Jubii så fik jeg min ESD
Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 19:01

Efter lang tids venten fik jeg så i dag min End Schall Dãmpfer. Dobbelt
udstødning (en til hver side).
Så nu ligner mondeo snart en ST200 på en prik. Der mangler kun 700 ccm i
motorrummet

ESD kom i en papkasse så stor at jeg har set den overgået af den til
bagkofangeren.

Endnu en gang tak til Fly for sin hjælp som mellemhandler.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2450360320&category=28619&sspagename=STRK%3AMEBWN%3AIT&rd=1

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-01-04 19:11

Hej!

Tom wrote:

> Efter lang tids venten fik jeg så i dag min End Schall Dãmpfer. Dobbelt
> udstødning (en til hver side).

Cool :)

Tror ikke slige sager findes til Escorten, men ok, hvis det er godt nok til en
Cossie, er det godt nok til mig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Martin Sand.

Dato : 27-01-04 19:23

Tom wrote:
> Efter lang tids venten fik jeg så i dag min End Schall Dãmpfer.
> Dobbelt
> udstødning (en til hver side).

Af nysgerrighed; hvordan kan det være at de 2 lyddæmpere ser forslkellige
ud? Ikke fordi man ser det, når de er monteret, men den ene (tv) ser noget
hjemmebasket ud.

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 19:30

> Af nysgerrighed; hvordan kan det være at de 2 lyddæmpere ser forslkellige
> ud? Ikke fordi man ser det, når de er monteret, men den ene (tv) ser noget
> hjemmebasket ud.

Det ved jeg heller ikke
Der er plads til begge typer i begge sider så jeg ved ikke hvorfor der ikke
skal være symetri i dem.
Men Ford har nogen gange nogle underlige løsninger. De har også valgt
udstødning i højre og vestre side alt efter om det er en sedan eller
hatchback samt 1.8 eller 2.0 ))))

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-01-04 19:26

> Efter lang tids venten fik jeg så i dag min End Schall Dãmpfer. Dobbelt
> udstødning (en til hver side).
> Så nu ligner mondeo snart en ST200 på en prik. Der mangler kun 700 ccm i
> motorrummet

Der mangler vel også en Hest eller to i stalden??

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 19:32

> Der mangler vel også en Hest eller to i stalden??

årh det mærker man dårligt sådan som en 1.8 sparker mås, der er slet ikke
brug for alt det kraftoverskud som Ford har fået i deres Zetec motor

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-01-04 19:08

> [...]
> motorrummet
>
> ESD kom i en papkasse så stor at jeg har set den overgået af den til

Tillykke...

Jeg gælder mig til at se et billede...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Krath

Dato : 27-01-04 22:45

> ESD kom i en papkasse så stor at jeg har set den overgået af den til
> bagkofangeren.

Fedt nok! Fik også min 3" Mongoose fra UK i torsdags. Den kostede kun 19£
i fragt!! :)

Se dette billede... der er lidt forskel på størrelsen mod std. rør:
http://www.tkrath.dk/forum/f-c/Mongoosevsorig1_sized.jpg

DAMN den lyder godt nu :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : John Sahl

Dato : 28-01-04 00:43

Thomas Krath wrote:
> Fedt nok! Fik også min 3" Mongoose fra UK i torsdags. Den kostede
> kun 19£ i fragt!! :)

Skide billig fragt, nogen tips?

> Se dette billede... der er lidt forskel på størrelsen mod std. rør:
> http://www.tkrath.dk/forum/f-c/Mongoosevsorig1_sized.jpg
>
> DAMN den lyder godt nu :)

Kan jeg lige forestille mig, tillykke!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 28-01-04 18:15

> Skide billig fragt, nogen tips?

Købte det af Gra i UK... han må næsten kende en hos et fragtfirma for det er
vildt billigt! Det koster normalt 500-1000 kr. at få den sendt. Tog kun 6
dage (inkl. weekend) at sende :) Mener firmaet hedder Night Courier eller
sådan noget... :)

> Kan jeg lige forestille mig, tillykke!

Tak tak :)

Fra : Troels Pedersen

Dato : 28-01-04 07:15

Thomas Krath wrote:
> [...]
> kun 19£ i fragt!! :)
>
> Se dette billede... der er lidt forskel på størrelsen mod std. rør:

Fedt....

> DAMN den lyder godt nu :)

Kunne man få en lydprøve?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 28-01-04 18:16

> Kunne man få en lydprøve?

Har lige afleveret et kamera, som kunne optage lyden, tilbage :( Måske en
anden gang...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-01-04 08:29

Tom wrote:
> Efter lang tids venten fik jeg så i dag min End Schall Dãmpfer. Dobbelt
> udstødning (en til hver side).

