Sædevarme virker ikke mere
Fra : Gdjsj

Dato : 27-01-04 20:11

Hej

Sædevarmen i min Primera virker ikke mere.
Der er strøm ud til sædet, men jeg kan ikke måle noget modstand i sædet,
så det må være defekt.

Kan man skifte varmelegmet eller hvad skal man gøre med det?

Hvad vil det ca koste?

Hilsen Claus

Fra : Emil Jensen

Dato : 27-01-04 20:16

> [...]
> så det må være defekt.
>
> Kan man skifte varmelegmet eller hvad skal man gøre med det?

Udskiftning af et varmelegeme på forsædet på en Citroen Xantia fra 1998
ville koste omkring 2000 kr for det hele på et uautoriseret værksted.

Mvh

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-01-04 07:45

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Udskiftning af et varmelegeme på forsædet på en Citroen Xantia fra 1998
> ville koste omkring 2000 kr for det hele på et uautoriseret værksted.

Og for en C5 omkring 8.000 kr., da hele sædet skal skiftes...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Emil Jensen

Dato : 28-01-04 13:51

> Og for en C5 omkring 8.000 kr., da hele sædet skal skiftes...

Wow, så må man da håbe at sædevarmen holder bilens levetid ud. 8000 kr for
at skifte et enkelt sæde i en C5 er da vildt!

Emil

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-01-04 14:29

> Wow, så må man da håbe at sædevarmen holder bilens levetid ud. 8000 kr for
> at skifte et enkelt sæde i en C5 er da vildt!

Ja, men så er det også brandsikret.

Per

Fra : Lars Hansen

Dato : 28-01-04 22:40

Udskiftning i Peugeot 406 kr. 2.500 på autoriseret værksted (og du kan ikke
selv gøre det, du får ødelagt sædebetrækket inden du ser dig om) Don't do
it.

mvh Lars