/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Massive snemasser
Fra : JS


Dato : 29-01-04 12:21

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=236501
Hmm, så vidt jeg kan se ligger der maks 15 cm sne.
Det der undrer mig mest er at der tilsyneladende er en del lastbiler der er
blevet overrasket af det glatte føre. Deres erfaring (generelt) burde da
komme dem til gode...



 
 
Ukendt (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-01-04 17:13



> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=236501
> Hmm, så vidt jeg kan se ligger der maks 15 cm sne.
> Det der undrer mig mest er at der tilsyneladende er en del lastbiler der
er
> blevet overrasket af det glatte føre. Deres erfaring (generelt) burde da
> komme dem til gode...

Hvis man skal lave kaffe, læse avisen og sende et par SMSer så er det jo
ikke sikkert at de opdager vejret udenfor.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-01-04 18:55


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:401930fd$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Hvis man skal lave kaffe, læse avisen og sende et par SMSer så er det
jo
> ikke sikkert at de opdager vejret udenfor.

Hmmm ... lå sneen ikke tykt, da chauffører jokkede hen efter potten
eller da han skulle skrabe skidtet rent...?...

Hvordan nogen kan blive overrasket af glat føre efter og under snefald,
er mig en komplet gåde.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



claus b. p. (29-01-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 29-01-04 22:56

>
> Hvordan nogen kan blive overrasket af glat føre efter og under snefald,
> er mig en komplet gåde.
>
Simpelt, man overvurderer egne evner. Det er jo alle de andre der er idioter
fordi de kører så langsomt.

/Claus



Mark Sandberg (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-01-04 23:21


"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse news:40198165$0

> Simpelt, man overvurderer egne evner. Det er jo alle de andre der er
idioter
> fordi de kører så langsomt.

Nogen kører på vinterdæk og kan komme mere sikkert frem i et snevejr som
idag. Andre på sommerdæk, som idioterne anbefaler

/Mark.



Folmer Rasmussen (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 29-01-04 21:13

On Thu, 29 Jan 2004 18:54:45 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>
>"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>news:401930fd$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>> Hvis man skal lave kaffe, læse avisen og sende et par SMSer så er det
>jo
>> ikke sikkert at de opdager vejret udenfor.
>
>Hmmm ... lå sneen ikke tykt, da chauffører jokkede hen efter potten
>eller da han skulle skrabe skidtet rent...?...
>
>Hvordan nogen kan blive overrasket af glat føre efter og under snefald,
>er mig en komplet gåde.

>--

Det hører ellers efterhånden til sjældenhederene at to medlemmer af
den faste stok, kan udvise så megen ignorence på så få linier.

Får man ikke grip, så kører man ingen steder - uanset om man ar vadet
gennem 2 meter høje snedriver tidligere på morgenen.

Hvornår får/har man ikke grip?

Hvis man må stoppe p.gr.a. øvrig trafik, så er der næsten altid så
meget temperatur i trækdækkene at de liiige laver et par små isskåle
at stå i. De er ikke nemme at komme op af.

Hvis man får stop på en frakørsel, peger snuden som regel opad. Det
fordeler vægten ud på hjælpeakslen i urimelige mængder, som igen gør
det svært at komme igang igen.

Og sådan er der en ½ million ting der kan drille sådan en dag. Er man
f.eks. i en situation hvor man kan "rokke" sig fri af et glat sted,
hvad holder der så altid 5 cm. fra ens bagkofanger? Rigtigt gættet. En
pen- og blækhusarbejder der bare ved alting.

Jeg vil æde min gamle hat på, at der ikke har været flere sammenbrudte
lastbiler i dag end der ellers ville være, og ejheller er det kommet
bag på nogen chauffører at det har været glat.

Der har været fremkommelighedsproblemer for alle kategorier af
køretøjer, og lastbiler er altså ikke så gode til det der stop and go
sjaw. Dækkene skal synge - drenge.

Venlig hilsen
Folmer

Mogens... (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 29-01-04 21:20

On Thu, 29 Jan 2004 21:12:46 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det hører ellers efterhånden til sjældenhederene at to medlemmer af
>den faste stok, kan udvise så megen ignorence på så få linier.
>Får man ikke grip, så kører man ingen steder - uanset om man ar vadet
>gennem 2 meter høje snedriver tidligere på morgenen.
>Hvornår får/har man ikke grip?

Når hjulene fedter :)

>Hvis man må stoppe p.gr.a. øvrig trafik, så er der næsten altid så
>meget temperatur i trækdækkene at de liiige laver et par små isskåle
>at stå i. De er ikke nemme at komme op af.
>Hvis man får stop på en frakørsel, peger snuden som regel opad. Det
>fordeler vægten ud på hjælpeakslen i urimelige mængder, som igen gør
>det svært at komme igang igen.

Løft dit boggie

>Jeg vil æde min gamle hat på, at der ikke har været flere sammenbrudte
>lastbiler i dag end der ellers ville være, og ejheller er det kommet
>bag på nogen chauffører at det har været glat.
>Der har været fremkommelighedsproblemer for alle kategorier af
>køretøjer, og lastbiler er altså ikke så gode til det der stop and go
>sjaw. Dækkene skal synge - drenge.

Har det været glat idag?


/Mogens

Folmer Rasmussen (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-01-04 11:49

On Thu, 29 Jan 2004 21:20:27 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Thu, 29 Jan 2004 21:12:46 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>

>>Får man ikke grip, så kører man ingen steder - uanset om man ar vadet
>>gennem 2 meter høje snedriver tidligere på morgenen.
>>Hvornår får/har man ikke grip?
>
>Når hjulene fedter :)

>--

Ja, du har set lyset.

>--

>>Hvis man må stoppe p.gr.a. øvrig trafik, så er der næsten altid så
>>meget temperatur i trækdækkene at de liiige laver et par små isskåle
>>at stå i. De er ikke nemme at komme op af.
>>Hvis man får stop på en frakørsel, peger snuden som regel opad. Det
>>fordeler vægten ud på hjælpeakslen i urimelige mængder, som igen gør
>>det svært at komme igang igen.
>
>Løft dit boggie

>--

Boogie? Jeg skriver udtrykkeligt hjælpeaksel, fordi min lastbil ikke
har nogen boogie.

Og jo, jeg ved godt at man kan tage trykket midlertidigt af sådan en
hjælpeaksel, men den går jo i niveau igen - automatisk, efter nogle få
minutter.

>--


>>Jeg vil æde min gamle hat på, at der ikke har været flere sammenbrudte
>>lastbiler i dag end der ellers ville være, og ejheller er det kommet
>>bag på nogen chauffører at det har været glat.
>>Der har været fremkommelighedsproblemer for alle kategorier af
>>køretøjer, og lastbiler er altså ikke så gode til det der stop and go
>>sjaw. Dækkene skal synge - drenge.
>
>Har det været glat idag?

>--

Skal ikke kunne sige det. Er stadig sygemeldt med udgangsforbud.

Venlig hilsen
Folmer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste