/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny bil: ca 300.000
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 17:50

Hejsa

En af mine gode venner overvejer at sige ja-tak til en nyere firma-bil. Han må
vælge en bil til 300.000 kroner - og "den samme i Diesel" - selvom den er lidt
dyrere.

Det vil sige, at han i øjeblikket kikker lidt på Skoda Superb TDi 130 hk. 2.0´eren
koster med benzin-motor de 300.000 kroner, og derfor må han også godt købe den
dyrere TDi.

Han sætter pris på stor bil, stor komfort og en kraftig motor, der ikke skal pines
afsted som en "brystsvag Honda", der er totalt lam under 4500 o/min.

Hvad synes I, at han ellers kikke på, når han har den budget-ramme, som jeg har
skitseret ovenfor...?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.54.187)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Kim Voss Schrader (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 25-01-04 18:07

Hej!

"Jan W Nielsen" wrote:
>
> Hvad synes I, at han ellers kikke på, når han har den budget-ramme, som
> jeg har skitseret ovenfor...?

Ingen anelse. Men han _har_ regnet på om det overhovedet kan betale sig for ham?
Nogen gange har jeg hørt at det bedre kan betale sig at købe bilen privat eller
få km-godtgørelse eller noget i dén dur. Uden at jeg skal udnævne mig til
ekspert på området

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Thomas Krath (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 25-01-04 18:18

> Ingen anelse. Men han _har_ regnet på om det overhovedet kan betale
> sig for ham? Nogen gange har jeg hørt at det bedre kan betale sig at
> købe bilen privat eller få km-godtgørelse eller noget i dén dur. Uden
> at jeg skal udnævne mig til ekspert på området

Enig i ovenstående og hvad skal han bruge bilen til?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 19:11

> Enig i ovenstående og hvad skal han bruge bilen til?

Han kører 1000-1500 km om ugen - primært motorvej.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Morten Fruergaard (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-01-04 09:02

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:00d701c3e36e$8c2d1ba0$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Enig i ovenstående og hvad skal han bruge bilen til?
>
> Han kører 1000-1500 km om ugen - primært motorvej.


Hvor meget privat?
Hvor meget firma?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 13:26

> > Han kører 1000-1500 km om ugen - primært motorvej.
> Hvor meget privat?
> Hvor meget firma?

Langt det meste privat - herunder også to-fire gange Storebæltsbro-takst om ugen.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Morten Fruergaard (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-01-04 13:33

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> Langt det meste privat - herunder også to-fire gange Storebæltsbro-takst
om ugen.

Ok.
Så er hans beslutning mht. firmabil og ikke privatbil helt korrekt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 16:58

> Ok.
> Så er hans beslutning mht. firmabil og ikke privatbil helt korrekt.

Det mente jeg nok.

Faktisk kører han rigtig meget privat. For eksempel kører han og jeg også til
JokkMokk marked i Lapland om et par uger. Ligesom vi kører til Le Mann til sommer.
Og måske til Schweiz til foråret.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 20:19


<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:00f801c3e425$20bf59c0$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Ok.
> > Så er hans beslutning mht. firmabil og ikke privatbil helt korrekt.
>
> Det mente jeg nok.
>
> Faktisk kører han rigtig meget privat. For eksempel kører han og jeg også
til
> JokkMokk marked i Lapland om et par uger. Ligesom vi kører til Le Mann til
sommer.
> Og måske til Schweiz til foråret.

Jep, så er hans "firma kilometer" ikke nok til at financere bilen.

Jeg synes nu personligt at der er meget der taler for at købe sin egen bil.

Mvh



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 20:27

On Mon, 26 Jan 2004 20:18:44 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jep, så er hans "firma kilometer" ikke nok til at financere bilen.

Manga privat og få firma = firmabil en go' idé

>Jeg synes nu personligt at der er meget der taler for at købe sin egen bil.

Hvilke parametre er det?


/Mogens

Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 21:39


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ffqa10lr57i55p53qncsg436vm8jeeivi3@4ax.com...
> On Mon, 26 Jan 2004 20:18:44 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >Jep, så er hans "firma kilometer" ikke nok til at financere bilen.
>
> Manga privat og få firma = firmabil en go' idé
>
> >Jeg synes nu personligt at der er meget der taler for at købe sin egen
bil.
>
> Hvilke parametre er det?
>

Det frie valg !
Ved firmabil er man måske begrænset til et bestemt mærke eller en bestemt
prisklasse. Eller biltype.

Skulle man miste jobbet (eller sige op) er man ikke nødt til at levere den
tilbage, og så måske stå med 0 kr. til at købe en ny for, selvom det har
kostet det samme at køre i den, som de havde kostet at købe sin egen bil.
Hvor man måske kunne ha' oparbejdet lidt friværdi.

Og så er der jo lige det der med at gå at rode i "bygge til", det er ikke
meget ved i en firmabil, det er nok ikke mange chefer der vil betale for
sænkningssæt, alufælge (i en ordentlig størrelse) m.m.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===






Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 22:29


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40157afb$0$17600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

KLIP

> Ved firmabil er man måske begrænset til et bestemt mærke eller en
bestemt
> prisklasse. Eller biltype.

Det bryder jeg mig ikke om.

> Skulle man miste jobbet (eller sige op) er man ikke nødt til at levere
den
> tilbage, og så måske stå med 0 kr. til at købe en ny for, selvom det
har
> kostet det samme at køre i den, som de havde kostet at købe sin egen
bil.
> Hvor man måske kunne ha' oparbejdet lidt friværdi.

Det er jeg enig med dig.

Specielt i situationen hvor man stopper samarbejdet samme dig.

Det er ikke morsomt at skulle bede en kollega om at køre sig til bussen,
toget eller helt hjem.

Det er betragteligt bedre at forlade biksen med oprejst pande og køre
derfra anstandsmæssigt.

> Og så er der jo lige det der med at gå at rode i "bygge til", det er
ikke
> meget ved i en firmabil, det er nok ikke mange chefer der vil betale
for
> sænkningssæt, alufælge (i en ordentlig størrelse) m.m.

Det er jeg også enig med dig i.

Jeg har altid, med mindre virksomheden havde tvangspotte, kørt i min
egen bil.

Skulle det så have kostet mig en smule mere end en firmapotte, har jeg
gladelig betalt for lige netop *den* frihed.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 22:33

> > Ved firmabil er man måske begrænset til et bestemt mærke eller en
> bestemt
> > prisklasse. Eller biltype.
>
> Det bryder jeg mig ikke om.
>
> > Skulle man miste jobbet (eller sige op) er man ikke nødt til at levere
> den
> > tilbage, og så måske stå med 0 kr. til at købe en ny for, selvom det
> har
> > kostet det samme at køre i den, som de havde kostet at købe sin egen
> bil.
> > Hvor man måske kunne ha' oparbejdet lidt friværdi.
>
> Det er jeg enig med dig.
>
> Specielt i situationen hvor man stopper samarbejdet samme dig.
>
> Det er ikke morsomt at skulle bede en kollega om at køre sig til bussen,
> toget eller helt hjem.

LOL...

> Det er betragteligt bedre at forlade biksen med oprejst pande og køre
> derfra anstandsmæssigt.

ROFL...

>
> > Og så er der jo lige det der med at gå at rode i "bygge til", det er
> ikke
> > meget ved i en firmabil, det er nok ikke mange chefer der vil betale
> for
> > sænkningssæt, alufælge (i en ordentlig størrelse) m.m.
>
> Det er jeg også enig med dig i.
>
> Jeg har altid, med mindre virksomheden havde tvangspotte, kørt i min
> egen bil.
>
> Skulle det så have kostet mig en smule mere end en firmapotte, har jeg
> gladelig betalt for lige netop *den* frihed.
>

Jeg mangler ord..........

/Claus





Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 22:45


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4015879b$0$17600$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

KLIP

> Jeg mangler ord..........

Det behøves du da ikke.

Det kaldes da blot at have en holdning og så stå fast ved den.

I tidernes morgen havde jeg som ansat en divisionsdirektør, der kørte i
en firma-potte.

Det var en hvid fin Volvo 740 Gl.

Jeg havde netop anskaffet mig min første Mazda 929 GLX 3.0i V6 efter
styrtet" med Silvia´en.

Han havde kigget meget skævt til Silvia´an, men Mazda´en fandt han
bedre.

En dag var vi ude at køre sammen i hans potte.

Jeg startede med at sige, hans 6-cylindrede motorlyd i potten var
formidabel.

Han svarede: "Den har kun 4 cylindre", hvortil jeg blot brummede
nåååeee.

Efterfølgende begyndte han at rode rundt oppe i loftet på potten. Glad
trak et håndtag frem og begyndt at dreje det rundt.

Jeg spurgte ham naturligvis, hvad han lavede og fik svaret. "Jeg er ved
at åbne soltaget".

Jeg svarede ham ganske lakonisk: "Nåda, i min potte trykke jeg blot på
en knap. Så åbner det ganske af sig selv".

Forståeligt nok var han ikke så glad længere for mit bilkøb (for mine
egne surt sammentjente penge).

Vi kom aldrig rigtig ud af sammen efter den tid...................

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 22:48

On Mon, 26 Jan 2004 22:44:52 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Vi kom aldrig rigtig ud af sammen efter den tid...................

Man skal aldrig genere mænds biler - dét kommer der sjældent noget
godt ud af... :)


/Mogens

Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 22:57


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:fm2b1090tl568diu3od6o6742t2ihoc67r@4ax.com...

KLIP

> Man skal aldrig genere mænds biler - dét kommer der sjældent noget
> godt ud af... :)

Jeg havde nu ikke den største respekt for manden.

Jeg havde oplevet ham lettere omtåget omklamre en borgmester, jeg havde
inviteret samt løbe fra en velkomsttale 5 minutter før, den skulle
afholdes.

Gæt hvem der stod med lorten og skulle springe til.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 23:03

On Mon, 26 Jan 2004 22:57:29 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Jeg havde nu ikke den største respekt for manden.
>Jeg havde oplevet ham lettere omtåget omklamre en borgmester, jeg havde
>inviteret samt løbe fra en velkomsttale 5 minutter før, den skulle
>afholdes. Gæt hvem der stod med lorten og skulle springe til.

Jow, jow... :)


/Mogens

Kim Kristensen (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 28-01-04 21:08


"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40158693$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er jeg enig med dig.
>
> Specielt i situationen hvor man stopper samarbejdet samme dig.
>
> Det er ikke morsomt at skulle bede en kollega om at køre sig til bussen,
> toget eller helt hjem.
>
> Det er betragteligt bedre at forlade biksen med oprejst pande og køre
> derfra anstandsmæssigt.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>
Ofte er bilen en del af lønnen, og man kan jo ikke bare sætte en medarbejder
adskillige tusind kroner ned i løn i opsigelsesperioden. Jeg er i familie
med en som efter en menneskealder blev fyret, selv om det var firmaet meget
imod blev de nød til at lade ham beholde bilen i de 6 måneder som
opsigelsesperioden var, for det var jo en del af hans løn.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-04 21:31


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4018166e$0$94997$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Ofte er bilen en del af lønnen, og man kan jo ikke bare sætte en
medarbejder
> adskillige tusind kroner ned i løn i opsigelsesperioden.

Det ses ret ofte, ja.

> Jeg er i familie
> med en som efter en menneskealder blev fyret, selv om det var firmaet
meget
> imod blev de nød til at lade ham beholde bilen i de 6 måneder som
> opsigelsesperioden var, for det var jo en del af hans løn.

Det står virksomheden frit om den ønsker at lade medarbejderen køre i
firmaets bil i opsigelsesperioden eller blot udbetale en økonomisk
kompensation.

