Busser og hastighedsbegrænser.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-01-04 20:31

Hej

Sidder og tænker, i mit stille sind.
Der er hastighedsbegrænser på lastbiler.
Men er der også, sådan en dims på busser,
og i givet hvilken hastighed er den så indstillet til?
Årsagen til disse tanker, er selvfølgelig den tragiske ulykke nede i
Tyskland.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-01-04 21:53

On Mon, 26 Jan 2004 20:30:54 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og i givet hvilken hastighed er den så indstillet til?
>Årsagen til disse tanker, er selvfølgelig den tragiske ulykke nede i

Ja, det er der da. Ligesom med lastbiler er der givet lidt snor, og de
fleste er stillet mellem 104 og 109 km/t.

Det er jo rigeligt til at køre de 80 km/t. man må køre i DK. Langt de
fleste busser opfylder dog kravene til at opnå en Tempo-100
tilladelse, hvilket de fleste da også har.

Læs mere om Tempo-100 her:

http://www.stva-ac.de/Dienstleistung/Tempo100/

Man kan derfor slå fast, at der er kørt for hurtigt da ulykken
indtraf. Ikke noget videre i.f.t. hvad busser generelt må køre i D,
men 27 km/t. i.f.t. en lokal hastighedsbegrænsning p.gr.a. en
indsnævring af motorvejen fra 3 til 2 spor.

Det skal så igen holdes op imod, at ingen instanser har udtalt, at
chaufføren har mistet herredømmet. Alle har derimod sagt at ulykken
skyldtes for høj hastighed.

Alle kan se hvad der virkeligt er hændt. Bussen er tordnet op bag i et
holdende vogntog. Uden bremsespor.

Jeg véd ikke hvad ulykken skyldes. Jeg kan konstatere præcis hvordan
den er sket, men ikke hvorfor.

Jeg har dog bemærket, at det er der flere andre der ikke har problemer
med. Dygtige mennesker.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-04 21:57

> Ja, det er der da. Ligesom med lastbiler er der givet lidt snor, og de
> fleste er stillet mellem 104 og 109 km/t.
>
> Det er jo rigeligt til at køre de 80 km/t. man må køre i DK. Langt de

Du kører jo selv lastbil til daglig og jeg har gjort det i mange år.
Hvor tit oplever du en turistbus som kan "nøjes" med de ca. 90 Km/t som
langt de fleste lastbiler kan ?
Aldrig vil jeg mene - jeg oplever at alle 95 % af alle busser kører mellem
100-110.
Dog ikke HT eller HUR Busser da de er begrænset til 85 Km/t

Jeg har heller aldrig forstået et en bus med 40 - 60 passagerer må køre
eksempelvis 80 km/t i
tættere bebygget området og en lastbil må køre 50 Km/t - uanset en vægt på
10 T eller 40 T.

Mvh. Allan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-01-04 22:14

On Mon, 26 Jan 2004 21:56:30 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

> [...]
>100-110.
>Dog ikke HT eller HUR Busser da de er begrænset til 85 Km/t

Mine oplevelser hvad det angår, er ikke forskellige fra dine. Jeg er
dog fuldstændigt ligeglad med, hvor hurtigt de kører, bare de kører
ordentligt.

> [...]

>eksempelvis 80 km/t i
>tættere bebygget området og en lastbil må køre 50 Km/t - uanset en vægt på

Således har den lovgivende magt ønsket at det skulle være, og det er
der jo ikke meget at gøre ved.

I en moderne lydløs lastbil er det dog faretruende nemt at overskride
den magiske 70 km/t. regel med de fatale konsekvenser.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-01-04 22:08

> [...]
> fleste busser opfylder dog kravene til at opnå en Tempo-100
> tilladelse, hvilket de fleste da også har.

Er det forstået korrekt, hvis jeg siger at Tempo 100, er en max hastighed i
tyskland på 100km/t ?

Jeg synes ikke at den link fortæller så meget, jo hvor jeg kan få
tilladelsen hvis jeg er englænder.
Men det gav mig da information om at der er en limit.

Bussen kørte op i vogntoget med så stor kraft at det blev trykket frem i
hvad der holdt foran.
Dette er min egen formodning, da det ikke er nævnt nogen steder.
På tv kunne det ses at trækkerens forende skadet.

mvh Uffe

Fra : AA

Dato : 26-01-04 22:48

Jo de har hastighedsbegrænsere sat til 80 eller 100 km/t - jeg har stillet
flere af dem og de er lagt ind i motorstyringen. Vi programerer dem til fx
100,5 eller 101 og ikke mere. Ofte brokker vognmanden sig over at vi ikke
vil sætte begrænseren højere - men det må vi som Aut værksted ikke og på
vores køretøjer (MAN) kan man se hvem der har programeret
hastighedsbegrænseren - programerer du for højt vanker der ved evt. ulykke
eller besøg på andet værksted. Det undrer mig at man ikke har undersøgt hvem
der har sat hastighedsbegrænseren på den Setra/Mercedes bus der kørte galt.

På mig virker det som om chaufføren er faldet i søvn før ulykken - hun har
tilsyneladende overhovedet ikke reageret ved at bremse etc. Var hun vågen er
jeg sikker på at hun i det mindste da hun kom tæt på ville have klampet
bremsen - men efter hvad der er oplyst har hun slet ikke reageret hvilket
får mig til at tro at hun sov el.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-01-04 23:15

"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg sikker på at hun i det mindste da hun kom tæt på ville have klampet
> bremsen - men efter hvad der er oplyst har hun slet ikke reageret hvilket

Det har også været min tanke. Især efter at det har været fremme i pressen
at den hvilende chauffør ikke fik meget hvile fordi der skulle serveres mad
og drikke.

Jeg syntes egentlig også det er underligt at en co-driver gerne må hvile
sove under kørslen i en bus, når det ikke er godt nok i en lastvogn. For det
må man da ikke svjv. i en lastvogn. Eller tager jeg fejl?

MVH Niels

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-01-04 09:24

"Folmer Rasmussen" skrev
> Alle kan se hvad der virkeligt er hændt. Bussen er tordnet op bag i et
> holdende vogntog. Uden bremsespor.

Har sådan en turistbus ikke ABS?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-01-04 09:56

On Tue, 27 Jan 2004 09:24:18 +0100, Peter Schrøder <nospample@se>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev
>
>Har sådan en turistbus ikke ABS?

>--

Jo, og hele resten af alfabetet også, for den sags skyld.

Jeg har ligget vågen hele natten fordi jeg vidste at min formulering
med bremsespor ville blive misforstået.

Du får dog ikke lov til at vinde. Når man tager diagramskiven ud og
sætter den op i sådan en forstørrelsesfætter, så er man ikke i tvivl
om, om der er tale om en hård opbremsning eller en kollision med et
stillestående vogntog.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 27-01-04 10:31

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Jo, og hele resten af alfabetet også, for den sags skyld.
>
> Jeg har ligget vågen hele natten fordi jeg vidste at min formulering
> med bremsespor ville blive misforstået.

Så må du ikke køre i dag

> [...]
> sætter den op i sådan en forstørrelsesfætter, så er man ikke i tvivl
> om, om der er tale om en hård opbremsning eller en kollision med et

Den er vel med mekanisk skriver, og så vil en kraftig deceleration
forholdsvis let kunne ses, sikkert også med det blotte øje.

Du ved sådan lidt i stil med, at man efter er uheld kan se på en glødelampes
(pære) glødetrådens deformering kan se om den har været tændt i
ulykkesøjeblikket, det kræver ikke den store sagkundskab.

Pas på dig selv i trafikken
--
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-01-04 11:23

On Tue, 27 Jan 2004 10:30:54 +0100, "Møller" <eam@son.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Så må du ikke køre i dag

>--

Det perverse er, at jeg jo fandme må køre til Sicilien hvis det passer
mig. Det skal bare være i en bil der vejer under 3500 kg.

Er den et par kilo tungere, kan jeg lige så godt be' om vinduespladsen
i spjældet, for jeg bliver garanteret lukket sidst ud.

Du tager i øvrigt fejl. Jeg må gerne køre i dag. Det er ikke afgørende
hvornår jeg sidst har sovet. Det handler kun om, hvornår skiven er
taget ud.

>--

>Den er vel med mekanisk skriver, og så vil en kraftig deceleration
>forholdsvis let kunne ses, sikkert også med det blotte øje.

>--

Næh, den er skam elektronisk, men du kan sagtens se en kraftig
deceleration med det blotte øje. Bliver den puttet i projektoren er
man bare fri for at lave knibeøvelser.

>--

>Pas på dig selv i trafikken

>--

Jeg gør hvad jeg kan, men ingen er jo forpligtiget ud over sine evner.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-01-04 19:19

> [...]
>
> Du tager i øvrigt fejl. Jeg må gerne køre i dag. Det er ikke afgørende
> hvornår jeg sidst har sovet. Det handler kun om, hvornår skiven er

og lige netop der har du fat i noget som jeg nok aldrig lærer at fatte.
Der hyles op omkring køre/hviletider, men aldrig et ord om udhvilede
chauffører.

Jeg kan kun give dig ret Folmer, de regler er ikke logiske.
Noget andet er så, hvordan skal de checke en der har ligget vågen hele
natten?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-01-04 21:28

On Tue, 27 Jan 2004 19:19:02 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>og lige netop der har du fat i noget som jeg nok aldrig lærer at fatte.
>Der hyles op omkring køre/hviletider, men aldrig et ord om udhvilede

Den bedste søvn du får er den der kommer naturligt snigende ved alm.
sengetid.

>--

>Jeg kan kun give dig ret Folmer, de regler er ikke logiske.

>--

Nej logiske? Det skal de godt nok ikke have skyld for.

Det er kontrolapparaterne til gengæld. Ikke til at snyde, og så enkle
at aflæse for en øvet betjent, at du kan dømmes på stedet uden
rettergang.

>--

>Noget andet er så, hvordan skal de checke en der har ligget vågen hele
>natten?

>--

Det kan de jo ikke, men med de regler der er strikket sammen på
området gør det heller ikke noget. Når du er ude over de to første
køredøgn, bliver det så kompliceret at holde rede på sagerne, at du er
klar til at blive idømt en "lille" bod.

Germanerne er glade fordi det er dem der har opfundet apparatet.
Speditører og vognmænd "har jo sagt 1000 gange til de skide
chauffører" at de skal følge reglerne.

Så længe lort er friskt, løber det nedad, og det havner altid i
chaufførens lommer. Den chauffør der ikke vil have lort i lommen, er
arbejdsløs lige på en studs.

Der er jo heller ikke nogen deltagere i Tour de France der tager EPO?
Vel? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-04 19:45

On Tue, 27 Jan 2004 11:22:48 +0100, Folmer Rasmussen

>Næh, den er skam elektronisk

Køreskiven er nu en mekanisk enhed

Iøvrigt havde politiet scannet skiven ind på et A4-ark og forstørret
"billedet" således, at de helt nøjagtigt kunne se forløbet. De var
målløse over kørslen!

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-01-04 20:43

Mogens... skrev:

> Iøvrigt havde politiet scannet skiven ind på et A4-ark og forstørret
> "billedet" således, at de helt nøjagtigt kunne se forløbet. De var
> målløse over kørslen!

....hvad var der specielt ved dén - udover haveriet?
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-04 21:02

On Tue, 27 Jan 2004 20:42:52 +0100, "Hans Paulin" <glem@det.invalid>
wrote:

>...hvad var der specielt ved dén - udover haveriet?

En sovebus må køre 80 km/t - skiven viste væsentligt mere mange gange

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-01-04 21:32

Mogens... skrev:

> En sovebus må køre 80 km/t - skiven viste væsentligt mere mange gange

....ok!

Tak!
Hans

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-01-04 22:07

On Tue, 27 Jan 2004 19:44:44 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Køreskiven er nu en mekanisk enhed
>
>--

Er det selve papirskiven du sidder og morer dig med at gøre mekanisk?
*LOL*

Nu læser jeg det altså som om der står "Den er vel med mekanisk
skriver?"

Har jeg taget helt fejl, så er det i hvert fald misvisende når der på
apparaterne står både automatic og electronic.

Det er dig der er ingeniør. Hvis der også er lidt pædagog i dig, kunne
du jo fortælle mig hvem der har ret.

Eller skal du op og ligge et par dage - Maude? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-04 22:37

On Tue, 27 Jan 2004 22:07:05 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det er dig der er ingeniør. Hvis der også er lidt pædagog i dig, kunne
>du jo fortælle mig hvem der har ret.

Nu om stunder er apparaturet en kombination af electronic og mekanik.
Udskriften er dog stadig en skriver af mekanisk karakter.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-04 02:46

Folmer Rasmussen wrote:
::: Så må du ikke køre i dag
::
::: --
:: Det perverse er, at jeg jo fandme må køre til Sicilien hvis det
:: passer mig. Det skal bare være i en bil der vejer under 3500 kg.

Hmmm...står der ikke i færdselsloven at du ikke må føre et køretøj, hvis man
er træt? I så fald gælder det også under 3500 kg.

M.v.h.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-01-04 11:42

"Folmer Rasmussen" skrev
> Jeg har ligget vågen hele natten fordi jeg vidste at min formulering
> med bremsespor ville blive misforstået.

Det blev den så også

> [...]
> sætter den op i sådan en forstørrelsesfætter, så er man ikke i tvivl
> om, om der er tale om en hård opbremsning eller en kollision med et

Er data fra skriveren da blevet offentliggjort?
Jeg mener: Den afslører jo også uden diskussion hvor hurtigt
bussen kørte i uheldsøjeblikket.
Hvis bussen virkeligt kørte 130km/t er antallet
af dræbte jo faktisk forholdsvis beskedent...

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 21:57

> [...]

>Der er hastighedsbegrænser på lastbiler.
>Men er der også, sådan en dims på busser,
>og i givet hvilken hastighed er den så indstillet til?

Jep det er der - men i 2 udgaver alt efter, om bussen er godkendt til
100 km/ eller ej (rund mærkat på bagklappen med tallet 100).
I princippet betyder 100 km/t tilladelsen, at bussen kan køre 107
km/t, og det var netop dén fart, ulykkesbussen kørte.

Der var dog en hastighedsbegrænsning på stedet på 80 km/t, fordi vejen
snævrede ind. Som autobahn-betjenten sagde i aften i TV-avisen: "Var
hun ikke kørte op i lastbilen, var hun væltet ifm. vejindsnævringen.."
(3 til 2 baner)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 22:07

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

> [...]
>snævrede ind. Som autobahn-betjenten sagde i aften i TV-avisen: "Var
>hun ikke kørte op i lastbilen, var hun væltet ifm. vejindsnævringen.."

besynderligt ... kørte bussen ikke i højre vognbane ?

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 22:19

On Mon, 26 Jan 2004 22:06:57 +0100, jan@stevns.net wrote:

>besynderligt ... kørte bussen ikke i højre vognbane ?

Ved det ikke - jeg har ikke set det.
I Tyskland udføres en vejindsnævnring ved, at det 3. spor "lukkes"
vha. striber på vejen. I virkeligheden fortsætter sporet imidlertid og
de 2 andre må "dreje over" til venstre. Derved vil en dobbeltdækkerbus
med højt tyngdepunkt komme i en alvorlig svingning (duvning), som ofte
resultere i, at de vælter.

Vejforøbet er lidt svært at forklare :)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 22:29

> [...]

>de 2 andre må "dreje over" til venstre. Derved vil en dobbeltdækkerbus
>med højt tyngdepunkt komme i en alvorlig svingning (duvning), som ofte

Well - hende der fruentimmeret, jeg kender, som ofte kører
turistbusser - har aldrig nævnt tyske vejindsnævringer som værende
noget der bare tangerer noget problematisk mht bussens balance - og
hun kæfter da ellers jævnligt op om tyske forhold.

(herunder også detaljer ang. tyskere's trafikale adfærd, især om en
bestemt Mercedes, der kom på krogen, de næste 30km ;)

>Vejforøbet er lidt svært at forklare :)

Naehhhhh..... du skal bare lære at lave ascii grafik ;)

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 22:30

On Mon, 26 Jan 2004 22:29:29 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Well - hende der fruentimmeret, jeg kender, som ofte kører
>turistbusser - har aldrig nævnt tyske vejindsnævringer som værende
>noget der bare tangerer noget problematisk mht bussens balance

Har du overvejet, om betjentens ord måske var relateret til stedet...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 22:35

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Har du overvejet, om betjentens ord måske var relateret til stedet...

Nej.

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 22:36

On Mon, 26 Jan 2004 22:34:47 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Nej.

Så gør det

Jeg har stor respekt for det tyske autobahnpolizei. Hvis man først har
set dem i aktion, er man klar over, at hvad danske "reddere" tester i
fiktive situationer, er hverdag for tyskerne. Jeg tror helt sikkert,
han udtalte sig ift. den enkelte ulykke.

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 22:48

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Jeg tror helt sikkert, han udtalte sig ift. den enkelte ulykke.

Måske, måske - nu vælter sådan en bus vel ikke bare sådan lige, fordi
man skifter vognbane.

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 22:50

On Mon, 26 Jan 2004 22:47:58 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Måske, måske - nu vælter sådan en bus vel ikke bare sådan lige, fordi
>man skifter vognbane.

Vi kender jo ikke stedet, Jan.
Jeg ved sgu ikke, hvordan det ser ud dér, men jeg ka' da nemt pr.
memory fremtrylle en håndfuld situationer fra min kørsel i Tyskland,
hvor høj hastighed på stedet ville ha' betydet døden for en bus...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-01-04 22:34

>besynderligt ... kørte bussen ikke i højre vognbane ?

>--

Det véd jeg faktisk ikke om den gjorde. Den har helt sikkert kørt i
samme vognbane som lastbilen.

Om den har jeg set at den angiveligt skulle være parkeret med
advarselsblink for at advare imod en personbil der var kørt ind i
autoværnet i midten af autobahn'en.

Er det tilfældet, så åbnes der for en buket af teorier, hvis blot
lastbilen har manglet blinklys i den ene side.

Er højre blinklys defekt, uden at jeg ved det, kunne jeg da sagtens
finde på at tænke:

Lastbilen blinker til venstre for at markere at han gerne vil køre
forbi "noget" længere fremme. Det er i orden med mig. Jeg kører bus og
vil kunne køre hurtigere end lastbilen. Jeg giver lidt hane, for det
lastbilen gerne vil forbi, vil jeg også gerne forbi.

Så siger det klask, fordi lastbilen imod forventning holdt bomstille.
Ved 90 km/t. kører man ca. 27 meter på 1 sekund.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-01-04 23:25

On Mon, 26 Jan 2004 21:57:00 +0100, Mogens...
> [...]

>snævrede ind. Som autobahn-betjenten sagde i aften i TV-avisen: "Var
>hun ikke kørte op i lastbilen, var hun væltet ifm. vejindsnævringen.."

I den forbindelse synes jeg det er usmageligt, at TV2's udsendte
medarbejder åbenlyst står og presser det tyske politi's
informationsmedarbejder til antyde en fart omkring 130 km/t.

Hun får godt nok lukket næbbet på ham i en ruf, men de der såkaldte
journalister, de stinker s'gu nogen gange.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 23:24

On Mon, 26 Jan 2004 23:25:16 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>I den forbindelse synes jeg det er usmageligt, at TV2's udsendte
>medarbejder åbenlyst står og presser det tyske politi's
>informationsmedarbejder til antyde en fart omkring 130 km/t.

Man kan næppe presse dem til at nævne 130 km/t - hvorledes skulle en
bus nå op på dén hastighed...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-01-04 23:35

On Mon, 26 Jan 2004 23:23:54 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Man kan næppe presse dem til at nævne 130 km/t - hvorledes skulle en
>bus nå op på dén hastighed...
>
>--

Det fandt den pågældende medarbejder jo også ud af. Jeg synes bare det
er usmageligt at gøre forsøget.

Har du selv indtryk af, at det er et krav til en omkringfarende
medarbejder i TV idag, at de nødvendig vis kender noget til emnet?

Skylder du mig ikke svar på en mail?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-01-04 11:34

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Man kan næppe presse dem til at nævne 130 km/t - hvorledes skulle en
> bus nå op på dén hastighed...

Det starter en tanke - kan en bus køre hurtigere end fartbegrænseren ned af
f.eks. kasselbakkerne? Eller er bremsesystemet koblet ind over?

vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-04 12:20

Torben Scheel wrote:
[...]

Den kan køre alt hvad remmer og tøjler (og vindmodstanden) tillader...

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 27-01-04 00:08

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Der var dog en hastighedsbegrænsning på stedet på 80 km/t, fordi vejen
>snævrede ind.

Og samtidig var bussen rigget til liggebus og dermed må den max køre
80 km/t uanset lokale grænse eller ej.

Jeg fatter ikke hvorfor der ikke er nogen af medierne der har regnet
lidt på hvor lang tid en bus reelt har til at køre en skitur og dermed
finde frem til at ingen af liggebusserne har tid til at nøjes med 80
km/t hvis de skal nå op i bjergene til kl 8.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-01-04 23:17

Jeg var på skitur med firmaet i uge 2 - vi kørte med Højmark rejser i en bus
lejet hos MaxBus og havde 3 kvindelige chauffører. Det er lidt klamt at
tænke sig, at jeg sandsyndligvis har kørt i samme bus, med samme chauffør,
på samme strækning to uger tidligere...
Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, men jeg vil da
mene at chancerne er rimeligt gode.

/Kasper Hansen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-01-04 09:01

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> på samme strækning to uger tidligere...
> Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, men jeg vil da

Tja i hvert fald betragteligt højere end at vinde i Lotto ...
Men væsentligt mindre end chancen for at du bliver dræbt imorgen på
vej til arbejde i din bil!
Det er stadig meget mindre (nærmest forsvindende) farligt at køre i
turistbus i modsætning til personbil trods alt.
Firmaet havde 400 busser ude da ulykken skete.

Hvis man altid tænkte på ulykker ville der være god plads på vejen om
morgenen :) for ingen ville turde køre.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Møller

Dato : 27-01-04 10:52

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> på samme strækning to uger tidligere...
> Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, men jeg vil

Det skal du bare glemme hurtigst mulig, for det hjælper dig ikke eller
andre.

Jeg landede i Düsseldorf lufthavn 1 uge efter dan var brændt.
Jeg lande i Minardi lufthavn kort tid efter at SAS ulykken indtraf.
Jeg har været med til at redde personer op af vandet efter at deres båd var
forlist
Jeg har været med til at samle en af flyvevåbnets F-104 ( den flyvende
ligkiste) op i spande, det eneste der var helt var motoren.
Jeg har overværet mange uheld på motorveje og andre steder bla. en taxa
ved Bagsværd der kører ind under en lastbil der sad fast under en bro det
ser ikke pænt ud. ej helle chaufføren ( lidt galgenhumoristisk kan man sige:
han var blevet lidt kort for hovedet)

Så der er mange tilfælde hvor man kan sige hvis jeg havde været der på det
pågældende tidspunkt var ved blevet involveret i en støre ulykke, bl.a. på
de tuske motorveje.

Så glem det men fortræng det ikke.

Jo med alderen oplever man noget der giver stof til eftertanke, men hvis man
skal tænke på alt det man har undgået, bliver man sgu tosset. (det er måske
allerede sket, jeg kan lige så godt imødegå de bemærkninger der kan komme)
--
Møller