Apropos tråden om Dansk Autohjælp...
Fra : NIL

Dato : 27-01-04 21:23

Hej gruppe!

Hvad kan I egentlig sige om Dansk Autohjælp mht de 'ydelser' der tilbydes?

Jeg er blevet FDM-medlem og for et mindre beløb oven i hatten - også et
medlemskab af Dansk Autohjælp.
Det ser ud til, at det kan være ganske fornuftigt, når man har en ældre
bil....det er ikke til at vide hvad der sker...7-9-13 osv.
Jeg vil nødig strande på en øde vej i Danmark (eller i udlandet for den sags
skyld!) uden mulighed for at køre nogen steder.
Så det gi'r en vis 'sikkerhed' at det ikke kan gå så galt....

Hvad siger I....er der nogen af jer som har erfaringer med Dansk Autohjælp -
og eventuelle forskelle mellem Falck og D.A.?

Hilsen
NIL

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-04 21:33

NIL wrote:

> Hvad siger I....er der nogen af jer som har erfaringer med Dansk
> Autohjælp - og eventuelle forskelle mellem Falck og D.A.?

Jeg har selv prøvet både Dansk Autohjælp og Falck (og har i øjeblikket
Falck), og de er efter min mening/erfaring begge to lige gode/hurtige. I mit
tilfælde er/var det begge igennem mit forsikringsselskab at jeg blev tilbudt
abb. Tryg-Baltica giver rabat til Falck og TopDanmark giver til Dansk
Autohjælp.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Slorup

Dato : 27-01-04 22:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har selv lige fået abb. hos Falck. Jeg mener at den største forskel er
der er begrænsninger i antal bugseringer om året (jeg mener kun at D.A
tillader én, hvor der ingen begrænsning er hos Falck). 7-9-13, vil man
aldrig få brug for mere, men hvis uheldet er ude kan det vel blive et dyrt
at have valgt D.A. frem for Falck.

/Søren

Fra : claus b. p.

Dato : 28-01-04 02:56

> [...]
> tillader én, hvor der ingen begrænsning er hos Falck). 7-9-13, vil man
> aldrig få brug for mere, men hvis uheldet er ude kan det vel blive et dyrt

Har ikke set nogen begrænsninger, men ordningen med DA gennem FDM har en
selvrisiko på 100kr. Det kan man jo trods alt også betale nogle gange før
man når prisen på et Falck abb.

Personlige erfaringer:
Uden abonnement: 1 gang kaldt Falck og DA; meget lang ventetid hos Falck, DA
kun 15-30 minutter. (Isvinter)
1 gang DA, kort ventetid. Begge gange stor hjælpsomhed med forsøg på
afhjælpning af problem, og kun betaling for forbrugt tid.
1 gang DA med abonnement gennem FDM, efter havari midt på befærdet gade,
lang ventetid, og da han kom havde han ikke som lovet noget med til at samle
spildt olie op med, og han havde ikke meget grej med til at få en bil uden
forhjul løftet op. Samtidig havde han ikke mere skam i livet, end at han
opkrævede de 100kr. i selvrisiko alligevel. Det kostede en ekstraregning til
Kbh. Brandvæsen for at samle olien op. Negativt.
Jeg tror stadig jeg vil kunne anbefale DA, men næste gang vil jeg nok ikke
være særlig tålmodig med dem.Jeg synes godt nok Falck er dyr, for folk der
vedligeholder deres biler. Jeg mener selvfølgelig kan et batteri falde
sammen, men efter et par gange får man det skiftet, ik?

/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-04 13:33

claus b. p. wrote:

> Jeg tror stadig jeg vil kunne anbefale DA, men næste gang vil jeg nok
> ikke være særlig tålmodig med dem.Jeg synes godt nok Falck er dyr,

Hvad koster det da hos DA nu ?
Jeg mener jeg gav omkring 400,- kr. for nogle år siden, og giver nu ca.
550,- hos Falck.
Det synes jeg da ikke er dyrt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : NIL

Dato : 28-01-04 13:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Hej...

Jeg giver kr. 285,- for et år hos D.A. (Sammen m FDM-abonnement).
I øvrigt interessant at læse de mange meninger om DA og Falck. Tak for det.

Jeg har endnu ikke haft brug for DA, men prøvede for nogen tid siden (for
første gang nogensinde) at bilen
absolut ikke kunne starte. Heldigvis holdt jeg ikke langt fra min 'faste'
mekaniker....så han kom (gående!) og hjalp. Men den
går jo ikke hvis man er langt hjemmefra!

Hilsen
NIL

Fra : Rasmus

Dato : 28-01-04 10:51

"Slorup" <lorup@"FJERNES"city.dk> wrote in message

> [...]
> tillader én, hvor der ingen begrænsning er hos Falck). 7-9-13, vil man
> aldrig få brug for mere, men hvis uheldet er ude kan det vel blive et dyrt

Da er da vist noget pjat, D.A. bugsere bare ikke din bil flere gange på den
samme fejl

mvh
Rasmus

Fra : Henning

Dato : 28-01-04 00:13

On Tue, 27 Jan 2004 21:23:20 +0100, "NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad siger I....er der nogen af jer som har erfaringer med Dansk Autohjælp -
>og eventuelle forskelle mellem Falck og D.A.?

Et tillægsspørgsmål - oplevede en veninde i går, som var gået i stå.
Falck kom og konstaterede at kil-remmen var knækket, hvorfor der ikke
blev produceret strøm. Han brugte en halv time eller mere på at sætte
en ny rem på, lade batteriet og teste om bilen selv kunne lade. Flot
service - udfører D.A. også mekanikerarbejde, eller ville de bare
slæbe den til værkstedet?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-04 07:56

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev produceret strøm. Han brugte en halv time eller mere på at sætte
> en ny rem på, lade batteriet og teste om bilen selv kunne lade. Flot

Ja, men det koster ekstra...
Der std. abb. indeholder ikke denne service.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jesper Bach

Dato : 28-01-04 09:08

> [...]
> en ny rem på, lade batteriet og teste om bilen selv kunne lade. Flot
> service - udfører D.A. også mekanikerarbejde, eller ville de bare

DA har ihvertfald startet min bil engang startspærren nægtede at virke og
fyren fra DA brugte det meste af en halv time på at gennemgå startprocedure
osv. og fik da også startet bilen - en løs forbindelse til startspærren.

Derudover var han ved at komme i klammeri med en cyklist der mente at DA
ladvognen (som iøvrigt var udstyret med roterende blink osv.) spærrede lige
lovlig meget for cykeltrafikken, men parkere ude midt på vejen kunne han jo
ikke. Der blev udvekslet drøje verbale hug, den mandag morgen.

/jesper

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-01-04 09:55

> [...]
lige
> lovlig meget for cykeltrafikken, men parkere ude midt på vejen kunne han

Hvorfor ikke?

vh
Torben

Fra : Rasmus

Dato : 28-01-04 10:54

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> wrote in message

> [...]
> en ny rem på, lade batteriet og teste om bilen selv kunne lade. Flot
> service - udfører D.A. også mekanikerarbejde, eller ville de bare

De er med garanti billigere for dem at lave bilen end risikere at den skal
fragtes fra den ene ende af Danmark til den anden...

Min mor blev fragtet fra Nordjylland til Holbæk med D.A. pga. en knækket
udstødning, efter D.A. konstaterede udstødningen ikke kunne laves på stedet.

mvh
Rasmus

Fra : Emil Jensen

Dato : 28-01-04 14:10

> [...]
> en ny rem på, lade batteriet og teste om bilen selv kunne lade. Flot
> service - udfører D.A. også mekanikerarbejde, eller ville de bare

En gang havde jeg en bil hvor sikringerne til brændstofspumpen sprang på de
mest uforusigelige tidspunkter i løbet af en dag. Jeg skiftede sikringen ud
og kørte videre. Sommetider gik der en ½ time så sprang sikringen igen,
sommetider 2 timer. Til sidst gik jeg i stå midt i byen og denne gang hjalp
det ikke at skifte sikringen, for lige så snart man startede motoren gik
sikringen, igen og igen. Så jeg ringede til D.A. og de kom inden for 45 min.
Da manden fra D.A. kom fik han forklaret problemet, han brugte så ca 10
minutter på at finde en løs forbindelse som gik på stellet, og fandt den
under førersædet. Han isolerede den sammen med noget tykt tape og bad os om
at få det ordnet på værksted da det kun var en nødløsning.
Dejligt at han kunne lave den på stedet!

Kan helt klart anbefale Dansk Autohjælp, havde brug for dem 5-6 gange sidste
år da min Volvo 740 brød sammen konstant af forskellige årsager. Kun en
enkelt gang ventede jeg over 1 time. Og en enkelt gang ville de ikke forsøge
at finde fejl på bilen på stedet da den holdt på et et-sporet vej midt i
København og forstyrrede den øvrige trafik. Alle de andre gange har de
kigget nærmere på bilen, noget kunne laves, andet skulle laves på værksted.

Mvh

Emil

Fra : TDN

Dato : 28-01-04 18:31

> [...]
> en ny rem på, lade batteriet og teste om bilen selv kunne lade. Flot
> service - udfører D.A. også mekanikerarbejde, eller ville de bare

Hej !

Har kun god erfaring med DA (dengang kr. 270 via FDM, selvrisiko kr. 100).
Da min gamle bil 250 km. hjemmefra valgte at lade termostaten stå af med min
gamle mormor på passagersædet kom de fluks, bænkede min gamle mormor i
servicevognen med varmen skruet godt op, fejlsøgte Polo'en konstaterede at
termostaten var gået (Bilen var overophedet), spurgte om bilen skulle slæbes
på værksted eller han lige skulle pille termostaten ud så jeg kunne køre
hjem. Termostaten blev pillet ud og jeg kunne køre mormor hjem og tøffe hjem
til Jylland igen. Super service og en dygtig servicemand fra DA.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-01-04 10:24

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote in message news:4016c8c1$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad siger I....er der nogen af jer som har erfaringer med Dansk Autohjælp

Jeg har haft brug for mit DA abonnement to gange indenfor 1 år.
Første gang var generatoren stået af og jeg holdt på motorvejen
(omkring Hobro) i snestorm - der kom de efter knap ½ time - bilen
blev kørt til mekanikeren i Aalborg og vi blev kørt helt hjem - meget
flot service!

Anden gang ville bilen bare ikke starte - efter ca. 1 time blev den
hentet og kørt til mekanikeren.

Igennem mit forsikringsselskab er der inkluderet abonnement til DA,
men da jeg ikke har kasko gælder ordningen ikke i udlandet, så jeg
har tegnet et alm. DA abonnement til ca. 500,- årligt. Jeg har ikke
betalt noget de to gange jeg har haft brug for hjælp.

/Jakob