Ole Sommers Volvo Kitcar
Fra : Jakob K

Dato : 25-01-04 21:17

Hej

Jeg har engang set en meget underlig danskbygget lav gul
"bindingsværksbil" med fladt tag, vistnok bygget på basis af Volvo
140-serien og vistnok i en 5-6 eksemplarer af Ole Sommer engang i
70'erne.

Dem der har set den selv ved hvad jeg snakker om - den er MEGET
særpræget, ligner nærmest noget inde fra en forlystelse i Tivoli...

Er der nogen der ved hvad denne bil hed og hvor på nettet man kan
finde noget om den?

På forhånd tak

Fra : Peter C:\\>

Dato : 25-01-04 21:21

"Jakob K" <jakobkjoeller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dem der har set den selv ved hvad jeg snakker om - den er MEGET
> særpræget, ligner nærmest noget inde fra en forlystelse i Tivoli...

Den hed Joker

MVH Peter C:\

Fra : AA

Dato : 25-01-04 21:26

Ole Sommer har et museum i Nærum (over Bilia) og der kan du se en og læse
historien - jeg mener der blev fremstillet en del flere end de 5-6 du
nævner.

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-04 21:28

On Sun, 25 Jan 2004 21:25:42 +0100, "AA" <AA@nomail.com> wrote:

>Ole Sommer har et museum i Nærum (over Bilia) og der kan du se en og læse
>historien - jeg mener der blev fremstillet en del flere end de 5-6 du
>nævner.

Kør forbi Europcar i Hillerød - de har een stående, der eksempelvis
bruges ifm. cykelløb

/Mogens

Fra : Peter C:\\>

Dato : 25-01-04 21:30

"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Ole Sommer har et museum i Nærum (over Bilia) og der kan du se en og læse
> historien - jeg mener der blev fremstillet en del flere end de 5-6 du
> nævner.

Hehe....ja 7 stk, for at være helt nøjagtig

MVH Peter C:\

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-01-04 21:26

> [...]
> særpræget, ligner nærmest noget inde fra en forlystelse i Tivoli...
>
> Er der nogen der ved hvad denne bil hed og hvor på nettet man kan

Den hedder Joker, søg på google eller en anden søgemaskine så finder du
sikkert noget. Ellers kan du besøge det museum han er ved at lave, når det
åbner til sommer.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 21:52

Lavede han ikke osso den der hed OScar ?

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 25-01-04 22:43

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> Lavede han ikke osso den der hed OScar ?

Den lignede AC Cobra og havde en 242 Turbo motor. Jeg mener også der står
sådan en i hans museum, men det er længe siden jeg har været der.

MVH Klaus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-01-04 22:54

> Den lignede AC Cobra og havde en 242 Turbo motor. Jeg mener også der står
> sådan en i hans museum, men det er længe siden jeg har været der.

Til at starte med mener jeg den havde en ca. 130 hk volvo
indsprøjtningsmotor.
Senere fik den så en turbomotor på 182 hk fra en Volvo 760 / 740 turbo.

Der var en til salg på nettet for en del måneder siden, mener den stod til
ca. 700.000 kr, lidt vildt synes jeg nok.

Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-04 22:02

Jakob K wrote:
> [...]
> særpræget, ligner nærmest noget inde fra en forlystelse i Tivoli...
>
> Er der nogen der ved hvad denne bil hed og hvor på nettet man kan

Bilen hed (som alle de andre også allerede har sagt) Joker.
Du kan se/gense bilen i de danske film om familien Gyldenkål, hvori at Jens
Okking kørte i en sådan.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kim Eichen

Dato : 26-01-04 01:30

"Jakob K" <jakobkjoeller@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> særpræget, ligner nærmest noget inde fra en forlystelse i Tivoli...
>
> Er der nogen der ved hvad denne bil hed og hvor på nettet man kan

Den kan ses her http://www.granfoss.net/arne/k100e/bilar/carmakes/k1cpvoxx.htm

Mvh Kim

Fra : Jakob K

Dato : 27-01-04 12:29

Mange tak for svarene og tak for linket.

Jeg havde glemt at den hed "Joker" og så var det jo lidt svært at søge på nettet...