Spørgsmål ang. motorstyring til Peugeot 10~
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-01-04 21:36

Hej

Jeg har en bil af ovennævte type, fra 97´ . Jeg har så skiftet batteriet og
da jeg skulle starte bilen igen, ville den ikke går ret godt og gik ud flere
gange inden den gik rigtigt i tomgang. Mit spørgsmål er nu: er det normalt
at bilen ikke vil kører korrekt efter at strømmen til motorstyringen har
været demont. ? Skal bilen lige først lære sig selv " at kende " ?

Mvh.

Ole Rasmussen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-01-04 22:48

Hej!

Ole Rasmussen wrote:

> Mit spørgsmål er nu: er det normalt
> at bilen ikke vil kører korrekt efter at strømmen til motorstyringen har
> været demont. ? Skal bilen lige først lære sig selv " at kende " ?

Det skal biler af og til, ja. Bilproducenterne har ikke opfundet en EEPROM
åbenbart :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-01-04 19:45

> Det skal biler af og til, ja. Bilproducenterne har ikke opfundet en EEPROM
> [...]
Nææ. De er nu ikke altid så kvikke. Eller er de .......? Jeg hørte fra en
kollega at hans ældre Mitsubitzi (?) skulle på værksted og "fyldt" software
på efter at batteriet havde været af. Så helt dumme er de ikke, hvis de vil
have penge i kassen.

Ole