Denne kompensation tager normalt udgangspunkt i medarbejderens
skattemæssige betaling af privat "skatteforbrugsbetaling".

Er det en billig potte, kan det modsat en dyr, være en god ide at
udbetale kompensation.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Morten Fruergaard (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-01-04 08:27

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det frie valg !
> Ved firmabil er man måske begrænset til et bestemt mærke eller en bestemt
> prisklasse. Eller biltype.
>
> Skulle man miste jobbet (eller sige op) er man ikke nødt til at levere den
> tilbage, og så måske stå med 0 kr. til at købe en ny for, selvom det har
> kostet det samme at køre i den, som de havde kostet at købe sin egen bil.
> Hvor man måske kunne ha' oparbejdet lidt friværdi.

Eller også er man så heldig, at man bare kan stille bilen i stedet for at
den ryger på tvangsauktion, da man ikke har råd til at betale afdragene pga.
manglende arbejde...

> Og så er der jo lige det der med at gå at rode i "bygge til", det er ikke
> meget ved i en firmabil, det er nok ikke mange chefer der vil betale for
> sænkningssæt, alufælge (i en ordentlig størrelse) m.m.

Det kan man da så bare selv sætte på, og pille af inden bilen skal
afleveres.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Kim Kristensen (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 28-01-04 21:10


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bv5401$ra1$1@sunsite.dk...
>
> > Og så er der jo lige det der med at gå at rode i "bygge til", det er
ikke
> > meget ved i en firmabil, det er nok ikke mange chefer der vil betale for
> > sænkningssæt, alufælge (i en ordentlig størrelse) m.m.
>
> Det kan man da så bare selv sætte på, og pille af inden bilen skal
> afleveres.
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>
Står man så ikke bare nå bilen skal skiftes eller afleveres (ofte efter få
år) med noget dyrt brugt isenkram som man kun kan sælge billigt, samt
udgifterne til at få det monteret og afmonteret nå den skal afleveres.

Med venlig hilsen Kim



Ukendt (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-01-04 22:13


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40181710$0$95095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:bv5401$ra1$1@sunsite.dk...
> >
> > > Og så er der jo lige det der med at gå at rode i "bygge til", det er
> ikke
> > > meget ved i en firmabil, det er nok ikke mange chefer der vil betale
for
> > > sænkningssæt, alufælge (i en ordentlig størrelse) m.m.
> >
> > Det kan man da så bare selv sætte på, og pille af inden bilen skal
> > afleveres.
> >

> Står man så ikke bare nå bilen skal skiftes eller afleveres (ofte efter få
> år) med noget dyrt brugt isenkram som man kun kan sælge billigt, samt
> udgifterne til at få det monteret og afmonteret nå den skal afleveres.
>

Det falder mig fjernt at begynde at bruge penge på en bil der i bund og
grund ikke er min egen.
Og hvad så hvis man sætter 18" hjul på en potte der er født med 15 eller 16"
hjul.
Vil "mester" så betale merprisen når der skal nye dæk på i str. 225/40-18,
det er nok de færreste, med mindre man er højt på strå i butikken.
Og når gevindundervognen er slidt op skal man så selv betale den næste.
Så kan det helt sikkert bedre betale sig at købe hele bilen selv.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===





Morten Fruergaard (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-01-04 06:48

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det falder mig fjernt at begynde at bruge penge på en bil der i bund og
> grund ikke er min egen.
> Og hvad så hvis man sætter 18" hjul på en potte der er født med 15 eller
16"
> hjul.
> Vil "mester" så betale merprisen når der skal nye dæk på i str. 225/40-18,
> det er nok de færreste, med mindre man er højt på strå i butikken.
> Og når gevindundervognen er slidt op skal man så selv betale den næste.
> Så kan det helt sikkert bedre betale sig at købe hele bilen selv.


Det var da noget af en hurtig konklusion....

Om du skal betale det af egen lomme til en firma bil eller til din egen er
beløbet da det samme.
Det hele er et større regnestykke, som ikke bare afgøres pga. en
gevindundervogn...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 18:18

> Ingen anelse. Men han _har_ regnet på om det overhovedet kan betale sig for ham?

Det har han regnet på - det skal være firma-vogn - men hvilken...?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.54.187)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 19:56


> > Hvad synes I, at han ellers kikke på, når han har den budget-ramme, som
> > jeg har skitseret ovenfor...?

En lettere brugt Bora med næsten alt i udstyr - hehe.....

> Ingen anelse. Men han _har_ regnet på om det overhovedet kan betale sig
for ham?
> Nogen gange har jeg hørt at det bedre kan betale sig at købe bilen privat
eller
> få km-godtgørelse eller noget i dén dur. Uden at jeg skal udnævne mig til
> ekspert på området
>

Ikke i en bil i den prisklasse og hvis km tallet overstiger 20.000 pr. år er
det først helt galt.
Afskrivningen vil sikkert ikke kunne følge med indtægten.

Men en gammel traver på diesel kan være en guldgrube.
Jeg er lidt "ekspert" på området.
Har selv købt en gammel Passat for at spare "søndagsbilen" for de mange
firmakilometer.
Pengene så at sige vælter ind, de skattefri km-penge har de sidste tre år
betalt bilen 3 gange.

--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===




Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 20:00

> En lettere brugt Bora med næsten alt i udstyr - hehe.....

He-he... Kanon lækker bil i øvrigt...!!!

> Har selv købt en gammel Passat for at spare "søndagsbilen" for de mange
> firmakilometer.

Hvad er det for en Passat..?

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Solvang (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Solvang


Dato : 25-01-04 21:22


<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:00dd01c3e375$64996880$10ffaad5@autoatlas.local...
> > En lettere brugt Bora med næsten alt i udstyr - hehe.....
>
> He-he... Kanon lækker bil i øvrigt...!!!
>
> > Har selv købt en gammel Passat for at spare "søndagsbilen" for de mange
> > firmakilometer.
>
Hvad med en brugt Passat 2,5 TDI 4-motion tiptronic aut. stationcar fra 2000
med ALT i udstyr, står som ny, 200.000km, ASO.



