Kabine/motorvarmer
Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 28-01-04 05:05

Nu er det snart tid til at jeg får min Volvo 440.

I den forbindelse vil jeg gerne have nogle ideer vedr. hvordan jeg får en
varm motor/kabinevarme rimelig hurtigt her i vintermånederne.

Forhistorien er ganske enkelt at jeg er deltidsbrandmand og pt. ikke har
nogen garage.

I min nuværende gamle Escort sætter jeg en varmeblæser ind med termostat og
kobler strøm til fra huset.

Claus Smith

Fra : F.B. [3000]

Dato : 28-01-04 08:04

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" skrev i en meddelelse:
> Nu er det snart tid til at jeg får min Volvo 440.
>
> I den forbindelse vil jeg gerne have nogle ideer vedr. hvordan jeg får en
> varm motor/kabinevarme rimelig hurtigt her i vintermånederne.

Glem hvad det koster og køb et bensindrevet fyr til bilen og nyd at komme
til en dejlig varm bil uanset hvor du holder.
Kan købes for for 12.000 plusminus en tusse eller to.

Mit fyr er "koblet" på klimaanlægget så den også kan nedkøle bilen en varm
sommerdag!

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Holten

Dato : 28-01-04 20:35

"F.B. [3000]" <zillyink*suckers*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan købes for for 12.000 plusminus en tusse eller to.
>
> Mit fyr er "koblet" på klimaanlægget så den også kan nedkøle bilen en varm

Hvorledes kan et oliefyr via et klimaanlæg nedkøle din bil ??

MVH

Holten

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 20:35

> Hvorledes kan et oliefyr via et klimaanlæg nedkøle din bil ??

Man bytter da bare om på plus og minus til fyret så virker det som AC

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Holten

Dato : 28-01-04 21:36

> komme

> varm

> Man bytter da bare om på plus og minus til fyret så virker det som AC

God ide, men har lige prøvet med mit.
Først sprang der en sikring, dette klarede jeg dog med et søm.
Så begyndte det at ryge, og det lugtede ikke som dieselrøg.
Tom du skylder mig vist et nyt fyr, overfører du lige pengene til mig

MVH

Holten

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-01-04 22:31

> Man bytter da bare om på plus og minus til fyret så virker det som AC

LOL. Kan man også det på dem der kun har alm. blæser???

MVH Niels

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 28-01-04 22:22

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "F.B. [3000]" <zillyink*suckers*@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> en

> Hvorledes kan et oliefyr via et klimaanlæg nedkøle din bil ??

Min eberspächer kan stilles, så den kun tænder for blæseren, så man kan
lufte bilen igennem, inden man skal køre.
Jeg har heller ikke hørt om, at den skulle kunne styre klimaanlægget. Jeg
ville nødigt lade mit batteri trække aircon'en uden at der bliver ladet på
batteriet samtidigt.

mvh
Bendt

Fra : F.B. [3000]

Dato : 28-01-04 22:46

Det er fa... også noget sludder jeg skrev, men jeg påberåber mig dyb
uvidenhed, men lampen til mit klimaanlæg lyser når fyret kører.

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk skrev i en meddelelse:
> Min eberspächer kan stilles, så den kun tænder for blæseren, så man kan
> lufte bilen igennem, inden man skal køre.

....og sådan forholder det sig.

---
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Per Thomsen

Dato : 29-01-04 10:51

> [...]
> nogen garage.
>
> I min nuværende gamle Escort sætter jeg en varmeblæser ind med termostat

Skrev du ikke, at du var brandmand? Personligt ville jeg aldrig efterlade en
varmeblæser uden opsyn.
Men som F.B skriver: Køb et benzinfyr, jeg gav omkr. 8k for min webasto
(monteret). Dem sparer du hurtigt i el-regningen :)

Per