Bil med masser af plads + stationscar ?
Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-04 20:07

Hvilke biler skulle man kigge efter
hvis man skal bruge meget plads til fører og passagerere ?
Alle er omkring 195 i højde så der skal en del benplads til - gerne
stationscar.
I første omgang uden tænke over prisen.

Stationscar :

Er det en skrøne at der generelt er mere støj i en stationscar under kørsel
?
Bliver en staionscar mere beskidt pga. "vindene" omring den ?

Mvh. Allan

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-01-04 20:15

> Alle er omkring 195 i højde så der skal en del benplads til - gerne
> stationscar.
> I første omgang uden tænke over prisen.

Var ude at køre Mercedes-Benz S400 CDI den anden dag. Det er en lokal
vognmand som kører taxa i den og der er godt nok meget plads i den! DAMN en
feeed spand og så kører den 10,6 km/l.... på de første 76.000 km, som han
iøvrigt havde kørt på 5,5 måned. Han ligger hovedsagelig og kører ture fra
Sjælland til Jylland i den for større virksomheder - fedt job :)

Nypris som taxi - DKK 1,1 mio - og på alm. danske plader - DKK 2,4 mio.

I kan helt sikkert være i den bil - og så har den også ALT tænkeligt udstyr!
For fed :)

... det kræver selvfølgelig man har pengene, men det skriver du jo du har ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-04 20:20

ws:bv3p05$30sn$1@news.cybercity.dk...
^^^^^^^^^^^^^^^
> Var ude at køre Mercedes-Benz S400 CDI den anden dag. Det er en lokal

> .. det kræver selvfølgelig man har pengene, men det skriver du jo du har
;)

Øeeh gør jeg ? Jeg tror nok vi lige skal en prisklasse eller to ned.
Godt nok er bilerne billige herovre men så billige er de heller ikke.
Jeg skulle jo nok give et loft alligevel på en pris i DK til omkring 400.000
Bilen må højst være 3 år.

Lyder ellers som en lækker bil sådan en Mercedes S

Mvh. Allan

Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-04 20:25

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Var ude at køre Mercedes-Benz S400 CDI den anden dag. Det er en lokal

Nu fik du mig alligevel til at kigge lidt Mercedes herover - jeg kunne ikke
finde en S 400 men
denne S430 fra '99 er nu også lækker nok :
http://www.bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=8546929
Pris. ca. 320.000 DKr.

Mvh. Allan

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-01-04 21:00

> Nu fik du mig alligevel til at kigge lidt Mercedes herover - jeg
> kunne ikke finde en S 400 men

Kig på mobile.de istedet... meget større udvalg.

Fra : John Sahl

Dato : 26-01-04 21:15

Thomas Krath wrote:
> Kig på mobile.de istedet... meget større udvalg.

Eller autoscout24.de som også har et pænt stort udvalg.

Dog er der, så vidt jeg husker, noget om at forsikringerne i
Sverige er højere på importerede biler.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 21:59

On Mon, 26 Jan 2004 21:15:03 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Dog er der, så vidt jeg husker, noget om at forsikringerne i
>Sverige er højere på importerede biler.

Jep!

/Mogens

Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-04 22:03

> Dog er der, så vidt jeg husker, noget om at forsikringerne i
> Sverige er højere på importerede biler.

Ja de er markant højere og gensalgsværdien er også dårligere.
Efter hvad jeg har læst mig til så er ca. 50 % af alle de biler som
forsvinder her i Sverige
importeret - derfor denne højere forsikring netop på importeret biler.
Det med gensalgsværdien forstår jeg ikke helt - udover man kan være lidt
nervøs for om kmtallet rent faktisk
stemmer overens med det speedometeret viser.

Eksempelvis kan man spare ca. 40.000 sv.kr på en brugt V70 som er fra
Tyskland i forhold til hvad en "svensk solgt" koster
i nogenlunde samme stand.

Mvh. Allan

Fra : Møller

Dato : 26-01-04 20:16

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote in message
> [...]
> I første omgang uden tænke over prisen.
>
> Stationscar :
>
> Er det en skrøne at der generelt er mere støj i en stationscar under

Nej

> ?
> Bliver en staionscar mere beskidt pga. "vindene" omring den ?

Ja bagpå
Men nogle har fået spoilere (ødelæggere) så det ikke bliver så slemt.

sådan lidt a la store stålskorstene med gevind på, det er for at ødelægge
vindflowet omkring dem, så suget på bagsiden ikke blive så stort:
de kan laves slankere og holde til kraftigere vindpåvirkning, for det er
oftes ikke vindtrykket der øderlægger noget, men suget, det er også det der
holder en flyvemaskine i luften.

--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 21:36

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :

>Stationscar :

>Er det en skrøne at der generelt er mere støj i en stationscar under kørsel

Efterhånden ja.

>Bliver en staionscar mere beskidt pga. "vindene" omring den ?

Nøehhhh.....

Fra : Allan Møller

Dato : 26-01-04 22:04

> Efterhånden ja.

> Nøehhhh.....

Lige omkring det her er du vist ikke helt enig med Møller ?

Mvh. Allan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 22:09

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :

>Lige omkring det her er du vist ikke helt enig med Møller ?

Det kan skyldes jeg kører i stationcar til daglig, og egentligt ikke
synes den er værre til at grise bagtil en min sedan....

(gjaldt Sierra'en, og gælder pt Rekorden)

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-01-04 22:28

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det kan skyldes jeg kører i stationcar til daglig, og egentligt ikke
> synes den er værre til at grise bagtil en min sedan....

Det er delvist korrekt - problemet med Stc. er bare at bagruden modtager
den samme mængde skidt som bagenden på en alm. bil - og udsynet
forringes.
Man kan selvfølgelig vælge at bruge bagrudeviskeren og ødelægge/ridse
bagruden, men det er IMO ikke en særlig fiks løsning.....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-01-04 22:32

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev :

>Man kan selvfølgelig vælge at bruge bagrudeviskeren og ødelægge/ridse
>bagruden, men det er IMO ikke en særlig fiks løsning.....

Har du ikke fundet knappen til vandet endnu ? <grin>

Selv min antikke Rekord, kan da hælde vand på før den visker

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-01-04 22:44

> Har du ikke fundet knappen til vandet endnu ? <grin>

Jouw da , men der kommer ikke vand ud med det samme, så viskeren når at
gøre næsten en halv tur inden der bliver vådt.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Nissen

Dato : 26-01-04 23:18

Havde på et tidspunkt en scorpio fra 97 st.car, den var der dælme meget
plads i, over det hele.

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-01-04 23:27

"Nissen" <gustavnissenSNABELA@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Havde på et tidspunkt en scorpio fra 97 st.car, den var der dælme
meget
> plads i, over det hele.

Der er også rigeligt med plads i min 92'er Scorpio, og priserne på
Scorpio er _meget_ favorable......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Allan Møller

Dato : 27-01-04 23:11

> Der er også rigeligt med plads i min 92'er Scorpio, og priserne på
> Scorpio er _meget_ favorable......

Hvor meget plads mon der er i en ny Mondeo i forhold til en ældre scorpio ?

Mvh. Allan (Som ikke er specielt vild med Ford)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-01-04 23:15

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev :

>Hvor meget plads mon der er i en ny Mondeo i forhold til en ældre scorpio ?

mindre ....

Fra : Allan Møller

Dato : 27-01-04 23:21

> mindre ....

Ja men det bliver nok heller ikke en Ford - nogen egentlig grund kan jeg
ikke give.

Mvh. Allan

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-04 23:14

On Tue, 27 Jan 2004 23:10:45 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

>Hvor meget plads mon der er i en ny Mondeo i forhold til en ældre scorpio ?

St. car ? - 10 liter mindre i en Mondeo!

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 27-01-04 01:47

Allan Møller wrote:
[...]

Saab 9-5 eller ny Toyota Avensis STc.

:: Stationscar :
::
:: Er det en skrøne at der generelt er mere støj i en stationscar under
:: kørsel ?

Der er mere støj i en Stc.

:: Bliver en staionscar mere beskidt pga. "vindene" omring den ?

Jep, bagpå.

M.v.h.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-01-04 05:41

> [...]
> hvis man skal bruge meget plads til fører og passagerere ?
> Alle er omkring 195 i højde så der skal en del benplads til - gerne

<snip>

VW Passat?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Allan Møller

Dato : 27-01-04 23:10

> VW Passat?

Lige umiddelbart mener jeg ikke den har så meget benplads til bagsædet
når forsædet erængst tilbage ?!?

Mvh. Allan

Fra : Mogens...

Dato : 27-01-04 23:12

On Tue, 27 Jan 2004 23:09:33 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

>Lige umiddelbart mener jeg ikke, den har så meget benplads til bagsædet,
>når forsædet er længst tilbage ?

ROFL - du finder stort set ikke nogen bil, der har mere plads end en
Passat. Jeg er 2 m høj og kan sidde med benene over kors, bagi.

/Mogens

Fra : Allan Møller

Dato : 27-01-04 23:20

> ROFL - du finder stort set ikke nogen bil, der har mere plads end en
> Passat. Jeg er 2 m høj og kan sidde med benene over kors, bagi.

Ok ? - Færdig med at grine ?

Det kan være fordi at jeg kun har siddet i Passat fra før årgang 96
Men det kunne da være at jeg skulle få mig en prøvetur en dag ved lejlighed.
VW har jeg aldrig haft men har egentligt altid godt kunne lide deres design.

Mvh. Allan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-01-04 23:28

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>ROFL - du finder stort set ikke nogen bil, der har mere plads end en
>Passat. Jeg er 2 m høj og kan sidde med benene over kors, bagi.

hmmmmmmmm...........

Fra : Allan Møller

Dato : 27-01-04 23:32

> hmmmmmmmm...........

Skal det tolkes som om du absolut ikke er enig ?

Mvh. Allan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-01-04 23:41

>Skal det tolkes som om du absolut ikke er enig ?

Ja - bortset fra det også kunne tolkes som om jeg måske mente Mogens
kunne lide af meget korte ben ;)

En Passat er nu ikke den "guds gave til billisterne" rent
pladsmæssigt, som der lægges op til.

Måske Mogens har glemt at prøve bagsædet i f.eks en Scorpio, eller en
SAAB ?

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-04 02:49

jan@stevns.net wrote:
:: Måske Mogens har glemt at prøve bagsædet i f.eks en Scorpio, eller en
:: SAAB ?

Husk lige at sige Saab 9000. 9-5 er blevet afkortet lidt i forhold til....

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 28-01-04 06:17

On Tue, 27 Jan 2004 23:41:27 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>pladsmæssigt, som der lægges op til.
>Måske Mogens har glemt at prøve bagsædet i f.eks en Scorpio, eller en

Nu er det sådan, at jeg har haft en Passat st. car !
Endda i 2 forskellige udgaver/årgange, hvorfor jeg kender alt til
pladsforholdende. En Passat har ualmindelig meget plads ved bagsædet.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 13:45

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er det sådan, at jeg har haft en Passat st. car !
> Endda i 2 forskellige udgaver/årgange, hvorfor jeg kender alt til
> pladsforholdende. En Passat har ualmindelig meget plads ved bagsædet.

Jeg kun i tidernes morgen lejet en.

Men du har fået gjort mig så nygerrig, jeg vil smutte ind til Peter And
og efterprøve.

Det kunne jo være, man så skulle skifte over til VW næste gang.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-04 14:03

Bjørn Jørvad wrote:
[...]

Ellers er der jo muligheden for søsteren: SuperB. Der er endnu mere plads.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 05:48

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> hmmmmmmmm...........

Mogens kan jo også sidde bag en "dværg" på 1,65.

Så vil jeg tro, der er rigelig benplads på bagsædet...;)

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-01-04 15:54

On Tue, 27 Jan 2004 23:11:37 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>ROFL - du finder stort set ikke nogen bil, der har mere plads end en
>Passat. Jeg er 2 m høj og kan sidde med benene over kors, bagi.

Taget fra link som jeg har postet andetssteds i tråden:

Passat Der Variant ist der einzige Testkandidat mit längs eingebautem
Motor. Das kostet Platz. Vor allem im Heckabteil: 495/1600 Liter Volumen
sind für einen großen Kombi nicht mehr zeitgemäß. Immerhin: Sein
Passagier-Platzangebot ist dagegen noch immer konkurrenzfähig.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-01-04 05:12

> Lige umiddelbart mener jeg ikke den har så meget benplads til bagsædet
> når forsædet erængst tilbage ?!?

Nu er jeg selvfølgelig kun en dværg i forhold til jer andre herinde (1,82m),
men når jeg sidder "bag mig selv" er der oceaner af plads til mine ben, så
jeg vil umiddelbart tro, at I gutter i håndboldspillerstørrelse også har en
chance for at være der.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 05:44

"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er jeg selvfølgelig kun en dværg i forhold til jer andre herinde
(1,82m),

Jeg kan da se, du mangler 18 cm i at kunne kalde dig fuldvoksen..

Når du når det, er der ikke meget benplads bag en fører med den højde i
ret mange biler.

Hr. Bjørn

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-01-04 16:36

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan da se, du mangler 18 cm i at kunne kalde dig fuldvoksen..
>
> Når du når det, er der ikke meget benplads bag en fører med den højde i

Nej, i min Seat Cordoba vil det blive ret problematisk
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-01-04 15:46

On Mon, 26 Jan 2004 20:06:36 +0100, "Allan Møller" <allan@anllanm.dk>
wrote:

> [...]
>?
>Bliver en staionscar mere beskidt pga. "vindene" omring den ?

Læs eventuelt:

http://www.autobild.de/projektor/projektor.php?artikel_id=5631&pos=20

Glem ikke galeriet

Fly