Kan man bytte en 1,6i ud med en 1,8i
Fra : OK

Dato : 25-01-04 10:48

Hej

Kan man uden videre skifte en 1,6i motor med en 1,8i i en Opel Vectra fra
1996 og er der andre ting der skal skiftes samtidig og ikke mindst, kan den
synes med 1,8i.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-01-04 11:10

Sun, 25 Jan 2004 10:47:43 +0100, skrev OK, på 8 linier, i
<401390bb$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>1996 og er der andre ting der skal skiftes samtidig og ikke mindst, kan den

1,8i ere ikke vild har også kun 90 HK.
Men det burde ikke være noget problem og skifte.
Synshallen ser det ikke engang

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : OK

Dato : 25-01-04 11:24

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote in message
> [...]
> <401390bb$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> 1,8i ere ikke vild har også kun 90 HK.
> Men det burde ikke være noget problem og skifte.

Hva` ?? min 1,6i har 100 hk og efter hvar jeg kan se i bilguiden, så har en
1,8i 115 hk.

Mvh
K.N

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-04 11:53

On Sun, 25 Jan 2004 11:24:20 +0100, "OK" <lysthaab@mail.dk> wrote:

>Hva` ?? min 1,6i har 100 hk og efter hvar jeg kan se i bilguiden, så har en
>1,8i 115 hk.

Det er fordi Karsten tager fejl af 8V/16V. Ved motorombytningen får du
flere hk og 20 Nm, hvilket gør din vogn langt mere smidig.

/Mogens

Fra : OK

Dato : 25-01-04 12:12

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Det er fordi Karsten tager fejl af 8V/16V. Ved motorombytningen får du
> flere hk og 20 Nm, hvilket gør din vogn langt mere smidig.
>

> /Mogens

Kan den også synes med 1,8i ?

K.N

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-04 12:35

On Sun, 25 Jan 2004 12:11:30 +0100, "OK" <lysthaab@mail.dk> wrote:

>Kan den også synes med 1,8i ?

Under 20% effektforøgelse er det ikke noget problem

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 12:57

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> 1,8i ere ikke vild har også kun 90 HK.
> Men det burde ikke være noget problem og skifte.
> Synshallen ser det ikke engang

Det er forkert, Karsten - i 1996, snakker vi 16 ventilede motorer, dvs 1.6
har 100hk, og 1.8 har 115hk ;)

Jeg mener C18NZ, som du omtaler "døde" i 1995....

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 13:04

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh Bjørn,
> Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
> Opel Kadett E 2.0i Club Special '90 (...til salg - mail for info)

Sorry, forker signatur - Kadetten er solgt ;)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-01-04 15:11

Sun, 25 Jan 2004 12:57:21 +0100, skrev "Bjørn"
<admin[at]norgaardsweb.dk>, på 21 linier, i
> [...]

>har 100hk, og 1.8 har 115hk ;)
>
>Jeg mener C18NZ, som du omtaler "døde" i 1995....

Jaja Jeg skulle vidst have stået lidt før op eller ventet med og kikke
news

Jo jeg havde overset årgang 96
Men 1,6 og 1,8 16V motorne er vel også de samme. Så problemet er ens

1,8 16V motoren ville jeg da gerne have haft i min gamle 1,8i.
Men det kan ses

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-01-04 12:20

hvis nu jeg var dig.. så ville jeg sælge 1.6'eren og så købe 1.8'eren i
stedet.. så er du sikker på at alting passer til de extra hk.
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : OK

Dato : 26-01-04 11:08

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> wrote in message
> hvis nu jeg var dig.. så ville jeg sælge 1.6'eren og så købe 1.8'eren i
> stedet.. så er du sikker på at alting passer til de extra hk.
> [...]
den. Vi har kun haft den i 17 mrd.
Men er der ikke nogen af de kloge herinde, der kan fortælle hvad man ellers
skal skifte for at det passer sammen???

K.N

Fra : Christian Hansen

Dato : 26-01-04 12:38

> [...]

> den. Vi har kun haft den i 17 mrd.
> Men er der ikke nogen af de kloge herinde, der kan fortælle hvad man

Jeg vil nu sige at taget i betragtning af hvad det vil koste at montere en
1.8 16v og evt problemer med dette, så ville jeg købe en hvor bilen er født
med denne motor (og de er forøvrigt ikke specielt dyre længere..)