micro car alarm
Fra : trolderik

Dato : 29-01-04 00:54

Hjælllp ... jeg har købt mig en brugt mazda 626 med bilalarmen "micro car
alarm" monteret.

Den er pt. ikke tilsluttet - idet jeg har fundet en løs ledning ... ved
dog ikke hvor den skal sluttes til (kan ikke finde nogle steder, den er
klippet/knækket fra.

Der skulle vel ikke være en der kender alarmen/har evt.
diagram/vejledning/hjemmeside link liggende, som kunne
skannes/sendes/mailes ??

Jeg har rodet rundt på nettet ... men har ikke kunnet finde noget som
helst om alarmen - ej heller nogen forhandlere (alarmen laves sikkert ikke
mere)

Håber på lidt hjælp
MVH
Claus

Fra : Paw Jensen

Dato : 29-01-04 06:46

Hvis den løse ledning, er en lille kort sort, så er det nok antennen.
Har du håndsenderne til den ?
Sidder der ikke et "nøglehul" på sirenen ?
For så er den nok slået fra.

Paw

Fra : trolderik

Dato : 30-01-04 00:46

Thu, 29 Jan 2004 06:45:37 +0100, Paw Jensen <Nospam@nomail.dk> skrev:

> Hvis den løse ledning, er en lille kort sort, så er det nok antennen.
> Har du håndsenderne til den ?
> Sidder der ikke et "nøglehul" på sirenen ?
> For så er den nok slået fra.

[klip]

Tak til alle der har skrevet ... jeg vil kontakte firmaet i fåborg imorgen
- og håber at de kan hjælpe mig videre

Med venlig hilsen
Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:44

"trolderik" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
> Den er pt. ikke tilsluttet - idet jeg har fundet en løs ledning ...

Er det ikke bare antennen?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : trolderik

Dato : 29-01-04 12:43

Thu, 29 Jan 2004 06:44:18 +0100, Morten Fruergaard <mit fornavn @ mit
efternavn . com> skrev:

> Er det ikke bare antennen?

Hmmm ... det er en ganske alm. hvid kobberledning - som sr ud til at være
klippet/brækket over (evt. ved en kabelsko) - jeg kan bare ikke finde den
"blinde" kabelsko.

Nej - jeg tror ikke at der er håndsendere til alarmen og der er ej heller
et nøglehul på selve hornkassen/sirenen/alarmen.

Jeg fik et tip fra en der havde haft en lign. alarm - den havde han fået
rep. i Fåborg ... er der nogen der kender et sådant alarm firma

Mvh
Claus

Fra : claus b. p.

Dato : 29-01-04 22:32

> Hmmm ... det er en ganske alm. hvid kobberledning - som sr ud til at være
> klippet/brækket over (evt. ved en kabelsko) - jeg kan bare ikke finde den
> "blinde" kabelsko.
Jeg havde en med en løs ledning til antenne, men den var sort. Den hvide
kunne være til fx. en kontakt til motorhjelmen.

> Nej - jeg tror ikke at der er håndsendere til alarmen og der er ej heller
> et nøglehul på selve hornkassen/sirenen/alarmen.

Hvordan aktiverer man den så?

/Claus

Fra : Allig8or

Dato : 29-01-04 13:18

"trolderik" <asd@asd.com> skrev i en meddelelse
newsr2ifb4jtr8129e@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Jeg har rodet rundt på nettet ... men har ikke kunnet finde noget som
> helst om alarmen - ej heller nogen forhandlere (alarmen laves sikkert ikke

Hej Claus.
Jeg har gravet lidt mere i det,der er et firma i Fåborg:
Firmanavn Car Vision A/S
Kategori Autotilbehør
SE nummer
Adresse Strandgårdsparken 222