Jammen tillykke, det er altid god med nyt grej.

> Så nu ligner mondeo snart en ST200 på en prik. Der mangler kun 700 ccm i
> motorrummet

Skal du så ikke til at høvle af plasticpanseret forneden?

Giver det noget eller er det rent lir?
Fællesrøret ser lidt magert ud.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo (hvis bagpotten nogensinde falder af Yodaen kan det
da godt være der kommer en prale-een på, men den originale ser faktisk
ikke dårlig ud)

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 17:02

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jammen tillykke, det er altid god med nyt grej.

tak

> Skal du så ikke til at høvle af plasticpanseret forneden?

nej den har 2 huller i forvejen til dobbelt udstødning. De "alm." kofangere
med kun et hul er udgået af produktionen for lang tid siden og jeg var ved
helt at opgive at style bilen ind til jeg kom på at Ford må da altid kunne
skaffe reservedele til ST200, så derfor valgte jeg ST200 bagkofangeren hvor
det har set lidt dumt ud med et stort hul i den ene side, når man bare kunne
stikke en arm ind.....

> Giver det noget eller er det rent lir?

Sikkert ikke mere end 1,03 HK eller sådan. Og den kommer heller ikke på for
at det skal være Brian eller lyde anderledes, men kun for at give bilen lidt
symetri og fylde det ene hul op

> Fællesrøret ser lidt magert ud.

Nix det er MEGET større end 1.8 røret så jeg skal have en lærling til at
dreje en ring til tætning af overgangen.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-01-04 08:18

Tom wrote:

> [...]
> det har set lidt dumt ud med et stort hul i den ene side, når man bare kunne

:)

> Sikkert ikke mere end 1,03 HK eller sådan. Og den kommer heller ikke på for
> at det skal være Brian eller lyde anderledes, men kun for at give bilen lidt
> symetri og fylde det ene hul op

Det er da klart og det ser totalt forkert ud med bare et attraprør der
sidder totalt blank og ren mens det rigtige rør er udstødningsfarvet.

> Nix det er MEGET større end 1.8 røret så jeg skal have en lærling til at
> dreje en ring til tætning af overgangen.

Du kunne jo også fede lidt på røret længere oppe indtil du når kat'en.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-01-04 12:13

On Tue, 27 Jan 2004 19:01:17 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>bagkofangeren.
>
>Endnu en gang tak til Fly for sin hjælp som mellemhandler.

Det var så lidt. SKulle det være en anden gang, så bare sig til.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 17:07

> Det var så lidt. SKulle det være en anden gang, så bare sig til.
>
> Fly

hehe men det er godt nok ikke let at finde din bopæl. Selv med TomTom
Navigator og tysklands kort installeret så skød den rimelig meget ved siden
af. Da jeg holdte ud for Holmpassage ved enden af busstationen så sagde
hende tomtom-madammen "ANKOMST"

Det havde TomTom navigator OVERHOVEDET ikke styr over med din adresse.

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-01-04 21:38

On Wed, 28 Jan 2004 17:06:39 +0100, "Tom"

Men du fandt det da til sidst.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-04 22:15

> Det havde TomTom navigator OVERHOVEDET ikke styr over med din adresse.

Så var det jo godt at TomTomTom kunne finde vej alligevel

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med 100% manuel navigation)

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 17:16

> Så var det jo godt at TomTomTom kunne finde vej alligevel

45 min fra navigatoren sagde ankomst til at jeg fandt det ))

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-01-04 18:26

On Thu, 29 Jan 2004 17:16:01 +0100, "Tom"

>45 min fra navigatoren sagde ankomst til at jeg fandt det ))

Så har du da også fået set det meste af Flensborg på turen.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Martin Sand.

Dato : 02-02-04 20:42

Tom wrote:
> 45 min fra navigatoren sagde ankomst til at jeg fandt det ))

OT, men hvorfor laver programmet så meget ged i den? Det lyder som en seriøs
forbier!
Jeg har selv overvejet at købe TomTom2, men ved ikke helt om jeg har behovet
og nøjes derfor pt. med at følge debatten om systemet.

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 20:49

> [...]
behovet
> og nøjes derfor pt. med at følge debatten om systemet.

Den laver kun ged i det fordi at kortene fra deres underleverandør
"teleatlas" er noget skod.
Teleatlas er bestemt ikke uden fejl, men alligevel kan det da bruges i 95%
af alle tilfælde. Det går kun galt når man skal have husnumre med.