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 21:24

> Hvad med en brugt Passat 2,5 TDI 4-motion tiptronic aut. stationcar fra 2000
> med ALT i udstyr, står som ny, 200.000km, ASO.

Jeg ved faktisk ikke, om han må købe brugt. Det var da en undersøgelse værd.. .-)

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 21:30


<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:00dd01c3e375$64996880$10ffaad5@autoatlas.local...
> > En lettere brugt Bora med næsten alt i udstyr - hehe.....
>
> He-he... Kanon lækker bil i øvrigt...!!!
>
> > Har selv købt en gammel Passat for at spare "søndagsbilen" for de mange
> > firmakilometer.
>
> Hvad er det for en Passat..?

En '89 Passat 31 1,6TD variant på gule plader, den kostede knap 45.000.
Den har nu gået 315KKm hvoraf jeg har kørt de sidste 80.000 heraf 50.000 på
skattefrie km penge.
Vedligeholdelsen har været minimal og den går 17 km/l.
Så det er penge lige ned i lommen, man kan faktisk godt sige at den er med
til at finansere Bora'en.
Mine faktiske udgifter for begge biler alt incl. (også afskrivning) er godt
3000 pr. md.



--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===




Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 21:52

On Sun, 25 Jan 2004 21:29:45 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>En '89 Passat 31 1,6TD variant på gule plader, den kostede knap 45.000.
>Den har nu gået 315KKm

Og hvad skal den så koste?


/Mogens

Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 20:22


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42b8109b02sonaedi0t766tkphtq5m7u2t@4ax.com...
> On Sun, 25 Jan 2004 21:29:45 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >En '89 Passat 31 1,6TD variant på gule plader, den kostede knap 45.000.
> >Den har nu gået 315KKm
>
> Og hvad skal den så koste?
>
>

Åhhh det ved jeg som ikke, den er ved at være lidt træt hist og her. Men
kører egentlig meget fint.
Den er synet i september 03 så jeg har masser af tid til at finde en ny
vogn.
Jeg har ikke tænkt på at sælge den endnu.

/Claus




Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 21:47


> Vedligeholdelsen har været minimal og den går 17 km/l.

Fint - godt for pengepungen..

> Mine faktiske udgifter for begge biler alt incl. (også afskrivning) er godt
> 3000 pr. md.

Billigt må man sige....

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Christian S (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian S


Dato : 25-01-04 18:18

> Han sætter pris på stor bil, stor komfort og en kraftig motor, der ikke
skal pines
> afsted som en "brystsvag Honda", der er totalt lam under 4500 o/min.

Brystsvag Honda .. Hvad snakker du om ?.
Jeg kører altid rundt i 4-5 gear i byen 30-50 km.
En Honda har måske ikke så mange nm, men de har dem langt nede fra
Mvh
Christian S ... Civic 1.6



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 19:15

> Brystsvag Honda .. Hvad snakker du om ?



Eksempel: En civic med måske 110 hk føles som en Kadett 1,6 fra 1985, hvis man
ikke lader den snurre. Så vågner den jo også op, men det kan være en anelse
belastende, hvis man kører meget og ikke synes, det er sjovt hele tiden at rykke i
gearstangen, hver gang en lastvogn har ligget i 2. vognbane på motorvejen.

Den må gerne kunne æde sig op i fart igen uden så meget "pjat". .-)

> Jeg kører altid rundt i 4-5 gear i byen 30-50 km.

Men hvor meget sker der så, hvis du træder klampen i bund...?

en honda er en lækker bil - og min ven her ville måske også overveje sådan en,
hvis den havde en 2,4´er, men den går ikke - rent økonomisk.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Christian S (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian S


Dato : 25-01-04 19:58


<Jan W Nielsen> wrote in message
news:00d801c3e36f$30c0c2c0$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Brystsvag Honda .. Hvad snakker du om ?
>
>
>
> Eksempel: En civic med måske 110 hk føles som en Kadett 1,6 fra 1985, hvis
man
> ikke lader den snurre. Så vågner den jo også op, men det kan være en
anelse
> belastende, hvis man kører meget og ikke synes, det er sjovt hele tiden at
rykke i
> gearstangen, hver gang en lastvogn har ligget i 2. vognbane på motorvejen.
>
> Den må gerne kunne æde sig op i fart igen uden så meget "pjat". .-)
>
> > Jeg kører altid rundt i 4-5 gear i byen 30-50 km.
>
> Men hvor meget sker der så, hvis du træder klampen i bund...?

Der sker da rimeligt meget. Den vejer jo ikke ret meget
Prøv at kør en tur i en Honda, du bliver måske overrasket
Mvh
Christian S



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 21:20

> Der sker da rimeligt meget. Den vejer jo ikke ret meget
> Prøv at kør en tur i en Honda, du bliver måske overrasket

Jeg har kørt i en del Honda´er...

Særligt een tur står stadig stærkt i både min vens og min egen erindring: En Civic
med 115 hk leveret af en lille symaskine på 1,5 ltr fra 1998.

Der var ingen af os, der gad eje en bil, der skal køres så alle vender sig om på
gaden, før den flytter sig.

