Vinterdæk
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 09:04

Jeg står og skal vælge vinterdæk (har en Citroen Piscasso) og vælget står
imellem Nokian (model ikke bestemt) og Goodyear Ultra Grip 6.

Nogle kommentare til dem eller andre forslag måske?

Fra : JEY

Dato : 30-01-04 09:31

Jeg kan "varmt" anbefale Ultra Grip 6... (kanon dæk)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-04 09:43

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> wrote in message
> Jeg står og skal vælge vinterdæk (har en Citroen Piscasso) og vælget står
> imellem Nokian (model ikke bestemt) og Goodyear Ultra Grip 6.
>
> Nogle kommentare til dem eller andre forslag måske?

Klebér Krisalp har jeg meget gode erfaringer med. Godt vejgreb og god
slidstyrke.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Gismo

Dato : 30-01-04 10:22

UG 6

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-04 10:26

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message

> UG 6

Karakter eller forslag ?

(Hint: I get the point)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-04 08:16

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Klebér Krisalp har jeg meget gode erfaringer med. Godt vejgreb og god
> slidstyrke.

Og så de (efter min mening til franske biler meget gode) Continental TS770
eller TS790.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-01-04 15:42

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> skrev :

>Nogle kommentare til dem eller andre forslag måske?

Det er vist lidt mere end bare svært at kommentere noget ikke nærmere
defineret ... Nokian har både dæk fuldt på højde med Goodyear, og
nogle ringere

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 30-01-04 16:13

> imellem Nokian (model ikke bestemt) og Goodyear Ultra Grip 6.

Se på http://www.fdm.dk/public/altombilen/drift/daek.asp

Michelin Alpin A2 går man heller ikke helt galt i byen med.

Michael

Fra : Mogens...

Dato : 30-01-04 19:51

On Fri, 30 Jan 2004 09:04:22 +0100, "Jens" <dataengeneer [at]
hotmail.com> wrote:

>Jeg står og skal vælge vinterdæk (har en Citroen Piscasso) og vælget står
>imellem Nokian (model ikke bestemt) og Goodyear Ultra Grip 6.
>Nogle kommentare til dem eller andre forslag måske?

Ingen kan seriøst vurdere hvad at købe hvis ikke størrelsen er "kendt"

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 30-01-04 21:10

> [...]
> imellem Nokian (model ikke bestemt) og Goodyear Ultra Grip 6.
>
> Nogle kommentare til dem eller andre forslag måske?

Jeg kører med BFGoodrich vintersutter på Picasso'en. De har ikke "givet op"
endnu. De larmer ikke væsentligt mere end Michelin Energy sommerdækkene.

mvh
Peter

Fra : N/A

Dato : 03-02-04 18:51

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 18:51

Nope - ikke i alle tilfælde jvf. www.adac.de

>Bliv klogere på dæk her: www.adac.de -> test -> Vinterreifen.

Enig -> især hvis man liiige gad læse, hvor stor forskel den samme
dækmodel har i forskellige størrelser!!!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 21:21

> Nope - ikke i alle tilfælde jvf. www.adac.de

Generelt, jo. Generelt.

Tak, I know. Det var mig, der gjorde oprindeligt gjorde opmærksom på
besynderligheden i den ene dimensions performance-afstikker.

> Enig -> især hvis man liiige gad læse, hvor stor forskel den samme
> dækmodel har i forskellige størrelser!!!

Det er klart...

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 21:53

On Tue, 3 Feb 2004 21:21:20 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Generelt, jo. Generelt.

Nej:
www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14_T_2003_10/default.asp?ComponentID=63345&SourcePageID=8979%231#

iøvrigt er jeg glad for at have vinterdæk på i denne vinter!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:03

> Nej:

www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14_T_2003_10/default.asp?
ComponentID=63345&SourcePageID=8979%231#

> iøvrigt er jeg glad for at have vinterdæk på i denne vinter!

howhow
Så vil den skarpsindige læser bemærke at T dæk er til 190 Km/t og at du i
sidste uge kørte 200 )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 22:35

On Tue, 3 Feb 2004 22:02:55 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så vil den skarpsindige læser bemærke at T dæk er til 190 Km/t og at du i
>sidste uge kørte 200 )

Hva' mener du med det! ???

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:41

> Hva' mener du med det! ???

du skrev da at du kørte hjem med 200 en ad de dage hvor det sneede i jylland

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 22:56

On Tue, 3 Feb 2004 22:40:34 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>du skrev da at du kørte hjem med 200 en ad de dage hvor det sneede i jylland

Jeg tror da ikke, jeg nævnte noget om, hvilken af bilerne jeg kørte i
LOL

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:48

> Så vil den skarpsindige læser bemærke at T dæk er til 190 Km/t og at du i
> sidste uge kørte 200 )

Jeg tror, Mågge har de rigtige højhastighedsdæk på - også om vinteren..

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-02-04 08:01

Tom wrote:

> [...]
>

> howhow
> Så vil den skarpsindige læser bemærke at T dæk er til 190 Km/t og at du i

Man skal sq passe på hvad man skriver her!
Her bliver alt gemt :) (om ikke i hovedet på Tom så i Google groups)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 22:47

> Nej:

Jo.

www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/185_60_R14_T_2003_10/default.asp?
ComponentID=63345&SourcePageID=8979%231#

Som sagt - jeg kender godt testen. Det var jo mig, der oprindeligt gjorde
opmærksom på det fænomen, som du snakker om.

Der har været nogen skriblerier om, hvorvidt der mon har været fejl i testen
eller i det konkrete dæk, siden den konkrete dimension stikker så meget af
fra dækkets øvrige præstationer.

Desuden scorer dækket jo topkarakterer i alle andre dimensioner, hvorfor jeg
stadig mener, det er rigtigt at sige, at UG6´eren generelt
(overordnet/gennemsnitligt/som regel) er et af de bedste dæk på markedet.
Det vinder jo som regel alt, der deltager i. (- sammen med A2´eren)

Dette rokker ikke ved, at ADACs er den mest seriøse test på markedet.

> i øvrigt er jeg glad for at have vinterdæk på i denne vinter!

Øv, jeg har sgu fortrudt min investering. Hvorfor er du glad for det..?

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 03-02-04 23:00

On Tue, 3 Feb 2004 22:46:41 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Som sagt - jeg kender godt testen. Det var jo mig, der oprindeligt gjorde
>opmærksom på det fænomen, som du snakker om.

Du har high lightet et punkt, men forskel mellem størrelser indenfor
samme dækmodel har jeg læst om tidligere

>Øv, jeg har sgu fortrudt min investering. Hvorfor er du glad for det..?

Fordi dækkene bider i det snedække, vi har haft. Man mærker det jo
tydeligt, idet jeg har haft en 3. bil fra 2004 UDEN vinterdæk at
sammenligne med!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 23:12

> Du har high lightet et punkt, men forskel mellem størrelser indenfor
> samme dækmodel har jeg læst om tidligere

Ok..

> Fordi dækkene bider i det snedække, vi har haft. Man mærker det jo
> tydeligt, idet jeg har haft en 3. bil fra 2004 UDEN vinterdæk at
> sammenligne med!

Ok - jeg har ikke været meget ude at køre de seneste uger. Bortset fra turen
mellem hovedstaden og Århus hver fredag og søndag.

Faktisk har jeg været så uheldig ,at jeg endnu ikke har prøvet at køre i min
Vectra, mens der lå sne på vejen..

/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-02-04 08:03

Jan W. Nielsen wrote:

> [...]
> mellem hovedstaden og Århus hver fredag og søndag.
>
> Faktisk har jeg været så uheldig ,at jeg endnu ikke har prøvet at køre i min

Det sætter den sikkert pris på (nye skærme fex) ;)

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 23:23

> Det sætter den sikkert pris på (nye skærme fex) ;)

*ROFL*

Det er saatme ikke så lidt, man skal finde sig i, når man kører Öpel..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 04-02-04 18:04

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:
> Det var jo mig, der oprindeligt gjorde
> opmærksom på det fænomen, som du snakker om.

Så vidt jeg husker skrev FDM om det i dæktests for ca. 15 år siden.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 23:24

> Så vidt jeg husker skrev FDM om det i dæktests for ca. 15 år siden.

Godt jeg altid har dig, Peter..

Jeg mente naturligvis ikke, at jeg havde opfundet den dybe tallerken. Blot
at det var mig, der i forbindelse med den aktuelle test, gjorde opmærksom på
den uheldige dimension 185/60 R14.. (Såvidt jeg husker..)

/Jan W Nielsen