/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Olie lampe på MB
Fra : Holten


Dato : 24-01-04 22:51

Min MB W124 300 TD Turbo fra 1991, har som tidl. nævnt lige fået ordnet
"toppen".

Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele tiden
under kørsel.

Det skete med ved hastighed på +180 km/t. Så snart man kom under 120 km/t
blinkede/lyste den ikke.

Da jeg kom hjem, kiggede jeg om den skulle mangle olie, selvom det netop var
skiftet. Oliestanden stod stadig på max, så hvad kan så være årsag til
dette ??

MVH

Holten



 
 
Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 22:50


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4012e823$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele
tiden
> under kørsel.

Mon ikke den anden ende af lampen hedder en olietryksføler..?...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Holten (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 24-01-04 23:05


"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4012e88e$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4012e823$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> > Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> > fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele
> tiden
> > under kørsel.
>
> Mon ikke den anden ende af lampen hedder en olietryksføler..?...

Nææ, det tror jeg nu ikke den hedder.
Kender du til systemet i en MB ?
Jeg ved godt hvordan en alm olietrykslampe virker, dem havde jeg to af på
min Audi 200, (sjovt nok kun en på en Audi 100) og for satan hvor kan
sådan nogle drille når en mekker er kommet til at bytte om på ledningerne.

MVH

Holten



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 23:15


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4012eb6c$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Nææ, det tror jeg nu ikke den hedder.

Jeg er næsten sikker.

> Kender du til systemet i en MB ?

Ikke specielt, men de fleste bilmærker har en sådan (olietryks-)føler
eller alternativt en "oliehøjdeføler".

På min kones Clio fortæller motoren til kørecomputeren, hvor meget olie
der er.

På min Volvo klares dette med en olitrykslampe som til sidst ender i
kørecomputeres display "Sop omgående motoren og søg værksted".

På Knægtens Silvia er der standard et olitryksinstrument samt en
olitrykslampe.

> Jeg ved godt hvordan en alm olietrykslampe virker, dem havde jeg to af

> min Audi 200, (sjovt nok kun en på en Audi 100) og for satan hvor
kan
> sådan nogle drille når en mekker er kommet til at bytte om på
ledningerne.

Specielt hvis de giver 'stel' ved modsat tryk..

Måske du kan bruge denne samtale til noget, der godt nok er på tysk:

http://www.motor-talk.de/t203539/f153/s/thread.html

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ivar (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 24-01-04 23:29


Bjørn Jørvad skrev:

> På min Volvo klares dette med en olitrykslampe som til sidst ender i
> kørecomputeres display "Sop omgående motoren og søg værksted".

Er det noget du har erfaret, eller kender du alle fejlmeddelelserne
i din Volvo?
Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg har den samme Volvo som dig, og
kunne godt tænke mig at vide hvilke informationer den kan give.


Ivar



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 23:29


"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:4012f068$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Er det noget du har erfaret, eller kender du alle fejlmeddelelserne
> i din Volvo?

Ikke personligt, men min genbo har brændt én motor af.

Han kunne ikke komme hurtig nok hjem fra skiferie og fortsatte lystigt
fra Hamborg af og hjem, men ville ikke presse motoren, da advarslerne
stod hvidt på sort, så han nøjedes med kun maksimalt at køre 140 km/t.

> Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg har den samme Volvo som dig, og
> kunne godt tænke mig at vide hvilke informationer den kan give.

Fra side 24 og fremad i instruktionsbogen er samtlige lamper og
advarsler beskrevet.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ivar (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 24-01-04 23:53


Bjørn Jørvad skrev:

> Fra side 24 og fremad i instruktionsbogen er samtlige lamper og
> advarsler beskrevet.

Teksterne i displayet står der ikke rigtigt noget om. Jeg kunne
godt tænke mig en komplet liste.
En gang gav den besked om at en positionspære var sprunget,
jeg kunne ikke se at der var sprunget nogen pære, indtil jeg kiggede
på baglygterne. Det var jo ikke til at vide, at volvo regner baglygter
som positionspærer.
Da jeg var til syn med bilen, da den blev 4 år, fik jeg en bemærkning
om at nummerplade-lyset var sprunget. Jeg have i min naivitet troet,
at computeren gav advarsler om alle sprungne pærer.

- så jeg kunne godt tænke mig en liste med alle fejlmeddelelser.


Ivar



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 00:20


"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:4012f606$0$30062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Teksterne i displayet står der ikke rigtigt noget om. Jeg kunne
> godt tænke mig en komplet liste.

Et udsagn som eks.:"SÆNK FARTEN" = "Sænk farten for at undgå alvorlige
skader", finder jeg er oplysning nok.

Vil du dybere ind, er der kun én vej ... VADIS.

> En gang gav den besked om at en positionspære var sprunget,
> jeg kunne ikke se at der var sprunget nogen pære, indtil jeg kiggede
> på baglygterne. Det var jo ikke til at vide, at volvo regner baglygter
> som positionspærer.

Lige specielt den om pærer, kan jeg godt følge dig i, men baglytepærerne
(de konstante) er en del af "parkeringslyset"/positionslyset.

Man skal altså hele vejen igennem de i alt 6 pærer.

> Da jeg var til syn med bilen, da den blev 4 år, fik jeg en bemærkning
> om at nummerplade-lyset var sprunget. Jeg have i min naivitet troet,
> at computeren gav advarsler om alle sprungne pærer.

Det kunne man måske med rette forvente i en bil af den kaliber, men
nummerpladelyset er ikke en del af bilens sikker sammenlignet med
positionslyset/"parkeringslyset".

> - så jeg kunne godt tænke mig en liste med alle fejlmeddelelser.

Så skal du nok anskaffe dig et VADIS-system og installere permanent i
potten.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 08:15

On Sun, 25 Jan 2004 00:20:05 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Lige specielt den om pærer, kan jeg godt følge dig i, men baglytepærerne
>(de konstante) er en del af "parkeringslyset"/positionslyset.
>Man skal altså hele vejen igennem de i alt 6 pærer.

Er det ikke lidt svagt? - i vore biler angives det præcist i hvilken
lygte, pæren er defekt...


/Mogens

Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 15:00


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:56r61094othn104nmjmertnopbib3s1f7a@4ax.com...

KLIP

> Er det ikke lidt svagt? - i vore biler angives det præcist i hvilken
> lygte, pæren er defekt...

Det kan du have ret i.

Måske drejer det sig om en prioritering af "tællere" i bilens software.

Når du lukker VADIS op og ser hvilke ting, der kan logges eller er
blevet logget, skal der være en pæn plads i systemet.

Måske manglen også kan skyldes at man fra Volvo´s side mener at en
Volvo-ejer (S80-klassen) kører på sit autoriserede værksted.

Her får man udbedret alle fejl uden selv at få beskidte fingre..det har
man jo folk til...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ivar (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 25-01-04 17:46


Bjørn Jørvad skrev:


> > - så jeg kunne godt tænke mig en liste med alle fejlmeddelelser.
>
> Så skal du nok anskaffe dig et VADIS-system og installere permanent i
> potten.

Jeg tror du misforstår mig. Det var en liste over mulige informationer
i displayet jeg søgte.


Ivar Magnusson



Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 18:29


"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:4013f190$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg tror du misforstår mig. Det var en liste over mulige informationer
> i displayet jeg søgte.

Det må jeg med skam meddele, jeg gjorde/gør..

Instruktionsbogen siger intet om samtlige informationer (specielt pærer
og lignende).....hmmmmm.

Det er sgú for ringe.

Jeg prøver lige at spørge i: http://forum.turboperformanceclub.com

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jakenold Schwarzeneg~ (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Jakenold Schwarzeneg~


Dato : 24-01-04 22:51

Måske er der blevet opereret et anti-Jakob Buksti system ind i din bil, som
giver sig til udtryk gennem olielampen?

--
Med venlig hilsen

Jake



Bjørn ingebrigtsen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn ingebrigtsen


Dato : 24-01-04 22:53

> Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele
tiden
> under kørsel.
>
> Det skete med ved hastighed på +180 km/t. Så snart man kom under 120 km/t
> blinkede/lyste den ikke.
>
> Da jeg kom hjem, kiggede jeg om den skulle mangle olie, selvom det netop
var
> skiftet. Oliestanden stod stadig på max, så hvad kan så være årsag til
> dette ??

Kan måske være at dit olietryk er forsvundet et kort øjeblik evt måske en
oliepumpe der ikke har det godt, men elelrs kan jeg ikke lige se hvad det
skulle være hvis elelrs den er sund din motor.



Ivar (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 24-01-04 23:15


Holten skrev:

> Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele tiden
> under kørsel.

Er det ikke olietryk den måler?

> Det skete med ved hastighed på +180 km/t. Så snart man kom under 120 km/t
> blinkede/lyste den ikke.

Manglede olie-tryk ved høje omdrejninger er et typisk udtryk for at
oliepumpe/motor er slidt op eller oliefilter trænger til at skiftes.
Du bør omgående slippe gassen hvis olietrykslampen blinker.


Ivar



Per Beer Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-01-04 23:16

Holten wrote:
> Min MB W124 300 TD Turbo fra 1991, har som tidl. nævnt lige fået
> ordnet "toppen".
>
> Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele
> tiden under kørsel.
>
> Det skete med ved hastighed på +180 km/t. Så snart man kom under 120
> km/t blinkede/lyste den ikke.
>
> Da jeg kom hjem, kiggede jeg om den skulle mangle olie, selvom det
> netop var skiftet. Oliestanden stod stadig på max, så hvad kan så
> være årsag til dette ??
>

Det ka' jo være at føleren er ved at stå af ?

Har du tjekket ledninger og stik ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mark Sandberg (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 25-01-04 00:27

"Holten" skrev i en meddelelse:

> Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele
> tiden under kørsel.

Ud fra din øvrige beskrivelse, kunne det lyde som om olien ikke finder
hurtigt nok ned i bundkaret igen ved høj hastighed og bliver hængende for
længe oppe i systemet eller i den iskolde oliekøler. Niveaulampen for olien,
kunne måske endda også have et samspil med olie- og motortemperatur via
computeren.

Olietrykket har nok været okay og det er formentlig også en helt anden
lampe.

Fartvinden køler en hel del ved 180Km/t og samtidig frostvejr kan gøre en
15W40 olie tyk som sirup. Her ville en 0W40 olie nok være bedre, men nu ved
jeg jo heller ikke hvilken olietykkelse du bruger.

/Mark.



Holten (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-01-04 12:41


"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:4012fe4c$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Holten" skrev i en meddelelse:
>
> > Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.
> > Til dem der ikke kender MB´s system, kan jeg fortælle at denne lampe
> > fortæller når der er for lidt motorolie på motoren, og den måler hele
> > tiden under kørsel.
>
> Ud fra din øvrige beskrivelse, kunne det lyde som om olien ikke finder
> hurtigt nok ned i bundkaret igen ved høj hastighed og bliver hængende for
> længe oppe i systemet eller i den iskolde oliekøler. Niveaulampen for
olien,
> kunne måske endda også have et samspil med olie- og motortemperatur via
> computeren.
>
> Olietrykket har nok været okay og det er formentlig også en helt anden
> lampe.

Ja olietrykket var hele tiden ok, på MB sidder der jo en skala fra 1-3 bar,
og den står altid på 3 bar, så snart motoren er over 1000 omdr./min.


>
> Fartvinden køler en hel del ved 180Km/t og samtidig frostvejr kan gøre en
> 15W40 olie tyk som sirup. Her ville en 0W40 olie nok være bedre, men nu
ved
> jeg jo heller ikke hvilken olietykkelse du bruger.

Jeg kører på Shell Helix diesel 10W/40

MVH

Holten



Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 12:41

On Sun, 25 Jan 2004 12:40:47 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

>Ja olietrykket var hele tiden ok, på MB sidder der jo en skala fra 1-3 bar,
>og den står altid på 3 bar, så snart motoren er over 1000 omdr./min.

Så ville jeg få checket udstyret.
Der skal være forskel på trykket ift. kold/varm motor, hvor trykket er
højest ved kold motor. Det er bl.a. derfor, man ikke må trykke
speederen i bund med kold motor


/Mogens

Holten (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-01-04 14:08


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rna710pfm9itmt3mh2g0h2r0f1ml5ggeom@4ax.com...
> On Sun, 25 Jan 2004 12:40:47 +0100, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
> wrote:
>
> >Ja olietrykket var hele tiden ok, på MB sidder der jo en skala fra 1-3
bar,
> >og den står altid på 3 bar, så snart motoren er over 1000 omdr./min.
>
> Så ville jeg få checket udstyret.
> Der skal være forskel på trykket ift. kold/varm motor, hvor trykket er
> højest ved kold motor. Det er bl.a. derfor, man ikke må trykke
> speederen i bund med kold motor

Måske lidt forkert formuleret af mig ;-(
Når motoren er kold er den altid på 3 bar i tomgang.
Først når motoren er driftsvarm falder trykket til 1,5-2,0 bar i tomgang.
Så snart jeg så giver en smule gas er trykket igen på 3 bar eller mere,
skalaen går kun til 3 bar.

MVH

Holten



Michael Nielsen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 25-01-04 13:04


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message
news:4013aabd$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Ja olietrykket var hele tiden ok, på MB sidder der jo en skala fra 1-3
bar,
> og den står altid på 3 bar, så snart motoren er over 1000 omdr./min.

