hilux
Fra : Per H

Dato : 29-01-04 00:54

Hej

Jeg er på udkig efter en toyota hilux (2wd) fra første halvdel af
halvfemserne. Og vil gerne høre om nogen har erfaringer med hvad man
specielt skal kigge efter / svage punkter.

Er der nogen forskelle på en hilux og en vw taro (bortset fra logoet
på fronten selvfølgelig)

Med venlig hilsen

Per Hansen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 29-01-04 05:31

"Per H" <per.hansen.laser@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er på udkig efter en toyota hilux (2wd) fra første halvdel af
> halvfemserne. Og vil gerne høre om nogen har erfaringer med hvad man
> specielt skal kigge efter / svage punkter.

....at den er forfærdelig at køre i, når det er glat som i disse dage. Et par
(store) sække salt bagi hjælper dog lidt.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:41

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> ...at den er forfærdelig at køre i, når det er glat som i disse dage. Et
par
> (store) sække salt bagi hjælper dog lidt.

Min Mitsubishi L200 4x4 kører nu godt - selv med 2x4...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 29-01-04 18:27

On Thu, 29 Jan 2004 06:40:55 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Min Mitsubishi L200 4x4 kører nu godt - selv med 2x4...

Jeg vil tro, at den kører bedst med 2WD -> 4WD er vel mest for off
road use i dén model?

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-01-04 06:12

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro, at den kører bedst med 2WD -> 4WD er vel mest for off
> road use i dén model?

4WD er ikke til tør asfalt. Men man kan sagtens kører med det på sne/is o.
lign.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 30-01-04 20:00

On Fri, 30 Jan 2004 06:12:15 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>4WD er ikke til tør asfalt. Men man kan sagtens kører med det på sne/is o.
>lign.

Derfor er din posting også at forvrænge bilens evner, IMO.

Hvor er det totalt lækkert at køre med min Q4 i disse dage. Hold da
kæft hvor det bare trækker ligegyldigt underlagets beskaffenhed. Hvis
I har mulighed for at prøve en familiebil med 4x4, skal I prøve det.
Blot for at få dén oplevelse med.

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-01-04 22:12

Mogens... wrote:
> Derfor er din posting også at forvrænge bilens evner, IMO.

Nå...

> [...]
> kæft hvor det bare trækker ligegyldigt underlagets beskaffenhed. Hvis
> I har mulighed for at prøve en familiebil med 4x4, skal I prøve det.

Har prøvet det...
Og ja, det kører godt.
Men jeg er ikke til personbiler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TomCK

Dato : 29-01-04 08:43

"Per H" <per.hansen.laser@get2net.dk> wrote in message
> Jeg er på udkig efter en toyota hilux (2wd) fra første halvdel af
> halvfemserne. Og vil gerne høre om nogen har erfaringer med hvad man
> specielt skal kigge efter / svage punkter.
Hej,

Jeg havde en Taro XtraCab 2WD fra 91 i tre år, og var for så vidt godt
tilfreds. I min ejertid var der kun almindelig vedligeholdelse i løbet af de
ca. 80.000 km jeg kørte i den. Den har dog nogle designmæssige ulemper
omkring sidespejlene, som gør at de nemt bliver utroligt beskidte
(=uanvendelige) i vådt vejr. Desuden er den tagmonterede antenne ikke meget
bevendt. Men alt i alt en mekanisk stabil bil, der kører ganske kvikt
(2.4D).

Men..... Og der er et men: Den er - som skrevet andetsteds i tråden - ikke
sjov om vinteren. Begrænserventilen til de bageste bremser er svær at få til
at virke ordentligt, og den har tendens til at blokere baghjulene allerede
på almindelig, våd vej. I sne er den helt umulig, og jeg havde 200 kg grus i
sække på ladet om vinteren. De ustyrlige baghjulsblokader indbragte mig et
par "nærdøds-oplevelser", og var den direkte årsag til, at jeg solgte den.
Motoren gør den tillige meget næsetung, så det kan svært at komme skarpt
omkring i svingene, når det er glat.
Kan du lade bilen stå på snejvejrsdage, er det en god slider. Ellers ville
jeg se mig om efter noget andet. Helst 4x4, for det virker bare

> Er der nogen forskelle på en hilux og en vw taro (bortset fra logoet
> på fronten selvfølgelig)

Ikke mig bekendt - udover, at de ikke ved en brik om bilen hos VW.... Kør
ind til Toyota i stedet.

mvh
TomCK

Fra : jacob

Dato : 29-01-04 09:39

Hvis det er, så har min kammerat sin Toyota Hilux 4*4 til salg, Arizona
Model, ganske pæn. Tror du kan få den for 35-40.000,-

Km: 250.000
Farve: rød
Nyrenoveret motor.