MB hvad fa.... er alle de pakninger til ?
Fra : Holten

Dato : 27-01-04 19:49

Ville i dag skifte oliefilter + røret der går igennem dette på min MB W 124
300 TD Turbo, som skrevet i tidl. tråd om problemer med olieindikator.

Får følgende udleveret hos MB:

1 stk. rør hvor på der sidder 2 stk. små o-ringe i bunden.
1 stk. pose indeholdende 1 stk Alu spændeskive samt 2 små o-ringe
1 stk. oliefilter inkl.. 1 lille kobberskive + 1 stor kobberskive + 1 stor
o-ring.

Jeg benytter rør, som tætnes med alu-skiven
Oliefilter + stor o-ring til tætning af oliefilterdæksel.

Har til overs:
2 stk. kobberskiver
2 stk. små o-ringe.

Lyder det rigtigt, og hvorfor fanden alt det ekstra ?

MVH

Holten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-04 19:55

Holten wrote:

> og hvorfor fanden alt det ekstra ?

Det kan være fordi olie filteret passer til flere forskellige MB'ere, som så
igen bruger forskellige størrelser pakninger.
Sådan var det i hvert fald i "gamle dage"

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : hamselv

Dato : 27-01-04 22:29

mangler den olie efter kørsel?

hvis nej
så er det ikke nødvendigt

det er som at få skabe fra ikea
der skal være noget tilovers

--
VH
Flemming

Fra : Rene´

Dato : 27-01-04 22:41

jo det er nødvendig at skifte. og det er ikke fordi at det passer til flerer
modeler. lad være med at svare menden nå i kke ved noget om det...
i et oliefiltersæt med følger.
: pakning til bundprop
: stor o-ring til oliedæksel
: pakning til den lange bolt i miden af oliefilter.
: 2 lille o-ringe til at monterer på den langebolt.
: og et filterindsats.

de 2 små oringe er vigtige at skifte fordi de tætner for olie så ALT olie
løber gennem filteret. Hvis disse er slidte kan du få problemer med ujævnt
olietryk.
MVH Rene´

Fra : claus b. p.

Dato : 28-01-04 02:35

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message
> jo det er nødvendig at skifte. og det er ikke fordi at det passer til
flerer
> modeler. lad være med at svare menden nå i kke ved noget om det...
//

Og send et lille hurra til den der besluttede at pakke delene sammen med
oliefiltret istedet for at sælge dem løst.

/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-01-04 13:32

Rene´ wrote:
> og det er ikke fordi at det passer til
> flerer modeler. lad være med at svare menden nå i kke ved noget om
> det...

Prøv nu lige én gang til at læse hvad jeg skriver.

"Det kan være fordi olie filteret passer til flere forskellige MB'ere, som

igen bruger forskellige størrelser pakninger.
Sådan var det i hvert fald i "gamle dage" "

Jeg skriver at det kunne være en mulighed, fordi det netop var sådan
tidligere.

Per
www.perbeer.ninja.dk