Vejrstatus rundt omkring i landet.
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 28-01-04 17:37

Vejret her i Herning er noget præget af nedbør. Der er faldet ca 8cm sne, og
sneen ligger på vejene, som nu er _spejlglatte_

Temperaturen er nu lige omkring frysepunktet og stærkt faldende den sidste
time, og nedbøren falder som noget der ligner isslag, lige pt.

Så pas på derude! Jeg måtte to gange ty til 3.gear for at få lokket bilen
igang uden blot at spinne igennem fra et kryds.

Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 17:54

> Så pas på derude! Jeg måtte to gange ty til 3.gear for at få lokket bilen
> igang uden blot at spinne igennem fra et kryds.

sådan er det jo med en bagskubber

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 28-01-04 19:04

> sådan er det jo med en bagskubber

Nu prøver du jo at provokere mig....Men det er jo sådan at misundelse altid
har været en meget grim ting )

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Krath

Dato : 28-01-04 18:13

> Så pas på derude! Jeg måtte to gange ty til 3.gear for at få lokket
> bilen igang uden blot at spinne igennem fra et kryds.

Kender ikke til problemet... kører 4x4 - prøv det ;)

> Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Alm. frost omkr. 0 grader. Der lå ca. 1,5 cm sne imorges... det ligger der
stadigvæk, men vejen fejler intet... man kunne da sagtens køre 200 på vej
hjem....

Nordsjælland.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Brian Fogh

Dato : 28-01-04 18:19

FJOLS

Hvad tror du lige dit vejgreb er??

Du fortjener sgu en røvfuld for det stunt med mindre du har det hele i
munden ....

Brian

Fra : Thomas Krath

Dato : 28-01-04 18:20

> FJOLS
>
> Hvad tror du lige dit vejgreb er??
>
> Du fortjener sgu en røvfuld for det stunt med mindre du har det hele i
> munden ....

ROFL.

Fra : Jonas R.

Dato : 28-01-04 20:34

"Brian Fogh" <brian@sprit.dk> wrote in message
SNIP

> FJOLS

Selv fjols da!

> Hvad tror du lige dit vejgreb er??

Mit er normalt meget godt med 4x4 og vinterdæk!

> Du fortjener sgu en røvfuld for det stunt med mindre du har det hele i
> munden ....

Jeg kan ikke se hvorfor thomas skal have røvfuld? Man har da ingen problemer
med 4x4 og da slet ikke i det her vejr....

Tror du skal tage en slap af pille....

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 28-01-04 23:01

On Wed, 28 Jan 2004 20:33:44 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Jeg kan ikke se hvorfor thomas skal have røvfuld? Man har da ingen problemer
>med 4x4 og da slet ikke i det her vejr....

Uden iøvrigt at ville blande mig i diskussionen tror jeg måske
nærmere, manden tænker på hvor hurtigt man kan komme ned i fart igen -
og dér hjælper 4x4 vel ikke så meget.

At jeg så iøvrigt ikke ser nogen problemer i at køre halv-stærkt på
Nordsjælland i dagens løb er noget helt andet - motorvejen herop
(Hillerød) var ganske fin (det var alle de andre veje jeg har været på
iøvrigt også).

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 28-01-04 19:03

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kender ikke til problemet... kører 4x4 - prøv det ;)

Jaja makker smart, 4hjulstræk kan stadigt ikke ophæve naturlovene

Med isslag så man kan kure over 15m, trods bilen kun har trillet i
tomgang(det er en volvo, så tomgang i første går ikke specielt stærkt!) så
er det altså glat, også om man så har 18hjulstræk.

Mvh
Henrik

Fra : Mogens...

Dato : 28-01-04 19:22

On Wed, 28 Jan 2004 19:03:18 +0100, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>tomgang(det er en volvo, så tomgang i første går ikke specielt stærkt!) så
>er det altså glat, også om man så har 18hjulstræk.

Hallo - der er ingen is og sne hér. Termometret er gået på plus
grader. Jeg kørte også 200 på vej hjem, og friktionen var okay.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 20:22

> Hallo - der er ingen is og sne hér. Termometret er gået på plus
> grader. Jeg kørte også 200 på vej hjem, og friktionen var okay.

Er her i sønderjylland er så meget sne at selv bæltekøretøjer ikke må køre
ud (ca. 10 cm sne)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:29

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hallo - der er ingen is og sne hér. Termometret er gået på plus
> grader. Jeg kørte også 200 på vej hjem, og friktionen var okay.

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jonas R.

Dato : 28-01-04 20:36

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote SNIP

> Jaja makker smart, 4hjulstræk kan stadigt ikke ophæve naturlovene

Nej men de klare sig nok lidt bedre end med baghjulstræk, jeg behøves da
godt nok ikke sætte igang i 3 gear...

> Med isslag så man kan kure over 15m, trods bilen kun har trillet i
> tomgang(det er en volvo, så tomgang i første går ikke specielt stærkt!) så
> er det altså glat, også om man så har 18hjulstræk.

Sandt nok, men nu er det vist også kun over i de forjættedes land at der er
så meget sne :)

Fra : Hit

Dato : 28-01-04 19:24

>Kender ikke til problemet... kører 4x4 - prøv det ;)

Hvad er der galt med en bagskubber med ASC/DSC slået til, og så
klampen i bund. ?

Niels

Fra : Thomas Krath

Dato : 28-01-04 20:34

> Hvad er der galt med en bagskubber med ASC/DSC slået til, og så
> klampen i bund. ?

Så sker der vist ikke helt så meget... dine hjul bliver vel blokket hele
tiden? Har du prøvet 4x4 på sne/is?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:30

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så sker der vist ikke helt så meget... dine hjul bliver vel blokket hele
> tiden? Har du prøvet 4x4 på sne/is?

Har du prøvet en 4x4 med frihøjde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-01-04 08:53

> Har du prøvet en 4x4 med frihøjde...

Ja da. Har jo været med i Nissanklubben hvor vi blev inviteret af Nissan
Danmark op til deres område i Kvistgård... de har et område hvor man kan
ligge og køre offroad. Total i orden

Fra : John Sahl

Dato : 29-01-04 09:03

Thomas Krath wrote:
> Ja da. Har jo været med i Nissanklubben hvor vi blev inviteret af
> Nissan Danmark op til deres område i Kvistgård... de har et område
> hvor man kan ligge og køre offroad. Total i orden

Kan jeg kun sige ja til, selv om jeg kun har prøvet det uden
mudder der oppe

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : TGD

Dato : 29-01-04 12:56

"Hit" <hits@hit.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt med en bagskubber med ASC/DSC slået til, og så
> klampen i bund. ?

Ikke noget - kan også lide min cykel med støttehjul.

Fra : HC

Dato : 28-01-04 18:27

Køge:
Minus 2 grader og ingen sne
Man kan være heldig at finde lidt på markerne men veje er helt uden sne.

--
Mvh Hans C Jensen

"

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-01-04 18:32

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:bv8oes$2mvk$1@news.cybercity.dk...

> Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Her i Aalborg har det efterhånden sneet i 4-5 timer - sammen-
lagt er det jo nok blevet til ca. 2 mm - det er ikke ligefrem
snestorm vi snakker om...

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-01-04 18:53

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bv8rmm$9gb$1@sunsite.dk...

> Her i Aalborg har det efterhånden sneet i 4-5 timer - sammen-
> lagt er det jo nok blevet til ca. 2 mm - det er ikke ligefrem
> snestorm vi snakker om...

Næh - hov! I løbet af den sidste time har det udviklet sig til
regulær snekaos (hvis man skal tro vejrprofeterne på TV2's
definition) - vi er nu oppe på ca. 2 cm.

/Jakob

Fra : Axelgaard

Dato : 28-01-04 20:21

> Næh - hov! I løbet af den sidste time har det udviklet sig til
> regulær snekaos (hvis man skal tro vejrprofeterne på TV2's
> definition) - vi er nu oppe på ca. 2 cm.

Ja nu fik du sendt det samem indlæg 3 gange så nu er det ved at passe :)
3 x 2cm passer meget godt med det lag sne der ligger uden for mit vindue her
lige på den anden side af fjorden.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-01-04 09:09

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:40180bab$0$6121$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja nu fik du sendt det samem indlæg 3 gange så nu er det ved at passe :)

Åh - hvor jeg dog hader den slags bemærkninger (uanset om der er
en smiley eller ej)....

/Jakob

Fra : Axelgaard

Dato : 29-01-04 14:30

> Åh - hvor jeg dog hader den slags bemærkninger (uanset om der er
> en smiley eller ej)....

Det er så heldigvis dit, og ikke mit problem.
jeg skrev det også /kun/ fordi det så ville passe med de ~5cm sne der på
daværende tidspunkt lå her.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-01-04 15:51

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:40190adc$0$24838$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Det er så heldigvis dit, og ikke mit problem.

Naturligvis.

> jeg skrev det også /kun/ fordi det så ville passe med de ~5cm sne der på
> daværende tidspunkt lå her.

Fair nok

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-01-04 18:53

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-01-04 18:53

Fra : Peter G C

Dato : 28-01-04 21:21

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Silkeborg mv. 10 cm sne og spejlglat. Biler på sommersutter kan ikke kom op
af bakkerne

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 28-01-04 22:38

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

Biler på sommersutter kan ikke kom op af bakkerne

Nææææh men skulle de ikke også tage og blive hjemme så ???

Jeg kørte idag og blev sk... irriteret på de tåber der nu igennem et stykke
tid har udbasuneret at det ikke er nødvendigt med vinterdæk..... Hvis man
altså kan undvære bilen når det sner...

JAMEN når det sner, så lad da de øser på sommer dæk blive stående i garagen
!!!!!!!!!

Istedet for at ligge og køre 30 - 40 km/t og blokere hele den øvrige trafik

mvh

Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:31

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse
> JAMEN når det sner, så lad da de øser på sommer dæk blive stående i
garagen

Nej, for de er jo på arbejde...
Og bilen skal jo hjem...

> Istedet for at ligge og køre 30 - 40 km/t og blokere hele den øvrige
trafik

Hvilket næsten er mere farlig pga. af biler og lastbiler overhaler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-01-04 22:34

On Wed, 28 Jan 2004 17:36:55 +0100, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

>Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Hvis udlandet også kan tælle med, så har vi pt. 14 grader og ned til 6
grader om natten. En anelse skyet med udsigt til regn fredag og
søndag.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-01-04 22:53

On Wed, 28 Jan 2004 13:33:49 -0800, Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvis udlandet også kan tælle med, så har vi pt. 14 grader og ned til 6
>grader om natten. En anelse skyet med udsigt til regn fredag og
>søndag.

>--

Hvis det er målt i fahrenheit, så er det i orden med mig.

Hvis det er celcius, så synes jeg det er ufint af dig at sidde derovre
i United Bluff og skabe misundelse, som alle jo véd er en grim ting.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-01-04 03:28

On Wed, 28 Jan 2004 22:52:45 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Hvis det er målt i fahrenheit, så er det i orden med mig.
>
>Hvis det er celcius, så synes jeg det er ufint af dig at sidde derovre
>i United Bluff og skabe misundelse, som alle jo véd er en grim ting.

Øh jo, ser du, det er såmænd i celsius Men det sjove er, at mange
herovre er pakket ind i store frakker, vanter og huer, og vi andre
hærdede render rundt med en let jakke

Netop hjemkommet fra bilernes by Detroit, så har jeg fået en barsk
påmindelse om, hvad vintervejr er. De havde -15 til -20 C og en
gennemborende vind. Rigtigt dejligt koldt

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-01-04 23:07

> [...]

>igang uden blot at spinne igennem fra et kryds.
>
>Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Vejle:
Det har sneet hele dagen (Så jeg må have opført mig pænt i sidste år
) og der ligger generelt set omkring 5 cm sne. Mange af vejene er ryddet
og temperaturen siger lige nu -0,8 grader celsius. Men der har været
pletvise snebyger hele dagen.
Flemming Jacobsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-01-04 08:23

Henrik Mortensen wrote:
> [...]
> igang uden blot at spinne igennem fra et kryds.
>
> Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

Klokken lidt over 7 lå der 5-10cm sne i Stenløse.
Ingen problemer med at køre eller styre med Michelin Alpin A2 på.
Masser af folk med storhedsvanvid der lå og skøjtede med 20km/t, bla
lå vi i lang tid bag en frisør-'4x4' der åbenbart kun kunne bevæge sig
med 15km/t. Ballondæk er åbenbart ikke så optimalt i pulversne.

Så for søren:

TAG BUSSEN HVIS I IKKE HAR PASSENDE DÆK PÅ!

Nye alm med masser af mønster eller friske vinterditto jeg er
ligeglad. Jeg vil bare ikke ha' en eller anden fænakke buler ind i mig
fordi de er ignoranter.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Thomas Krath

Dato : 29-01-04 08:54

> [...]
> lå vi i lang tid bag en frisør-'4x4' der åbenbart kun kunne bevæge sig
> med 15km/t. Ballondæk er åbenbart ikke så optimalt i pulversne.

Jubiii - rigtig sne! Så skal der lejes ;)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-01-04 13:25

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske land?

Her er nogle billeder, som er taget lidt vest for Vendsyssel

http://www.edu.gov.nf.ca/snow/photo.htm

Hilsen

Verner

Fra : Gismo

Dato : 29-01-04 14:37

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Her er nogle billeder, som er taget lidt vest for Vendsyssel
>
> http://www.edu.gov.nf.ca/snow/photo.htm

Det ser fuldstændigt ud som da, far var dreng.

Gismo

Fra : Mogens...

Dato : 29-01-04 21:33

On Thu, 29 Jan 2004 14:36:49 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

> [...]

Og så siger man, at nordjyder er beskedne...

>Det ser fuldstændigt ud som da, far var dreng.

Jep - absolit :)

/Mogens

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-01-04 12:46

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvordan ser det ud rundt omkring i det ganske danske land?

OK, ikke i det danske land, men i Oslo så det sådan ud i går:
http://home.online.no/~viggon/bilder/sne/

Jeg har ALDRIG måget så meget sne på så kort tid. Glæder mig allerede til
sommerferien, sommerhus i øst-Jylland er bestilt (Så forvænter jeg at I
stiller med masser af sol og mindst +25 C )

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com