Prisstigninger på offentlig transport
Fra : claus b. p.

Dato : 28-01-04 03:10

Pressen og befolkningen hyler!
Og det er da også surt at brugerbetalingen stiger.
Men det er da rart, at det for en gangs skyld ikke er bilisterne der må
bøde.
Brugerne af "de offentlige" betaler stadig kun halvdelen af de faktiske
udgifter, mens bilisterne betaler 3 gange de faktiske udgifter.
Nu mangler vi bare at der kommer en skattemæssig udligning mellem
boligejere- og lejere, og mellem jyder og køvenhavnere.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 03:17

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Nu mangler vi bare at der kommer en skattemæssig udligning mellem
> boligejere- og lejere, og mellem jyder og køvenhavnere.

Glemte du ikke imellem øl og sodavand..?..:)

Hr. Bjørn

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 28-01-04 07:27

> Men det er da rart, at det for en gangs skyld ikke er bilisterne der må
> bøde.

Det kommer vi jo nok på en eller anden måde til, hvis alle dem, som
tidligere har taget det offentlige til arbejde begynder at sidde i kø sammen
med os andre på motorvejene.

Rasmus
(pendler, som ikke har reel mulighed for at tage det offentlige: 2 busser +
1 tog + 1 S-tog ~ >3timer)

Fra : ab

Dato : 28-01-04 10:16

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Pressen og befolkningen hyler!
> Og det er da også surt at brugerbetalingen stiger.

Det er da mere det faktum, at regeringen ønsker at enhver form for
samfundsinteresse efterhånden skal være en by i Rusland.

> Men det er da rart, at det for en gangs skyld ikke er bilisterne der må
> bøde.

Ja pyt, når det bare ikke går ud over os, så pyt med at andre kommer mere i
klemme.

> Brugerne af "de offentlige" betaler stadig kun halvdelen af de faktiske
> udgifter, mens bilisterne betaler 3 gange de faktiske udgifter.

Der er noget galt, når det bedre kan betale sig at køre 2 sammen i én
privatbil end at tage samme tur med betaling til Arriva.

ab

Fra : claus b. p.

Dato : 29-01-04 22:03

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da mere det faktum, at regeringen ønsker at enhver form for
> samfundsinteresse efterhånden skal være en by i Rusland.

Regeringen gav et ekstra tilskud til offentlig transport i en periode, og
valgte nu ikke at gøre det igen, det kan man da ikke bruge som argument for
en generel prisstigning.

> Ja pyt, når det bare ikke går ud over os, så pyt med at andre kommer mere
> klemme.
Man kan ikke klippe håret af en skaldet, og bilisterne er godt nok plyssede!

> Der er noget galt, når det bedre kan betale sig at køre 2 sammen i én
> privatbil end at tage samme tur med betaling til Arriva.
Da ikke hvis den samfundsmæssige omkostning er mindre.

I øvrigt koster et månedkort for en voksen til alle zoner i HT omtrådet 995
kr. Det vil sige at man kan køre fx. fra Køge til Helsingør og retur i 22
dage for 25 øre pr. kilometer. Desuden kan hele resten af ens transport
klares gratis på samme kort.
Det synes jeg ikke er dyrt. At det koster 17 kr. at køre et stoppested i
København er selvfølgelig dyrt, men den samme billet gælder jo fra Hvidovre
til Hellerup, og så kan man altså få en times fornøjelig bustur for 17 kr.
Hvad ellers kan man få til den pris?

/Claus

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-01-04 16:25

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse
> Rasmus
> (pendler, som ikke har reel mulighed for at tage det offentlige: 2 busser
+
> 1 tog + 1 S-tog ~ >3timer)

Pendler....
Bus - bus - Bus 1 time og 20min... Ca 37km.
Bil 35min.

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 18:17

> [...]
> Og det er da også surt at brugerbetalingen stiger.
> Men det er da rart, at det for en gangs skyld ikke er bilisterne der må

Jeg håber at der er nogle politikere der vil arbejde for 180% afgift på bus
og togbilletter, det er et hidtil uopdyrket afgiftsmarkede

/Claus

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-01-04 18:24

Claus Petersen skrev:

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg håber at der er nogle politikere der vil arbejde for 180% afgift
> på bus og togbilletter, det er et hidtil uopdyrket afgiftsmarkede

Hørt, hørt!
Hans