Forestil dig følgende på en motorvej: En lastbil trækker ud. Du og din passager
venter pænt bagved i Hondaen. Lastbilen trækker ind. Du træder speederen i bund i
femte gear. Der sker ....... INTET... Der mangler ganske enkel magt over tingene,
IMO.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Christian S (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian S


Dato : 25-01-04 21:54

Sig til hvis du kommer til horsens en dag, måske kan jeg få dig til at
ændre mening .. men til 300 K kunne han sikkert få en 2,3 accord
men er ikke så meget inde i nypriser. Så er ikke sikker
Mvh
Christian S
<Jan W Nielsen> wrote in message
news:00de01c3e380$89e08e60$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Der sker da rimeligt meget. Den vejer jo ikke ret meget
> > Prøv at kør en tur i en Honda, du bliver måske overrasket
>
> Jeg har kørt i en del Honda´er...
>
> Særligt een tur står stadig stærkt i både min vens og min egen erindring:
En Civic
> med 115 hk leveret af en lille symaskine på 1,5 ltr fra 1998.
>
> Der var ingen af os, der gad eje en bil, der skal køres så alle vender sig
om på
> gaden, før den flytter sig.
>
> Forestil dig følgende på en motorvej: En lastbil trækker ud. Du og din
passager
> venter pænt bagved i Hondaen. Lastbilen trækker ind. Du træder speederen i
bund i
> femte gear. Der sker ....... INTET... Der mangler ganske enkel magt over
tingene,
> IMO.
>
> /Jan W Nielsen
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 22:38

> Sig til hvis du kommer til horsens en dag, måske kan jeg få dig til at
> ændre mening

Jeg tvivler stærkt.

En Civic 1,6 er en fin biler på mange måder - men ikke på alle - og førnævnte
diciplin er ikke dens stærke side..

/Jan W Nielsen


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Morten Fruergaard (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-01-04 09:29

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> En Civic 1,6 er en fin biler på mange måder - men ikke på alle - og
førnævnte
> diciplin er ikke dens stærke side..


Jeg er helt enig. Min søster har en Honda Civic 1,6 med 160 hk.
Under 5.500 omdr/min. sker der næsten ingenting...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Kim Kristensen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-01-04 13:28



"morten_fruergaard@gate1.proinfo.dk" <mailto:mit fornavn @ mit efternavn . com>
skrev i en meddelelse
"Re: Ny bil: ca 300.000"
>
>
> Jeg er helt enig. Min søster har en Honda Civic 1,6 med 160 hk.
> Under 5.500 omdr/min. sker der næsten ingenting...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>
>
Jan har kørt en hvor VTEC er blevet brugt til økonomi, din søsters er i den anden
ende af skalaen. Som en testkører skrev om de VTEC maskiner som der er trukket
mange heste ud af "between 5 and 6000 rpm. it goes mental", men under det punkt
plejer de at skrive at den trækker som de fleste andre familiebiler i den
størrelse med en 1,6 liters maskine (hvilket jo godt kan føles sløvt alt efter
hvad man plejer at køre).

Jeg har den samme fornemmelse nå jeg har kørt i en 130 hk TDi, bare med omvendt
fortegn. Det føles som om kæden hopper af netop som den lige er kommet i gang med
at trække, som om de sidste par tusind omdrejninger på uret (før det røde felt) er
til pynt. I begge tilfælde er det sikkert kontrasten der i høj grad får det til at
føles værre end det er.

1,6 med 110 hk som Jan nævner er jo en almindelig allround motor som er beregnet
til normal kørsel, i en norsk test skriver de "Selv med last ombord var det
krefter nok både til forbikjøring, og avslappet kjøring uten girskift".
Sammenligningstest ser det ud som om de har ret, den klare sig fint mod
tilsvarende familiebiler.

Med venlig hilsen Kim


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Morten Fruergaard (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-01-04 13:37

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jan har kørt en hvor VTEC er blevet brugt til økonomi,

Ok. Den havde jeg ikke fanget.

> din søsters er i den anden
> ende af skalaen. Som en testkører skrev om de VTEC maskiner som der er
trukket
> mange heste ud af "between 5 and 6000 rpm. it goes mental", men under det
punkt
> plejer de at skrive at den trækker som de fleste andre familiebiler i den
> størrelse med en 1,6 liters maskine (hvilket jo godt kan føles sløvt alt
efter
> hvad man plejer at køre).

Overnstående er også korrekt. Motoren opfører sig vidt forskellige over og
under 5500 omdr./min. Under er den ganske almindelig..

> Jeg har den samme fornemmelse nå jeg har kørt i en 130 hk TDi, bare med
omvendt
> fortegn. Det føles som om kæden hopper af netop som den lige er kommet i
gang med
> at trække, som om de sidste par tusind omdrejninger på uret (før det røde
felt) er
> til pynt.

Det er vel næsten det samme. I en TDi kører man i de lave omdr. og skifter
gear tidligt, og bruger derfor ved race aldrig de høje omdr. I en VTEC er
det lige omvendt. Der bruger man aldrig de lave omdr.


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 17:02

> Jeg har den samme fornemmelse nå jeg har kørt i en 130 hk TDi, bare med omvendt
> fortegn. Det føles som om kæden hopper af netop som den lige er kommet i gang
med
> at trække.

Det er klart, at trækkaraktaristikken er nærmest modsat i en TDi ift en lille
Civic-motor med mange hk.

Sagen er bare, at Civic´en skal tæskes ned i gear på motorvejen, hvis den skal
følge med, når lastbilen trækker ind og hastigheden igen skal hæves fra 100 km/t
til måske 170 km/t. Det er netop den lille motors manglende kræfter i den
situation, der gør den belastende (for min kammerat). Hvis man kører meget
motorvej, vil man bare gerne have den nødvendige power uden så meget pis.

/ Jan W Nielsen



-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Christian S (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian S


Dato : 26-01-04 19:40


<Jan W Nielsen> wrote in message
news:00fa01c3e425$c4c0d300$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Jeg har den samme fornemmelse nå jeg har kørt i en 130 hk TDi, bare med
omvendt
> > fortegn. Det føles som om kæden hopper af netop som den lige er kommet i
gang
> med
> > at trække.
>
> Det er klart, at trækkaraktaristikken er nærmest modsat i en TDi ift en
lille
> Civic-motor med mange hk.
>
> Sagen er bare, at Civic´en skal tæskes ned i gear på motorvejen, hvis den
skal
> følge med, når lastbilen trækker ind og hastigheden igen skal hæves fra
100 km/t
> til måske 170 km/t. Det er netop den lille motors manglende kræfter i den
> situation, der gør den belastende (for min kammerat). Hvis man kører meget
> motorvej, vil man bare gerne have den nødvendige power uden så meget pis.


