Korte / Lange ture - Definition?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 29-01-04 22:08

Hej,

Hvad definerer man normalt som kort/mellemlang/lang tur i KM?
Jeg kører dagligt 2 x 25 KM til/fra skole - er det korte eller mellemlange
ture?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Mogens...

Dato : 29-01-04 22:15

On Thu, 29 Jan 2004 22:08:19 +0100, "Carsten Pedersen"
<carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> wrote:

>Hvad definerer man normalt som kort/mellemlang/lang tur i KM?
>Jeg kører dagligt 2 x 25 KM til/fra skole - er det korte eller mellemlange
>ture?

Du tænker på ift. en varm motor?
Man skal køre mellem 10 og 15 km for, at motoren er varm.
(vand og ikke mindst olie)

/Mogens

Fra : Anders Møller

Dato : 30-01-04 11:15

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal køre mellem 10 og 15 km for, at motoren er varm.
> (vand og ikke mindst olie)

Passer ret præcist på min Unos opførsel. Vandtemp når driftstemperatur efter
10 km. (omkring 90 grader) og olie efter 15 km (omkring 80 grader)

--
Anders Møller
Uno Racing

Fra : Olesen

Dato : 01-02-04 09:31

"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører dagligt 2 x 25 KM til/fra skole - er det korte eller mellemlange
> ture?

Kommer an på, om du venter gæster eller erj *S*.

Det siges, en gennemvarm motor opnåes efter 9-10 km. kørsel,
det passer ikke.