Stumper til Colt 1,3 GL fra '89
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 14:45

Vi købte os en "konebil" lige før nytår. En Mitsubishi Colt 1,3 GL fra '89
med 168.000 km på klokken.

Alt i alt i meget fin stand - Undervogns/hulrumsbehandlinger mere end 1 gang
har holdt rusten fra døren (begge to faktisk, og stort set alt andet ,
men desværre har det ikke hjulpet ankerpladerne i bag - kanten der skal
holde skidtet ude fra tromlerne, er noget møre (smuldrende faktisk). Desuden
er det forreste motorophæng gået, og koblingen er et "måske holder den,
måske ikke...". Ellers starter den prompte, og har en fantastisk blød
motorgang af en 8-ventilet karburatormotor fra sidste årtusinde at være

Da jeg satser på at beholde den de næste 4 år, skal ankerplader og
motorophæng laves. Men... De discount-reservedelspushere jeg har talt med
(Hoyer og en anden jeg ikke husker navnet på) siger, at deres leverandør
ikke laver disse stumper overhovedet til Colt. En af dem sagde endda at
ankerplader ikke fås uoriginalt til nogen Japanere. Hrmpf!

Nå, fattede knoglen og fik fat i et Mitsu-værksted. Ok, Ankerpladerne vidste
jeg godt ikke var gratis, men jeg var alligevel to gange ved at skvatte ned
fra stolen: Motorophæng - 427,-, ankerplade 427,- !!! Og så lige prikken:
PLUS MOMS!!!

Hvad siger i - må jeg bare bide i det sure æble og få det overstået, eller
findes der et alternativ? Jeg må jo indrømme jeg ikke er meget for at fatte
læderet når det er de beløb vi snakker om...

Mvh
Michael

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-01-04 15:23

Michael T. Jørgensen wrote:
> [...]
> findes der et alternativ? Jeg må jo indrømme jeg ikke er meget for at fatte
> læderet når det er de beløb vi snakker om...

Mitsubishi har aldrig været billige med delene.
Prøv en hugger.
Ellers må du prøve at skrive til en tysk eller svensk butik.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 16:04

[snip]
> Mitsubishi har aldrig været billige med delene.

Nej det er rigtigt, men alligevel....

> Prøv en hugger.

Hmm, det er selvfølgelig en mulighed.

> Ellers må du prøve at skrive til en tysk eller svensk butik.

Kan du anbefale nogen?

Mvh
Michael