Min model civic har ikke V-Tec så de problemer mærker jeg ikke så meget til
Den er klart hurtigere end min firmaracer en jumpy 110 hk TDI.
På alle punkter
Mvh
Christian S



Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 19:57

> Min model civic har ikke V-Tec så de problemer mærker jeg ikke så meget til

Vtech er netop en konstruktion, der skal give en mere jævn effektkurve. Altså at
den har både bundtræk og topeffekt. Derfor er en Vtech alt andet lige bedre end en
Civic uden Vtech.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Thomas Krath (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-01-04 20:05

> Min model civic har ikke V-Tec så de problemer mærker jeg ikke så
> meget til Den er klart hurtigere end min firmaracer en jumpy 110 hk
> TDI. På alle punkter

Så er det vist fordi du ikke har læst manualen til firmabilen. En brystsvag
Civic har langt fra det samme bundtræk som en TDI m. over 250nm!!! NEVER!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Kim Kristensen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-01-04 20:36


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bv3obu$2vtm$1@news.cybercity.dk...
>
> Så er det vist fordi du ikke har læst manualen til firmabilen. En
brystsvag
> Civic har langt fra det samme bundtræk som en TDI m. over 250nm!!! NEVER!
>
> --
> Mvh/Thomas Krath
> http://bilimport.tkrath.dk - guide
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
>
>
Nu tager en Jumpy nok mere luft, vejer mere og har en højere gearing end en
brystsvag Corolla, Focus eller Civic. Det kan jo godt ødelægge indtrykket af
et højt moment, eller i hvert fald lægge en dæmper på det. Men med de samme
motorer i den samme bil vil motoren uden tvivl vinde en accelerationsdyst
fra landevejshastighed, med motorerne i de biler hvor de høre til kender jeg
ikke udfaldet.

Med venlig hilsen Kim



Kim Kristensen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-01-04 20:40


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40156c0a$0$225$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bv3obu$2vtm$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Så er det vist fordi du ikke har læst manualen til firmabilen. En
> brystsvag
> > Civic har langt fra det samme bundtræk som en TDI m. over 250nm!!!
NEVER!
> >
> > --
> > Mvh/Thomas Krath
> > http://bilimport.tkrath.dk - guide
> >
> > http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
> >
> >
> Nu tager en Jumpy nok mere luft, vejer mere og har en højere gearing end
en
> brystsvag Corolla, Focus eller Civic. Det kan jo godt ødelægge indtrykket
af
> et højt moment, eller i hvert fald lægge en dæmper på det. Men med de
samme
> motorer i den samme bil vil motoren uden tvivl vinde en accelerationsdyst
> fra landevejshastighed, med motorerne i de biler hvor de høre til kender
jeg
> ikke udfaldet.
>
> Med venlig hilsen Kim
>
>
PS. Med motoren mener jeg naturligvis diesel motoren!



Kim Kristensen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 26-01-04 19:53


<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:00fa01c3e425$c4c0d300$10ffaad5@autoatlas.local...
>
> Det er klart, at trækkaraktaristikken er nærmest modsat i en TDi ift en
lille
> Civic-motor med mange hk.
>
> Sagen er bare, at Civic´en skal tæskes ned i gear på motorvejen, hvis den
skal
> følge med, når lastbilen trækker ind og hastigheden igen skal hæves fra
100 km/t
> til måske 170 km/t. Det er netop den lille motors manglende kræfter i den
> situation, der gør den belastende (for min kammerat). Hvis man kører meget
> motorvej, vil man bare gerne have den nødvendige power uden så meget pis.

>
> / Jan W Nielsen
>
>
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>
Ja den med den gode benzinøkonomi skal måske nok, ikke mindst pga. en høj
gearing. Den med de mange heste minder på det punkt om andre biler som
Focus, Corolla Golf osv. Den 110 hk 1,6 Civic som ikke høre til en af
yderpunkterne trækker også i den situation som dens konkurrenter, så det er
jo ikke et specifikt Civic-fænomen men noget som biler i den størrelse og
med den tilsvarende motorvolumen har (eller måske ikke har). De 170 km/t er
jo også tæt på den type bilers topfart og der sker jo ikke altid så meget på
det punkt nå man nærmer sig topfarten, så alle benzin biler af det tilsnit
skal vel tæskes ned i gear.

Med venlig hilsen Kim



Kim Kristensen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 25-01-04 22:59


<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:00de01c3e380$89e08e60$10ffaad5@autoatlas.local...
>
> Jeg har kørt i en del Honda´er...
>
> Særligt een tur står stadig stærkt i både min vens og min egen erindring:
En Civic
> med 115 hk leveret af en lille symaskine på 1,5 ltr fra 1998.
>
> Der var ingen af os, der gad eje en bil, der skal køres så alle vender sig
om på
> gaden, før den flytter sig.
>
> Forestil dig følgende på en motorvej: En lastbil trækker ud. Du og din
passager
> venter pænt bagved i Hondaen. Lastbilen trækker ind. Du træder speederen i
bund i
> femte gear. Der sker ....... INTET... Der mangler ganske enkel magt over
tingene,
> IMO.
>
> /Jan W Nielsen
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>

Den model du har kørt i der er anlagt på god benzinøkonomi, så det er vel
næppe nogen overraskelse at den er højt gearet (38,3 km/t ved 1000 o/m i
topgear). Den 110 hk model man kan få nu er skam ikke spor sløv i den
disciplin, i hvert fald ikke hvis man sammenligner den med lignende biler.

Med venlig hilsen Kim



Mureren (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 25-01-04 19:29

> En af mine gode venner overvejer at sige ja-tak til en nyere firma-bil.
Han må
> vælge en bil til 300.000 kroner - og "den samme i Diesel" - selvom den er
lidt
> dyrere.
>
> Det vil sige, at han i øjeblikket kikker lidt på Skoda Superb TDi 130 hk.
2.0´eren
> koster med benzin-motor de 300.000 kroner, og derfor må han også godt købe
den
> dyrere TDi.
>
> Han sætter pris på stor bil, stor komfort og en kraftig motor, der ikke
skal pines
> afsted som en "brystsvag Honda", der er totalt lam under 4500 o/min.

Hvad med den Peugeot 307, 136 hestes HDi'er der kommer om nogle måneder ?
Rimeligt stor bil, komforten er fin (synes jeg selv), og motoren...den KAN
jo chippes hvis de 136 heste ikke føles som tilstrækkeligt.

Mvh
Mureren
(hvis egen 307'er sjovt nok er chippet til nøjagtig 136 heste



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 19:34

> Hvad med den Peugeot 307, 136 hestes HDi'er der kommer om nogle måneder ?
> Rimeligt stor bil, komforten er fin (synes jeg selv), og motoren...den KAN
> jo chippes hvis de 136 heste ikke føles som tilstrækkeligt.

Ikke helt ufornuftigt - men størrelse og komfort er formentlig langtfra på niveau
med Superb, der er en hybrid mellem en Passat og A6 i størrelse og
storbilsfornemmelse.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Henning (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 25-01-04 21:12

On Sun, 25 Jan 2004 17:49:57 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

>Hejsa
>
>En af mine gode venner overvejer at sige ja-tak til en nyere firma-bil. Han må
>vælge en bil til 300.000 kroner - og "den samme i Diesel" - selvom den er lidt
>dyrere.

Det er jo vældig pænt af firmaet Men husk lige din kammerat på, at
han beskattes yderligere, hvis han er "flink" mod firmaet for at spare
dem for brændstofudgifter! Køber han diesel, som koster ~40.000,-
mere, lægges der lige 10.000,- oveni hans indkomst p.a., det beskattes
han så lige af med ca. 60-70%... Så for at være flink, koster det ham
en 500-mand i netto-lønnedgang om månenden! Dem ku' man ellers få
mange pizzaer og øl for



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 21:23

> Det er jo vældig pænt af firmaet Men husk lige din kammerat på, at
> han beskattes yderligere, hvis han er "flink" mod firmaet for at spare
> dem for brændstofudgifter!

Han vil gerne betale lidt ekstra for ikke kun at have en alm halv-doven 2.0 med
115 hk til så stor en bil. Vi snakker 1400 kg med benzin i tanken.. Det er en stor
bil, sådan en Superb..

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Frank Gregersen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Frank Gregersen


Dato : 25-01-04 21:25

Tja, en Skoda Octavia Combi 1.8T 180 HK (329.000,-) ville jeg vælge, men om
det er stort nok for din ven, ved jeg jo ikke noget om!
MVH Frank Gregersen

> Han må
> vælge en bil til 300.000 kroner - og "den samme i Diesel" - selvom den er
lidt
> dyrere.
>
> Han sætter pris på stor bil, stor komfort og en kraftig motor, der ikke
skal pines



Christian (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 25-01-04 22:32

Hvorfor se på en diesel ?

Når det er en firmabil er alle omkostninger jo betalt. Herunder også
brændstofudgifter. Det er nu han skal købe med hjertet !

Rent skattemæssigt er det en fordel hvis han kan finde en 3 år gammel bil.
Der skal betales skat af et beløb svarende til 25% af nyvognsprisen.
Nyvognsprisen er den samme indtil bilen er 3+ år.

Hvis arbejdsgiveren har købt bilen som ny eller inden for de første 3 år
efter den første indregistrering, sættes bilens værdi til den oprindelige
nyvognspris. I det fjerde indkomstår efter indregistreringen nedsættes
værdien til 3/4 af nyvognsprisen. Nyvognsprisen bruges altså i
indregistreringsåret og i de 2 følgende indkomstår.

Nyvognsprisen er den pris, som forhandleren bruger/skal bruge ved
registreringsafgiftsberigtigelsen inkl. registreringsafgiften,
leveringsomkostninger, moms og ekstraudstyr til bilen. Der kan dog ikke
gives nedslag for værdien af sikkerhedsudstyr som ABS-bremser, airbags, mv.
Nyvognsprisen kan således ikke sættes lavere end den pris, der udfaktureres
af forhandleren.

For brugte biler, som arbejdsgiveren har købt mere end 3 år efter bilens
første indregistrering, sættes bilens værdi til den pris, som arbejdsgiveren
har betalt for bilen. Anskaffelsesprisen omfatter også de udgifter til
istandsættelse af bilen, som arbejdsgiveren har betalt.

Køber man derfor en 3 år gammel bil og samtidig tegner en "meget" dyr
serviceaftale med forhandleren kan man få selve prisen på bilen godt ned så
skatten gør knap så ondt



<Jan W Nielsen> wrote in message
news:00d301c3e363$43901790$10ffaad5@autoatlas.local...
> Hejsa
>
> En af mine gode venner overvejer at sige ja-tak til en nyere firma-bil.
Han må
> vælge en bil til 300.000 kroner - og "den samme i Diesel" - selvom den er
lidt
> dyrere.
>
> Det vil sige, at han i øjeblikket kikker lidt på Skoda Superb TDi 130 hk.
2.0´eren
> koster med benzin-motor de 300.000 kroner, og derfor må han også godt købe
den
> dyrere TDi.
>
> Han sætter pris på stor bil, stor komfort og en kraftig motor, der ikke
skal pines
> afsted som en "brystsvag Honda", der er totalt lam under 4500 o/min.
>
> Hvad synes I, at han ellers kikke på, når han har den budget-ramme, som
jeg har
> skitseret ovenfor...?
>
> /Jan W Nielsen
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra
IP:212.242.54.187)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>



niels larsen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : niels larsen


Dato : 25-01-04 22:48


"Christian" <christian@whocares.com> skrev i en meddelelse
news:401435ce$0$1621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvorfor se på en diesel ?
>
> Når det er en firmabil er alle omkostninger jo betalt. Herunder også
> brændstofudgifter. Det er nu han skal købe med hjertet !
>
> Rent skattemæssigt er det en fordel hvis han kan finde en 3 år gammel bil.
> Der skal betales skat af et beløb svarende til 25% af nyvognsprisen.
> Nyvognsprisen er den samme indtil bilen er 3+ år.
>
> Hvis arbejdsgiveren har købt bilen som ny eller inden for de første 3 år
> efter den første indregistrering, sættes bilens værdi til den oprindelige
> nyvognspris. I det fjerde indkomstår efter indregistreringen nedsættes
> værdien til 3/4 af nyvognsprisen. Nyvognsprisen bruges altså i
> indregistreringsåret og i de 2 følgende indkomstår.
>
> Nyvognsprisen er den pris, som forhandleren bruger/skal bruge ved
> registreringsafgiftsberigtigelsen inkl. registreringsafgiften,
> leveringsomkostninger, moms og ekstraudstyr til bilen. Der kan dog ikke
> gives nedslag for værdien af sikkerhedsudstyr som ABS-bremser, airbags,
mv.
> Nyvognsprisen kan således ikke sættes lavere end den pris, der
udfaktureres
> af forhandleren.
>
> For brugte biler, som arbejdsgiveren har købt mere end 3 år efter bilens
> første indregistrering, sættes bilens værdi til den pris, som
arbejdsgiveren
> har betalt for bilen. Anskaffelsesprisen omfatter også de udgifter til
> istandsættelse af bilen, som arbejdsgiveren har betalt.
>
> Køber man derfor en 3 år gammel bil og samtidig tegner en "meget" dyr
> serviceaftale med forhandleren kan man få selve prisen på bilen godt ned

> skatten gør knap så ondt
>
>
>
> <Jan W Nielsen> wrote in message
> news:00d301c3e363$43901790$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Hejsa
> >
> > En af mine gode venner overvejer at sige ja-tak til en nyere firma-bil.
> Han må
> > vælge en bil til 300.000 kroner - og "den samme i Diesel" - selvom den
er
> lidt
> > dyrere.
> >
> > Det vil sige, at han i øjeblikket kikker lidt på Skoda Superb TDi 130
hk.
> 2.0´eren
> > koster med benzin-motor de 300.000 kroner, og derfor må han også godt
købe
> den
> > dyrere TDi.
> >
Hej
Hvad med en Peugeot 406 XS4 2.2 HDI (136 hk ) 321.000 kr

Mvh. Niels

> >
>
>



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 22:42

> Hvorfor se på en diesel ?

Fordi han holder af deres træk-karaktaristik..

> Rent skattemæssigt er det en fordel hvis han kan finde en 3 år gammel bil.

Tak for et rigtig godt indlæg - det er printet ud og vil blive overrakt til ham
ved lejlighed.. .-)

/Jan W Nielsen


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 20:25

> > Hvorfor se på en diesel ?
>
> Fordi han holder af deres træk-karaktaristik..

Bensin brænder nu en gang hurtigere en diesel.

>
> > Rent skattemæssigt er det en fordel hvis han kan finde en 3 år gammel
bil.
>
> Tak for et rigtig godt indlæg - det er printet ud og vil blive overrakt
til ham
> ved lejlighed.. .-)
>
Endnu en go' grund til at købe en 3 år gammel Bora med (næsten) alt i
udstyr.
Manden var jo også glad for en kraftig motor, skrev du.

hehe..


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===







Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 20:41

> Endnu en go' grund til at købe en 3 år gammel Bora med (næsten) alt i
> udstyr.
> Manden var jo også glad for en kraftig motor, skrev du.

Har lige fået at vide, at han IKKE må købe brugt...

/JAn W NIelsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 21:45


<JAn W NIelsen> skrev i en meddelelse
news:010401c3e444$51aa7320$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Endnu en go' grund til at købe en 3 år gammel Bora med (næsten) alt i
> > udstyr.
> > Manden var jo også glad for en kraftig motor, skrev du.
>
> Har lige fået at vide, at han IKKE må købe brugt...
>

Damn......... -:)

/Claus



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 21:52

On Mon, 26 Jan 2004 21:44:39 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Damn......... -:)

Hvad med VAGcars.dk? - er det ikke det rette forum for din
vidunderlige vogn?


/Mogens

Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 22:01


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:6eva101hivavh7kf98otbqrpsqqgr0mm13@4ax.com...
> On Mon, 26 Jan 2004 21:44:39 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >Damn......... -:)
>
> Hvad med VAGcars.dk? - er det ikke det rette forum for din
> vidunderlige vogn?
>

Jeg tror ikke de har penge nok.
Og den er nok også for dyr at forsikre - selv i fars navn.
....... LOL


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===




Fam. Olsen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 26-01-04 22:29


<JAn W NIelsen> skrev i en meddelelse
news:010401c3e444$51aa7320$10ffaad5@autoatlas.local...

> Har lige fået at vide, at han IKKE må købe brugt...


Ellers havde denne måske været noget?

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=355661&page=5


MVH Niels



Fly Christensen (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 27-01-04 21:41

On Mon, 26 Jan 2004 22:29:18 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>
><JAn W NIelsen> skrev i en meddelelse
>news:010401c3e444$51aa7320$10ffaad5@autoatlas.local...
>
>> Har lige fået at vide, at han IKKE må købe brugt...
>
>
>Ellers havde denne måske været noget?
>
>http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=355661&page=5

WOW, en SS1200! Lyder lidt af Lada.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fam. Olsen (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 28-01-04 00:06


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:l5jd1015uv7a2pqiota3muapjdevbagnea@4ax.com...
> >http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=355661&page=5
>
> WOW, en SS1200! Lyder lidt af Lada.


Det er måske en Lada i fastelavnsdragt.


MVH Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste