/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
høj tomgang - 405
Fra : Rookie


Dato : 26-01-04 08:34

Hej
Jeg har en Peugeot 405 1,6 1991 med det problem at den går hurtig i
tomgang, har ikke omdrejningstæller men skyder på 2000 – 2500 rpm.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har indtil nu gjort
følgende.
Da den skulle synes for nylig forurenede den for meget, så en ny
lambda sonde blev monteret (stel er også forbundet)
Det var ikke nok så efter at have tjekket samtlige
luftslanger/forbindelser for revner utætheder osv. fik jeg en brugt
elektronik boks som skulle være OK.
Den gik nu fint igennem syn.
Lige efter montage af ny elektronik boks (den der sidder i motorrummet
foran instrument panelet) gik bilen som en drøm – jævn lav tomgang og
konstant motorgang – den var rar at køre i.
Men nu er tomgangen lige så stille steget til nævnte omdrejninger.
(2000 – 2500 rpm)
Så har jeg afmonteret batteriet – tæller til 30 – og sætter kablet på
igen.
Før start sætter jeg tænding på og venter ca. 1 minut, hvorefter jeg
starter motoren.
Det er jeg blevet fortalt af en auto mekaniker at man skal gøre. Han
sagde at så "resetter" man boksen.
Så går motoren igen som en drøm - jævn lav tomgang og konstant
motorgang.
Men efter 3 – 4 dage kommer det samme problem igen. Bilen kører en del
korte ture, men selvom man kører lange ture kommer problemet også.
Har nu prøvet at skifte til den gamle elektronik boks men symptomerne
er de samme. Kold eller varm motor er ligegyldig.
Af bare irritation har jeg overvejet at montere en hovedafbryder til
batteriet, men det burde kunne løses på en anden måde.
Er det en eller anden føler der er kaput som forstyrrer styringen af
motoren???
Jeg ved ikke motortypen men den har elektronisk karburator (tror det
hedder sådan)

 
 
Christian B. Andrese~ (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-01-04 08:54


"Rookie" <asger02@yahoo.es> wrote in message
news:cba68678.0401252333.1f6602a9@posting.google.com...
> Hej
> Jeg har en Peugeot 405 1,6 1991 med det problem at den går hurtig i
> tomgang, har ikke omdrejningstæller men skyder på 2000 - 2500 rpm.
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har indtil nu gjort
> følgende.

Mine helt uprofesionelle forslag:

- koks ved ventilerne som gløder
- tændrørene er for varme


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Carsten Pedersen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Pedersen


Dato : 26-01-04 11:28


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4014c77d$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Rookie" <asger02@yahoo.es> wrote in message
> news:cba68678.0401252333.1f6602a9@posting.google.com...
> > Hej
> > Jeg har en Peugeot 405 1,6 1991 med det problem at den går hurtig i
> > tomgang, har ikke omdrejningstæller men skyder på 2000 - 2500 rpm.
> > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har indtil nu gjort
> > følgende.
>
> Mine helt uprofesionelle forslag:
>
> - koks ved ventilerne som gløder
> - tændrørene er for varme
>
>
> --
> mvh/rg. Christian
> Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> og ring til en fra Schweisshunderegistret:
> http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30
>
>

Er der ikke noget med at man skal køre en lang tur (1 time+), efter at
boksen er blevet "Reset" og så gendanner den de oprindelige værdier??


mvh

Carsten Pedersen



Christian B. Andrese~ (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-01-04 12:45


"Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> wrote in message
news:4014ebca$0$95002$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:4014c77d$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Rookie" <asger02@yahoo.es> wrote in message
> > news:cba68678.0401252333.1f6602a9@posting.google.com...
> > > Hej
> > > Jeg har en Peugeot 405 1,6 1991 med det problem at den går hurtig i
> > > tomgang, har ikke omdrejningstæller men skyder på 2000 - 2500 rpm.
> > > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har indtil nu gjort
> > > følgende.
> >
> > Mine helt uprofesionelle forslag:
> >
> > - koks ved ventilerne som gløder
> > - tændrørene er for varme
> >
> >
> > --
> > mvh/rg. Christian
> > Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> > og ring til en fra Schweisshunderegistret:
> > http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30
> >
> >
>
> Er der ikke noget med at man skal køre en lang tur (1 time+), efter at
> boksen er blevet "Reset" og så gendanner den de oprindelige værdier??

Det er vist rigtigt, og køre mønsteret skal være i alle gear og med alle
hastigheder og accelerationer.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Rookie (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Rookie


Dato : 26-01-04 21:56

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:<4014fdce$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Carsten Pedersen" <carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> wrote in message
> news:4014ebca$0$95002$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > news:4014c77d$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > >
> > > "Rookie" <asger02@yahoo.es> wrote in message
> > > news:cba68678.0401252333.1f6602a9@posting.google.com...
> > > > Hej
> > > > Jeg har en Peugeot 405 1,6 1991 med det problem at den går hurtig i
> > > > tomgang, har ikke omdrejningstæller men skyder på 2000 - 2500 rpm.
> > > > Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har indtil nu gjort
> > > > følgende.
> > >
> > > Mine helt uprofesionelle forslag:
> > >
> > > - koks ved ventilerne som gløder
> > > - tændrørene er for varme
> > >
> > >
> > > --
> > > mvh/rg. Christian
> > > Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
> > > og ring til en fra Schweisshunderegistret:
> > > http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30
> > >
> > >
> >
> > Er der ikke noget med at man skal køre en lang tur (1 time+), efter at
> > boksen er blevet "Reset" og så gendanner den de oprindelige værdier??
>
> Det er vist rigtigt, og køre mønsteret skal være i alle gear og med alle
> hastigheder og accelerationer.


Tak for tippene, har nu gjort følgende:
Har afmonteret batteriet et stykke tid - derefter har jeg sat kablerne
på igen - ladet bilen stå uden tænding mindst 10 min. - derefter
tænding på igen. Ærlig talt ved ikke om det har nogen betydning, men
alt skal jo prøves nu.
Så startede jeg bilen og kørte en tur alm. kørsel til motoren blev
varm, derefter gav jeg den ½ liter danskvand - gennem karburatoren -
føj det lød ikke rart.
Derefter fik den en køretur hvor jeg mildt sagt behandlede motoren som
et svin, heeeeelt oppe og ringe i alle gear, op til 3. i det mindste,
temperaturen ligger jo omkring frysepunktet såeh....
Indtil videre synes jeg sådan set at motoren opfører sig pænt. jeg
vender tilbage om en uges tid da den høje tomgang normalt kommer efter
3 - 4 dages kørsel.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste