Dansk Autohjælp - eller mangel på samme...~
Fra : Morten Jensen

Dato : 30-01-04 08:56

Efter at have været abonnent hos Dansk Autohjælp i 3 år, heldigvis uden at
have haft behov for assistance, - opstod behovet pludseligt torsdag morgen
29.01.2004, - hvor min bil endte i grøften p.g.a. en blokeret vej og
glatføre.
Bilen endte i en position, hvor jeg ikke kunne få den fri ved egen hjælp, -
så jeg ringer naturligvis til Dansk Autohjælps assistance-nr., - og kommer i
telefonkø hvilket ikke overrasker mig.
Hvad der derimod overrasker mig er, at jeg tilbringer over 1½ time i denne
telefonkø, uden at komme videre, - og systemet fortæller mig ikke hvor jeg
befinder mig i køen.
Da kommer der en venlig entrepenør forbi med en gummiged, som trækker min
bil op af grøften, og jeg kan selv "humpe" den til et værksted.

Det burde være unødvendigt at pointere, at jeg er ualmindeligt utilfreds med
Dansk Autohjælps udprægede mangel på service, denne første (og
forhåbentligt) sidste gang jeg får behov for det!
Mit 1½ times mobiltelefonopkald kostede mig kr. 66,95, og 3 års forgæves
abonnement hos Dansk Autohjælp har ialt kostet mig 3 x kr. 270,- = kr. 810,-
(med FDM-rabat).
Totalt giver det kr. 876,95 smidt lige ud af vinduet.

Min vurdering er, at Dansk Autohjælp tilsyneladende ikke har den fornødne
kapacitet til at servicere deres kunder, når behovet er størst, - og jeg vil
derfor snarest opsige mit abonnement, og finde et bedre alternativ, - for
der kan da næppe findes dårligere...

Denne skrivelse sendes til Dansk Autohjælp, FDM og dk.fritid.bil.

/Morten Jensen

Fra : Jack

Dato : 30-01-04 09:00

Hej

> Hvad der derimod overrasker mig er, at jeg tilbringer over 1½ time i denne
> telefonkø, uden at komme videre, - og systemet fortæller mig ikke hvor jeg
> befinder mig i køen.

Jeg har oplevet nøjagtig det samme... Jeg skrev til dem bagefter, men jeg
fik ALDRIG svar tilbage.

Så... Dansk Autohjælp er ikke længere min ven ;)

Jack

Fra : anders majland

Dato : 30-01-04 10:55

> Efter at have været abonnent hos Dansk Autohjælp i 3 år

Jeg har desværre været en "dårlig" kunde hos Dansk Autohjælp - Jeg har
brugt dem omkring 5 gange siden 1998. Det har ikke været på tidspunkter
med spidsbelastning men jævnt fordelt over hele året og har altid fået
hjælp indenfor den time de har lovet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jesper

Dato : 30-01-04 17:43

"Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kan da næppe findes dårligere...
>
> Denne skrivelse sendes til Dansk Autohjælp, FDM og dk.fritid.bil.

I efteråret løb jeg tør for benzin ved Århus. Det tog 45 min. før de kom,
hvilket vel er ok.
Manden fyldte 5 liter diesel på med en dunk, og bad min om 75 kr. for
brændstof !!!
Jeg havde kun en 100 kr. seddel, men den kunne han ikke give tilbage på.

På det tidspunkt kostede 1 ltr. diesel kr. 6.80 på Shell.

Jeg følte mig udnyttet helt vildt.

Det var en fredag, så mon ikke vedkommende har stukket pengene i lommen
selv, og drukket dem op om aftenen. Jeg håber ihvertfald ikke det var
udtruyk for firmaets politik.

Har dog stadigvæk abonnement, da det foregår igennem min forsikring.

Mvh. Jesper

Fra : NIL

Dato : 30-01-04 20:17

[cut]

> [...]
> udtruyk for firmaets politik.
>
> Har dog stadigvæk abonnement, da det foregår igennem min forsikring.

Hej...

Kedeligt at manden hældte diesel på din bil!
Det må da ha' givet en værkstedsregning?

Hilsen
NIL

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 20:02

> [...]
810,-
> (med FDM-rabat).
> Totalt giver det kr. 876,95 smidt lige ud af vinduet.

hmm jeg har aldrig været medlem af hverken Falck, Dansk autohjælp eller FDM.
Har et par gange i de 20 år haft brug for hjælp men har altid klaret den via
hjælpsomme medtrafikanter.
Agter stadig ikke at betale for noget jeg kan leve uden.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jan Holm

Dato : 31-01-04 00:16

Tom wrote:
> hmm jeg har aldrig været medlem af hverken Falck, Dansk autohjælp
> eller FDM.

Noget der også undrer mig er at folk tror Falck og DAH kun
hjælper abonomenter. Det er faktisk muligt at bruge dem uden
at være medlem men det koster så.

6 Febuar 2004 har jeg kørt bil i 10 uden nogle abonomenter på
autohjælp. Har brugt DAH 1 gang, bugseret til min mekaniker,
ca 30 km pris 850,-

DAH 10 år x 525 = 5250,- kr !! Tror ikke Falck ville være billigere.

Mvh
Jan Holm

Fra : anders majland

Dato : 01-02-04 00:24

> DAH 10 år x 525 = 5250,- kr !! Tror ikke Falck ville være billigere.

Med en af de mange "særaftaler" er prisen omtrent det halve. Og så skal
man ikke få brug en bugsering alt for langt for at det er væk .... Men
på bilen er det lidt spild - det er jo en mazda men jeg har tilgæld
brugt dem "meget" til min Aprilia. Sådan en italiensk 2-hjuler er ikke
nem at holde kørende igennem dansk vintervejr ....

Så som altid med forsikringer - Det er op til en selv at vurdere rikoen
op mod præmien.

Fra : claus b. p.

Dato : 31-01-04 14:41

"Morten Jensen" <dzr@gmx.skod.net> wrote in message
> [...]
> have haft behov for assistance, - opstod behovet pludseligt torsdag morgen
> 29.01.2004, - hvor min bil endte i grøften p.g.a. en blokeret vej og

Jeg har også hørt om ventetider på 5-10 timer hos Falck. Men det er for
dårlig service du har været ude for. Telefonerne bør da besvares, så man kan
få et tidsestimat.
Spørgsmålet er bare hvor du så vil søge hjælp, for der findes vel stort set
kun DA og Falck der yder landsdækkende service?
Der er selvfølgelig altid mulighed for at ringe til den lokale tankstation
og bede dem komme med en Mars-bar eller flaske ketchup.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 15:23

> [...]
> Der er selvfølgelig altid mulighed for at ringe til den lokale tankstation
> og bede dem komme med en Mars-bar eller flaske ketchup.

og hvorfor skulle man ikke kunne bruge Dansk Autohjælp fordi man ikke er
fast abbonent?

Fra : Olesen

Dato : 01-02-04 09:30

> [...]

at...
> Denne skrivelse sendes til Dansk Autohjælp, FDM og dk.fritid.bil.

Er DA ikke en spare-udgave af FALCK ?
Jeg har haft brug for FALCK 3 x. De har altid
været der inden for 45 min. Selv i vintertiden.

Har det røde kort, det billigste og det virker !

Fra : Jack

Dato : 01-02-04 09:47

Hey

> været der inden for 45 min. Selv i vintertiden.

Du har vist aldrig kørt hyrevogn :)

Dengang jeg kørte taxa, har jeg hentet utallige personer - hvor deres bil
var havareret. (og de havde ventet LANGT mere end 45 min.)

(Falck har så hentet bilen ved en senere lejlighed)

Det værste tilfælde var en ældre herre, der havde været medlem af Falck i 40
år.

Han havde siddet i hans bil i 4 timer og ventet, og det var første gang han
ringede til Falck.

Som om du har har været heldig ved jeg ikke... Der er bare mange tilfælde -
hvor det ikke holder (inden for 45 min.)

Ha' en god dag

Jack ;)