/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Oliespild fra bagtøj
Fra : Mathias


Dato : 25-01-04 11:58

Hey

Her den anden dag opdagede jeg der render lidt olie ud fra bagtøjet på min
MB 300D w124 1991 med 570.000 km på klokken.
Olien kommer ud ved pakningerne der hvor akslerne går ind i bagtøjet, men
der kommer ikke mere end der kun lige hænger en dråbe under bagtøjet.

Ved nogen, hvor omfattende det er at få skiftet de pakninger?
Selv frygter jeg at bagtøj og det hele skal af, eller at hele bagtøjet måske
skal skiftes.

Den fik skiftet olie i bagtøjet ved 490.000 km - hvor tit bør det egentlig
skiftes - service bogen siger ikke noget om det.

Hvad siger de kloge hoveder, er det kritisk det der er sket, eller er det
ikke unormalt med en smule oliespild derfra?

--
Mvh. Mathias
MB W124 300D 1991



 
 
Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 12:28



> Her den anden dag opdagede jeg der render lidt olie ud fra bagtøjet på min
> MB 300D w124 1991 med 570.000 km på klokken.
> Olien kommer ud ved pakningerne der hvor akslerne går ind i bagtøjet, men
> der kommer ikke mere end der kun lige hænger en dråbe under bagtøjet.
>
> Ved nogen, hvor omfattende det er at få skiftet de pakninger?
> Selv frygter jeg at bagtøj og det hele skal af, eller at hele bagtøjet
måske
> skal skiftes.
>
> Den fik skiftet olie i bagtøjet ved 490.000 km - hvor tit bør det egentlig
> skiftes - service bogen siger ikke noget om det.
>
> Hvad siger de kloge hoveder, er det kritisk det der er sket, eller er det
> ikke unormalt med en smule oliespild derfra?

Den ene af mine bekendte har fået bagtøjet i hans 190D skiftet ved 550.000
Km og den anden har fået det skiftet i hans 190E ved 270.000 Km.
Bagtøjet kan fås brugt for en 3-4.000 Kr men ved ikke lige hvor meget de har
givet for at få det skiftet. Vil heller ikke tro at skattefar har været
indblandet i nogen af omskiftningerne.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Rene´ (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-01-04 12:33

skal skiftes for hver 60.000km og tjekkes hver 15.000 km
er du sikker på at det er olie der kommer ud. det kan nemlig godt være vand
fra køre banen der hænger der. prøv at mærke/smage på det.

det kan også være fordi din udluftningsprop er stoppet med skidt. den sider
i toppen af bagtøjs klokken. blæs den ren med trykluft.
og endlig kan dit bagtøj være overfyldt med olie, det skal nemlig kun være
olie op til påfyldningensproppen, skru den af og lad det olien løbe ud i en
bakke. Når du køber olie så købe en GL-5 olie gerne en 85W140 der skal ca
bruges 1,1 liter.



Mathias (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 25-01-04 12:43

Rene´ wrote:
> skal skiftes for hver 60.000km og tjekkes hver 15.000 km
> er du sikker på at det er olie der kommer ud. det kan nemlig godt
> være vand fra køre banen der hænger der. prøv at mærke/smage på det.
>


Det var helt sikkert olie...lysebrunt og fedtet.
Hvordan chekker man oliestanden?

Det skal da lige nævnes at bagtøjet ellers ikke virker slidt... ingen
syngelyde el. lign.

--
Mvh. Mathias



Rene´ (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-01-04 12:51

der hvor du fylder olie på bagtøjet skal du bare fylde i til det løber over,
(altså ud af hullet) det er en 14 mm umbraco nøgle der skal bruger mener
jeg. husk nu at bruge bagtøjs olie og ikke noget andet.



Morten Fruergaard (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-01-04 13:18

"Mathias" <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad siger de kloge hoveder, er det kritisk det der er sket, eller er det
> ikke unormalt med en smule oliespild derfra?

Et bagtøj skal være tæt.
Jeg fik skiftet pakningen på min Jeep. Det kostede ca. 800 kr. inkl. alt.
Jeg kender ikke Mercedes' bagtøj. På Jeepen skulle kadanen bare af, pakning
ud og derefter omvendt.
Hvis dit bagtøj skal skilles af for at skifte pakningen er det naturligvis
lidt mere besværligt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Rasmus (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 25-01-04 15:12


"Mathias" <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> wrote in message
news:4013a139$0$24869$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hey
>
> Her den anden dag opdagede jeg der render lidt olie ud fra bagtøjet på min
> MB 300D w124 1991 med 570.000 km på klokken.
> Olien kommer ud ved pakningerne der hvor akslerne går ind i bagtøjet, men
> der kommer ikke mere end der kun lige hænger en dråbe under bagtøjet.
>
> Ved nogen, hvor omfattende det er at få skiftet de pakninger?
> Selv frygter jeg at bagtøj og det hele skal af, eller at hele bagtøjet
måske
> skal skiftes.
>
> Den fik skiftet olie i bagtøjet ved 490.000 km - hvor tit bør det egentlig
> skiftes - service bogen siger ikke noget om det.
>
> Hvad siger de kloge hoveder, er det kritisk det der er sket, eller er det
> ikke unormalt med en smule oliespild derfra?

Ligger der olie på fliser/vej der hvor du parkere?, hvis der gør vil jeg få
skiftet de pakninger med det samme

Du kan vel evt. checke oliestanden, og se hvor meget olie der er forsvundet?

mvh
Rasmus



Mathias (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 27-01-04 17:54

Dyret har nu været ved mekker, og René du havde ret - der var for meget olie
på bagtøjet! Den gamle mester havde "sgu heller aldrig hørt om et Mercedes
bagtøj der blev utæt i pakdåserne.."
Der er således kun det olie på der skal være, og jeg er nu spændt på om den
holder tæt...

For resten ret utroligt at et aut. Mercedes værksted kan fylde for meget
olie på et bagtøj!!!

Tak for svarene allesammen.

--
Mvh. Mathias



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste