Råd ang. valg af bil
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 27-01-04 16:00

Hej gruppe
Vi skal have købt ny bil
Vi har kig på to styks:
En Mondeo 1,8 st.c fra 2000 kørt 130000 km til 119700,-
En Escort 1,8 Monaco st.c. fra 1998 kørt 91000km til 104900,-
Spørgsmålet er så:
Er det rigtigt at escorten har problemer med rust, bærekugler osv??
I så fald der ikke er problemer med escorten, hvilken bil skal vi så vælge?

--
Med Venlig Hilsen
Lasse Skovsager

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-01-04 16:26

Hej!

Lasse Skovsager wrote:

> Er det rigtigt at escorten har problemer med rust, bærekugler osv??

Rust er Escortens primære "problem". Dog kan man rimeligt let checke om man
finder et angrebet eksemplar.

1. Kig under gummilisterne som fordørene ligger op af og se om der er rust ved
ruden i toppen og bunden. Træk gummilisten af så du kan se ordentligt efter.

2. Nogen har talt om rust ved torpedopladen mellem motor og kabine. Kan ses hvis
man kigger under den sorte plasticliste som vinduesviskerne "kommer" fra.

3. Check ligeledes ved batteriet om der skulle være rust her.

4. Check de alm. steder - skærmkanter, samlinger m.m.

Pkt 1-3 kan laves på den 6-årige rustgarantien HVIS der er stempler under
rustcheck i servicehæftet og bilen er under 6 år gammel

Spørg også om den forstærkede sikringsboks er blevet monteret. De "nyere"
modeller har vist allerede fået dette fra fabrikken. Anyone?

Og som ved så mange andre biler vil det være en fordel hvis den har fået
supplerende rustbeskyttelse.

Mekanisk er de ok efter min mening. Søg evt. på mit navn og Escort her i gruppen
(Brug Google Groups) - jeg har tidl. omtalt mine erfaringer med min '96'er.

Iøvrigt er det en god gør-det-selv bil efter min mening. Der findes Haynes
manual til den og så går man bare igang

Spørg endelig hvis du vil vide mere. Min har trillet 209.000km så den er
efterhånden kørt til Det er iøvrigt en 1.6 Zetec-maskine der ligger i.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"