Dæk til Xantia
Fra : Karsten

Dato : 29-01-04 16:07

Hej
Jeg skal til at købe nye dæk til min Citroen Xantia. Min mekaniker råder mig
til at blive ved Michelin, men køber jeg.

Pirelli P2500
Dunlop SP All Season M2
Goodyear Vector 5

kan jeg spare 600-700 kr ved køb af to dæk, det er jo også værd at tage med.

Men mit spørgsmål er, vil jeg få dårligere køreegenskaber ved at skifte til
et "ikke fransk" dæk?

Hilsen
Karsten

Fra : Møller

Dato : 29-01-04 16:52

"Karsten" <kskov@FJERN_DETTEpost.tele.dk> wrote in message
> [...]
med.

> Men mit spørgsmål er, vil jeg få dårligere køreegenskaber ved at skifte

Du nævner ikke noget om dimension, kørestil, om det skal være helård dæk
eller kun sommerdæk/helårsdæg som du henviser til.

Hvis du vælger samme dimension, skulle det normalt ikke betyde så meget, men
gå ind på en af de forskellige testsider kan du måske få et fingerpeg.

Pirelli P2500 ? hvem forhandler dette dæk i DK, jeg ville nok vælge P6000

Jeg ville vælge Goodyear, f.eks. Ventura.

Men det er lidt af en skrøne, at Michelin og franske biler passer sammen er
designet til hinanden.

Du vil måske opleve lidt andre køreegenskaber, støj o.lign. men se test, og
vær opmærksom på, at samme dæk og type

kan opføre sig vidt forskelligt i forskellige dimensioner.

find publikation om bilers bremseevne
http://www.fstyr.dk/sw215.asp

http://www.reifentest.com/

http://www.aftonbladet.se/bil/0210/19/dacktest.pdf
http://www.autobild.de/test/reifen/artikel.php?artikel_id=5254&artikel_seite=0

http://makeashorterlink.com/?U5A845B37

--
Møller

Fra : TGD

Dato : 29-01-04 17:19

"Karsten" <kskov@FJERN_DETTEpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Pirelli P2500
> Dunlop SP All Season M2
> Goodyear Vector 5

Dyre mærker

> kan jeg spare 600-700 kr ved køb af to dæk, det er jo også værd at tage
med.

Gå efter Michellins billig mærke, de vandt i test hos FDM navnet på dem og
testen kan findes på www.fdm.dk

> Men mit spørgsmål er, vil jeg få dårligere køreegenskaber ved at skifte
til
> et "ikke fransk" dæk?

Nej da.

På SAABen der er født med Michellin (nu Pirelli) har vi med glæde kørt på
Gislaved.
Ligeså har vi kørt på Yokohama det var dejlig stille men blev slidt en del
hurtigere.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-01-04 10:17

> [...]
med.

> Men mit spørgsmål er, vil jeg få dårligere køreegenskaber ved at skifte

Hvis din Xantia har Activa vil Michelin være det bedste for de har et dæk
der specielt udviklet til det.

NS