Fjerne lugt :(
Fra : Jack

Dato : 29-01-04 22:10

Hej Alle ;)

Jeg skulle køre en veninde til fest... og hun havde medbragt varme
flødekartofler.

De stod pænt i bagagerummet, men da vi kom frem var der løbet fløde ud i
bagagerummet.

Jeg har vasket bagagerums-måtten utallige gange med autoshampoo og
sæderens... men den STINKER bare af skraldespand...

Er der nogen der kender et godt råd? ... så jeg kan få lygten væk..

TAK

Jack

Fra : Gismo

Dato : 29-01-04 22:21

Jack wrote:
> Hej Alle ;)
>

> Er der nogen der kender et godt råd? ... så jeg kan få lygten væk..

Jep, Rodalon det slår bakterier ihjel og fjerner dermed lugt gerner, når det
er tørt brug så en parfumeret sæbe.

Gismo.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-01-04 22:47

Hej!

Jack wrote:

> Jeg har vasket bagagerums-måtten utallige gange med autoshampoo og
> sæderens... men den STINKER bare af skraldespand...

For lidt flødekartofler? Hmmmm :)

Den slemme var da min mor spildte 2 dl _fiskeolie_ ud i baggagerummet på den
gamle Escort. Og det var altså højsommer.

HOLD DA OP hvor det stank i bilen den sommer

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 23:09

Hæld en flaske eddike op i en åben bøtte og stil den ind i bagagerummet -
Jeg plejer at væde en klud i det og stoppe ned i mine MC- støvler når de
ikke er til at holde ud at være i samme rum som

Mvh Jan Petersen

Fra : Michael Olesen

Dato : 30-01-04 11:12

"Jan Petersen" <janAtkosmoDOTdk> skrev i en meddelelse
> Hæld en flaske eddike op i en åben bøtte og stil den ind i bagagerummet -
> Jeg plejer at væde en klud i det og stoppe ned i mine MC- støvler når de
> ikke er til at holde ud at være i samme rum som

Jep, det virker på lugtgener, men når eddiken fordamper (hvilket den gør),
så dannes der et korriderende lag på alle overflader i bagagerummet - ikke
så smart i en bil - tæskeligegyldigt i et par støvler...

/mic

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 22:55

> Den slemme var da min mor spildte 2 dl _fiskeolie_ ud i baggagerummet på
den
> gamle Escort. Og det var altså højsommer.
>
> HOLD DA OP hvor det stank i bilen den sommer

Du kunne bare flytte til Esbjerg så ville du ikke kunne lugte det

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-01-04 23:11

Hej!

Tom wrote:

> Du kunne bare flytte til Esbjerg så ville du ikke kunne lugte det

Hehe

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-01-04 23:28

> Hej!

> Hehe

og jeg må desværre dementere det med lugten.
Det stinker ikke mere af penge i Esbjerg.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (residerende i Esbjerg)

Fra : claus b. p.

Dato : 29-01-04 23:20

> Hehe

Skulle du alligevel vælge ikke at flytte så prøv evt. "Rodalon". Det
anbefales også mod kattepis!

/Claus

PS: Aner ikke hvor man køber det.

Fra : Michael Olesen

Dato : 30-01-04 11:09

> PS: Aner ikke hvor man køber det.

Matas

/mic

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-01-04 00:11

Hej!

"claus b. p." wrote:

> Skulle du alligevel vælge ikke at flytte så prøv evt. "Rodalon". Det
> anbefales også mod kattepis!

Ellers tak, bilen blev byttet ind hos Ford Sorø i '99 og da var lugten (som kom
i ca. '95) for længst væk :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-01-04 07:50

Jack wrote:
> [...]
> sæderens... men den STINKER bare af skraldespand...
>
> Er der nogen der kender et godt råd? ... så jeg kan få lygten væk..
Du skal købe Rodalon hos Matas og følge vejledningen.

Brugte det da min moder havde væltet en liter letmælk ud i bunden af
sin Lancia Kappa ... surt!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 30-01-04 12:33

"Jack" <anss@aa.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender et godt råd? ... så jeg kan få lygten væk..

Hej

Er det baglygten du vil have væk ? )))

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Kasper Munch Munch

Dato : 30-01-04 12:44

Har været usat for det samme brugte RODALON Sæbe med parafume
højtryksrensede måtten det var 16-10-2001
Der er stadig en snert af flødekartofler lort##### lugt..
Aldrig mere sådan noget lort i min bil..

VH
Jann

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bvdf5l$304q$1@news.dansketelecom.com...

Fra : Gismo

Dato : 30-01-04 13:34

> Har været usat for det samme brugte RODALON Sæbe med parafume
> højtryksrensede måtten det var 16-10-2001
> Der er stadig en snert af flødekartofler lort##### lugt..
> Aldrig mere sådan noget lort i min bil..

Hvis der er kommet utilsigtet fragmenter igennem måtten behandles underlaget
på samme måde.

Fra : Ted

Dato : 30-01-04 15:53

Rodalon, rodalon.. jo det virker godt. men afbleger det ikke ?

Teddy

Fra : Gismo

Dato : 30-01-04 18:51

Ted wrote:
> Rodalon, rodalon.. jo det virker godt. men afbleger det ikke ?

Nix.

Gismo.

Fra : Jan

Dato : 30-01-04 22:35

"Ted" <salg@smallblock.dk> wrote in message news:<401a6fda$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Rodalon, rodalon.. jo det virker godt. men afbleger det ikke ?
>
> Teddy

Rodalon, rodalon.. jo det virker godt. men afbleger det ikke

Vi har brugt Rodalon i en Polo hvor en meget dum hankat havde været
forbi.
Det har fjernet lugten, og det afbleger ikke !!!, det bruges jo også
på gulvtæpper..og det se jo heller ikke godt ud med afbleget plætter
der..

Mvh/Jan

Fra : Lau

Dato : 29-01-04 22:57

Hej
Da jeg kørte hyrevogn, væltede en passager en ½ fl. rødvin ud på bagsædet.
Resten af aftenen va rødelagt pga fugt og stank - og rødvin lugter fælt, når
det skænkes på den måde.
Næste eftermiddag hentede jeg vognen hos vognmanden, og den var som ny -
lugtede endda godt!
Jeg fik rådet af den "gamle ræv" og det er:
Stil en kop eddike og sæt en tallerken med kaffegrums! Altså de fugtige
rester af to kander nybrygget kaffe.
Det virkede for ham/mig - mon ikke også for dig.
Held og lykke.
vh
Lau

Fra : TGD

Dato : 29-01-04 23:04

"Lau" <lau@removethispc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rester af to kander nybrygget kaffe.
> Det virkede for ham/mig - mon ikke også for dig.

Lær at klippe GRRRRR

Ja eddike kan du bruge til alt ildelugtende..

<KLIP>

Fra : Lau

Dato : 30-01-04 00:13

snip """"

og selv GRRR

/Lau

Har man læst de tidligere mails i denne tråd, og kun tiføjer i toppen, så er
klipningen unødvendig tidspilde - formodentlig skabt af dansklærere og
overtaget af alle selvbestaltede politifolk i NG'erne.
I e-mailen tidlige dage skrev men ikke engang med store bogstaver, da hele
ideen var at spare tid. Bruger man min metode, så har man hele kronologien
med i omvendt rælkkefølge uden at klippe - jo det virker.
Mere skal der ikke skrives her, da den debat hører til et andet sted.

Fra : John Sahl

Dato : 30-01-04 00:32

Lau wrote:
> Har man læst de tidligere mails i denne tråd, og kun tiføjer i
> toppen, så er klipningen unødvendig tidspilde - formodentlig skabt af
> dansklærere og overtaget af alle selvbestaltede politifolk i NG'erne.

Ja skidt med at tage hensyn til alle andre, bare du umiddelbart
synes det er lettere for dig.

Da du tilsyneladende allerede ved hvordan du burde gøre tingene
vil jeg undlade at henvise til usenet.dk men i stedet sætte FUT til
dk.admin.netikette

Nåh ja, vær så venlig at skrive under det du svarer på og klip
resten væk, det gør det lettere for os alle.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk