skal bilen synes?
Fra : taina

Dato : 26-01-04 17:21

Hej NG!

På torsdag ankommer min nye, brugte bil, og jeg glæder mig som en lille vild
til at vinke farvel til tog og busser.

Bilen skal synes i december, og der er jo god tid til - bortset fra at jeg i
dag har hørt, at der er kommet en ny regel, der går ud på, at biler skal
synes ved salg, hvis der er mindre end et år til næste syn.

Ved I om det har noget på sig, og hvor jeg kan finde informationer om sådan
en regel?

Med venlig hilsen tina

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 17:39

"taina" <tinachristoffersenFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes ved salg, hvis der er mindre end et år til næste syn.
>
> Ved I om det har noget på sig, og hvor jeg kan finde informationer om

Har ikke hørt om den, men prøv at læse her:
https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

Dannie

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 18:05

On Mon, 26 Jan 2004 17:21:28 +0100, "taina"
<tinachristoffersenFJERNES@hotmail.com> wrote:

> [...]
>dag har hørt, at der er kommet en ny regel, der går ud på, at biler skal
>synes ved salg, hvis der er mindre end et år til næste syn.

Hvis bilen er synet, men har stået uden plader, skal den ved
indregistrering synes efter eet år.

/Mogens

Fra : taina

Dato : 26-01-04 18:11

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis bilen er synet, men har stået uden plader, skal den ved
> indregistrering synes efter eet år.
>

> /Mogens

Den kører - med plader Vil det sige, at jeg kan sætte mig ned på min
flade r** og vente til det bliver december?

mvh. tina

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 18:17

On Mon, 26 Jan 2004 18:11:28 +0100, "taina"
<tinachristoffersenFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Den kører - med plader Vil det sige, at jeg kan sætte mig ned på min
>flade r** og vente til det bliver december?

Jep - og det trækker sikkert over den dato. Plus at du i princippet
har 14 uger udover den i brevet nævnte dato!
(inden du bliver smidt over i politiets database -> nr.plader
inddrages ved given lejlighed)

/Mogens

Fra : thomas

Dato : 26-01-04 20:16

> inddrages ved given lejlighed)

og dette sker så på motorvejen skulle man tro med alle de biler der holder
der med klippet plader

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 26-01-04 21:25

LOL!

Ja så kan folk tænke over deres forseelse imens de går 10 km i
nødsporet......

Mvh

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 26-01-04 21:49

On Mon, 26 Jan 2004 21:25:19 +0100, "Thomas"
<bambanosREMOVE@hotmail.com> wrote:

>LOL!
>Ja så kan folk tænke over deres forseelse imens de går 10 km i
>nødsporet......

Næppe - man må ikke gå på en motorvej, hvorfor politiet kører een
"væk"

/Mogens

Fra : taina

Dato : 27-01-04 09:41

> [...]

> har 14 uger udover den i brevet nævnte dato!
> (inden du bliver smidt over i politiets database -> nr.plader

tak for hjælpen. Jeg vil straks gå i gang med at glæde mig til bilen igen.

mvh. tina