

"Skoda præsenterer nu det første officielle billede af den nye Octavia, som
er efterfølgeren til den populære model med samme navn.

Både designmæssigt og teknologisk er Skoda Octavia en top-moderne bil. Bilen
er 4.572 mm lang, 1.769 mm bred og 1.462 mm høj. Bagagerummets kapacitet er
på hele 560 liter og akselafstanden er øget i forhold til den gamle med 6,6
cm.

Den velkørende 1.6 MPI/102 hk benzin-motor står klar til at drive den ny
Octavia og yderligere vil en 1.6 FSI/115 hk og en 2.0 FSI/150 hk
benzin-motor med direkte indsprøjtning blive mulige. Diesel-programmet vil
komme til at bestå af to højeffektive firecylindrede motorer: 1.9 TDI PD/105
hk og 2.0 TDI PD/140 hk.

Den nye Octavia har verdenspræmiere på den internationale biludstilling i
Geneve tirsdag d. 2. marts, og den danske importør forventer at præsentere
bilen for første gang i Danmark på Copenhagen International Motor Show i
april. Introduktionen af den nye Octavia på det danske marked er endnu ikke
nøjagtig fastsat, men vil ske i 2. halvår 2004.

Skoda vil løbende informere mere detaljeret om den nye model på hjemmesiden
www.skoda-auto.dk."

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 20:57

KLIP

> Her er billeder af den nye Octavia - den ser sgu da ikke då dum ud.
Blot
> ærgerligt at de ikke længere vil sælge 1,8 T´eren...

Den ligner jo lidt ala den nye Volvo S40.

Den kan du for resten godt købe med en turbomotor...

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-04 21:52

> Den ligner jo lidt ala den nye Volvo S40.

Der er noget om snakken, ja..

Jeg kan godt lide Volvoens udseende, men frygter, den er på størrelse med
Lupo´en indendøre. S60´eren er ikke større end min Vectra, tror jeg.

> Den kan du for resten godt købe med en turbomotor...

Mums..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 21:58

KLIP

> Jeg kan godt lide Volvoens udseende, men frygter, den er på størrelse
med
> Lupo´en indendøre. S60´eren er ikke større end min Vectra, tror jeg.

Jeg har prøvet at sidde i den nye S40.

For mig er den på størrelse indvendig med en S60 og det er altså ikke
nok.

Jeg har også siddet i den nye Nissan 350 Z.

Jeg sidder ikke helt godt i nogen af dem.

S40 vil jeg først prøve en tur i, når den lokale pusher får en
turboversion hjem.

350Z´en var ikke på plader (forhandlerens) og den der stod på pladsen
var importørens.

Den skulle bruges til et forhandlermøde, så den var fredet.

Hr. Bjørn

Fra : Allan Møller

Dato : 31-01-04 21:19

> Jeg har prøvet at sidde i den nye S40.

Ved du noget om V50 ? På Volvo's hjemmeside
er der ikke så meget synes jeg.
Er den overhovedet kommet på markedet ?
Vil den svare til en V40 ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 21:48

KLIP

Ikke mig bekendt, men du kan chekke http://www.volvocars.com

> Vil den svare til en V40 ?

Det vil jeg tro.

Se evt. her: http://www.volvocars.de/v50

Hr. Bjørn

Fra : Allan Møller

Dato : 01-02-04 15:20
Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 15:21

> http://www.volvocars.se/v50

Jeg er bedre til tysk...

Hr. Bjørn

Fra : Henning

Dato : 30-01-04 21:36

On Fri, 30 Jan 2004 20:55:01 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>
>"Skoda præsenterer nu det første officielle billede af den nye Octavia, som
>er efterfølgeren til den populære model med samme navn.

Tja, der var to årsager til at jeg ikke købte Skoda, da jeg skulle ha'
ny stationcar for et par år siden. Det første var det store grimme
grønne mærke midt i rattet, det andet var simpelthen at den var ligeså
dyr som en "rigtig" Passat!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-04 21:53

> [...]
> ny stationcar for et par år siden. Det første var det store grimme
> grønne mærke midt i rattet, det andet var simpelthen at den var ligeså

Kan det nu passe..?

/Jan W Nielsen

Fra : Allan Møller

Dato : 31-01-04 21:20

Jan >> grimme grønne mærke midt i rattet, det andet var simpelthen at den

> Kan det nu passe..?

En Octavia er vel nærmere en Golf end en Passat ?

Mvh. Allan

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-01-04 22:30

> En Octavia er vel nærmere en Golf end en Passat ?

Den er markant større end en Golf - men dog på samme platform. Jeg er derfor
tilbøjelig til at give dig ret. Der er også gjort mindre for at gøre kabinen
støjsvag etc.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 01-02-04 11:10

> [...]
derfor
> tilbøjelig til at give dig ret. Der er også gjort mindre for at gøre

Enhver, der har siddet på bagsædet af en Octavia ved, at den ikke er markant
større end Golf. Men den har et større udhæng over bagakslen og dermed et
markant større bagagerum. Men inden i bilen er der sgutte meget plads, så at
sammenligne med en Passat er vist forkert.

/Caspersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-04 13:25

> Enhver, der har siddet på bagsædet af en Octavia ved, at den ikke er
markant
> større end Golf.

Uenig - kabinen er større - også selvom bilerne har samme akselafstand.

> Men den har et større udhæng over bagakslen og dermed et
> markant større bagagerum.

Helt enig - amok forskel.

> Men inden i bilen er der sgutte meget plads, så at
> sammenligne med en Passat er vist forkert.

Det har æ hæller aldri sagt.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 01-02-04 13:46

> Uenig - kabinen er større - også selvom bilerne har samme akselafstand.

Ja, jeg troede ikke, at den kunne blive mindre.....Hvorfor ser folk så stort
et lys i VW Gluf ?

/Caspersen

Der udmærket forstår, at Skoda har fået ordre på at gemme den nye Octavia af
vejen indtil Gluf´en har fået fodfæste...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-02-04 14:26

> Ja, jeg troede ikke, at den kunne blive mindre.....Hvorfor ser folk så
stort
> et lys i VW Gluf ?

Ha-ha... Det ved jeg ikke.. Hvorfor bliver man forelsket i en bestemt
pige... Svært at svare på..

> Der udmærket forstår, at Skoda har fået ordre på at gemme den nye Octavia
af
> vejen indtil Gluf´en har fået fodfæste...

Det er klart.

På samme måde som Fabia ikke måtte importeres med TDi-motor indtil der kom
en ny polo. De danske skodaforhandlere var faktisk begyndt at juble, da der
kom en kontraordre. Skod hvis man havde en bil i koncernen, der havde den
samme fede motor og en klart bedre undervogn til en langt lavere pris. (dog
med en billigere kabine - men alliwl)

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 31-01-04 12:02

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ny stationcar for et par år siden. Det første var det store grimme
> grønne mærke midt i rattet, det andet var simpelthen at den var ligeså

Ævl !!

Den billigste Passat stc. koster 306.000. Skoda stc. med bedste
udstyrsniveau koster 228.000. En forskel på 78000 kr.

Dét med det grønne mærke er da også noget frygteligt ævl. Det er de samme
dele bilerne er stykket sammen af.

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-01-04 19:26

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udstyrsniveau koster 228.000. En forskel på 78000 kr.
>
> Dét med det grønne mærke er da også noget frygteligt ævl. Det er de samme

Nu er det vel også Golf/Bora Octavia skal sammenlignes med.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 21:45

> Hejsa
>
> Her er billeder af den nye Octavia - den ser sgu da ikke då dum ud. Blot
> ærgerligt at de ikke længere vil sælge 1,8 T´eren...

De venter nok på den nye 2,0 T.
Den er annonceret i A3, Golf V og Touran til efteråret.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-04 21:54

> De venter nok på den nye 2,0 T.
> Den er annonceret i A3, Golf V og Touran til efteråret.

Ja, men hvad fa´en er der galt med den gamle 1,8T´er.

Det er da en kanon motor, og i en 180/190-hk aftapning ville den passe sådan
en Skoda-bil der helt fint.

/Jan W Nielsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-01-04 22:38

Jan W Nielsen wrote:

> Ja, men hvad fa´en er der galt med den gamle 1,8T´er.
>
> Det er da en kanon motor, og i en 180/190-hk aftapning ville den
> passe sådan en Skoda-bil der helt fint.

Måske fordi den kører for kort på literen.. En af vennerne havde en, svjv.
gik den aldrig over 10km/l (ikke tunet/chippet)

Om det skulle blive bedre med en 2.0 turbo ved jeg ikke..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-01-04 23:03

> Måske fordi den kører for kort på literen.. En af vennerne havde en, svjv.
> gik den aldrig over 10km/l (ikke tunet/chippet)

Jeg kender en, der havde en ny Primera - den gik kun 6 km/ltr. (Han kan lide
at køre hurtigt på motorvejene og kører en del om natten.)

Sådan er der jo så mange historier - og mange af dem er sikkert rigtige.
Sagen er bare, at folks kører så forskelligt, at det er svært at blive meget
klogere af. 1,8T´eren har såvidt jeg ved aldrig været kendt for at være
specielt forslugen - tværtimod.

Faktisk er den sat til 12,7 km/ltr i en Passat fra 1997, hvis man kører som
de rullefelts-måliner, der ligger til grund for normen. Det er da meget godt
for en stor bil, der kan sparker afsted med over 220 km/t. Og faktisk er det
også bedre end den almindelige 1,8´er, der jo er en langt ringere motor.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 23:02

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Måske fordi den kører for kort på literen.. En af vennerne havde en, svjv.
> gik den aldrig over 10km/l (ikke tunet/chippet)

Han må have nogle meget tunge fødder.
Jeg skulle virkeligt træde på min i længere tid for at få den under 10 km/l
normal lagde den på ca. 11 km/l
Jeg tror at regnearket sagde 10,8 km/l efter knap 90.000 km.
Og ja den var chippet.
Factum est er den mere økonomisk end 1,8 eren (20V - Audi Schrott motor) og
derfor også en tak billigere i ejerafgift.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===