Tuningsboks afmonteres?
Fra : Mikael Jespersen

Dato : 26-01-04 11:49

Min Seat Leon 1,9 TDI 90 HK er af den forrige ejer blevet chiptunet
med en eftermonteret tuningsboks til ca. 110HK.

Hvordan afmonteret man sådan en tuningsboks igen? Jeg er interesseret
i at afmontere den for - forhåbentligvis - at køre længere på
literen...

Er der nogen, der kan hjælpe?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-01-04 11:53

Mikael Jespersen (slet MUFWR) wrote:
> Min Seat Leon 1,9 TDI 90 HK er af den forrige ejer blevet chiptunet
> med en eftermonteret tuningsboks til ca. 110HK.
>
> Hvordan afmonteret man sådan en tuningsboks igen? Jeg er interesseret

Du kan fex bruge HN #5512 el. #4854 ...

Nej spøg til side, du skal nok komme med mere info.

Hvis det er sådan et add-on kit uden brug af værktøj er der gode
chancer for at det 'bare' kan kobles fra.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-01-04 12:19

"Mikael Jespersen (slet MUFWR)" <noerman@MUFWRtiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:10751142760.0843716317682741@dtext.news.tele.dk...
> Hvordan afmonteret man sådan en tuningsboks igen? Jeg er interesseret
> i at afmontere den for - forhåbentligvis - at køre længere på
> literen...

Hvis det er af samme type som min fars (Octavia TDI 90 HK med Tuningsboks),
er boksen lige til at pille af. Den er indsat mellem to stik.

Hvad angår grunden til at afmontere boksen, vil jeg mene, at det ikke vil
have nogen effekt på dit dieselforbrug (med mindre, du konstant udnytter de
ekstra kræfter). Du burde derimod kunne udnytte det ekstra moment ved
tidligere omdrejninger til en endnu mere økonomisk kørsel.

\Mandal

Fra : Peter G C

Dato : 26-01-04 13:10

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> ekstra kræfter). Du burde derimod kunne udnytte det ekstra moment ved
> tidligere omdrejninger til en endnu mere økonomisk kørsel.

Enig - der er næppe noget vundet ved at pille boksen af.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-01-04 13:26

Peter G C wrote:
> "Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> de

> Enig - der er næppe noget vundet ved at pille boksen af.

Bortset fra at bilen bliver lovlig igen og forurener mindre ...
Sorry ku' ik' la' vær.

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-04 13:34

Brian Fisker [8900] wrote:
:: Tuningsboks), er boksen lige til at pille af. Den er indsat mellem
:: to stik.
::
[...]

Med mindre boksen har en defekt. Har oplevet dette med en Hopa-boks til en
Rav4.

M.v.h.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 26-01-04 14:13

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Med mindre boksen har en defekt. Har oplevet dette med en Hopa-boks til en
> Rav4.

Det kan selvfølgelig også være problemet :D

\Mandal