Olietrykket (ihvertfald på benzinmodellerne) kan falde til 0,5 bar ved
tomgang, uden der er fare for skade på motoren. Straks man øger turtallet,
skal imidlertid olietrykket op på max (3 bar). Altså høres det du fortæller
helt OK ud.

Rent umiddelbart ville jeg ikke være bange om varsellampen for olieniveau
lyser; det er først når din olietrykmåler falder, til trods for at du har
godt med turtal på, der er tid for at vurdere situationen (og få
standset motoren i en fart).
Been there, done that (dvs. jeg var passager). Kørte i et kæmpehul, og
bundpanden sprang læk.

Men at lampen lyser er jo en indikation på at et eller andet ikke er som det
skal være. Hvis jeg kan finde min værksted-CD, skal jeg se efter om der står
skrevet noget omkring dette.

Min kæreste troede forresten jeg var tosset da lampen begyndte og lyse, og
jeg ikke slukkede for motoren med een gang. "Bare rolig, den slukker om et
øjeblik", og det gjorde den
--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Holten (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-01-04 14:10


"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
news:HhOQb.3686$hd.59910@news2.e.nsc.no...
>
> "Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message
> news:4013aabd$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > Ja olietrykket var hele tiden ok, på MB sidder der jo en skala fra 1-3
> bar,
> > og den står altid på 3 bar, så snart motoren er over 1000 omdr./min.
>
> Olietrykket (ihvertfald på benzinmodellerne) kan falde til 0,5 bar ved
> tomgang, uden der er fare for skade på motoren. Straks man øger turtallet,
> skal imidlertid olietrykket op på max (3 bar). Altså høres det du
fortæller
> helt OK ud.
>
> Rent umiddelbart ville jeg ikke være bange om varsellampen for olieniveau
> lyser; det er først når din olietrykmåler falder, til trods for at du har
> godt med turtal på, der er tid for at vurdere situationen (og få
> standset motoren i en fart).
> Been there, done that (dvs. jeg var passager). Kørte i et kæmpehul, og
> bundpanden sprang læk.

Lidt surt tog maskinen skade ?

>
> Men at lampen lyser er jo en indikation på at et eller andet ikke er som
det
> skal være. Hvis jeg kan finde min værksted-CD, skal jeg se efter om der
står
> skrevet noget omkring dette.

Det må du da meget gerne.

MVH

Holten



Michael Nielsen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 25-01-04 15:02


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message
news:4013bf8f$0$27400$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
> news:HhOQb.3686$hd.59910@news2.e.nsc.no...
> >
> > Been there, done that (dvs. jeg var passager). Kørte i et kæmpehul, og
> > bundpanden sprang læk.
>
> Lidt surt tog maskinen skade ?

Nej, heldigvis - slukkede for motoren og trillede ganske stille og roligt
ind på parkeringspladsen foran Hirtshals-færgen (Color Festival) ;)
Ikke alle er lige heldige. En kamerat arbejdede på en tankstation, og en dag
kom en af de fine fruer og spurgte om hjælp - der lyste en rød lampe i
hendes bil, den havde lyst i flere minutter, og nu var motoren gået ud.
Needless to say - det var sket med den motor 8-O

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Rene´ (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-01-04 15:55

ja det er noget lort hvis der kommer lys i kaffekanden.



Mathias (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 25-01-04 11:44

Holten wrote:
> Her i dag blinkede olie-lampen et par gange.


Det gjorde min også engang, endda konstant ved 80 km/t. Når jeg så omgående
stoppede og chekkede olien, var den som din også fuld!

En mekker skiftede (vistnok) nogle O-ringe ved oliefiltret, og siden har jeg
ikke haft problemet.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at rense det rør der går ned gennem
oliefiltret med trykluft, og sætte nye O-ringe på det. Hvis det virker, er
det i hvert fald en billig operation.

--
Mvh. Mathias
MB W124 300D 1991



Rene´ (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-01-04 12:28

jeg har 2 nye olifiltere med disse omtalte pakninger dem kan du købe for 50
kr

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Rene´ Rubak
Vandværksvej 4
9670 Løgstør
Danmark
tlf +45 98674091
fax +45 98675091
mob +45 61674091
mail rene.rubak@mobilixnet.dk





Holten (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-01-04 12:43


"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:0MNQb.3977$Yw1.2535@news.get2net.dk...
> jeg har 2 nye olifiltere med disse omtalte pakninger dem kan du købe for
50
> kr
>

Nu er det jo firmabil, så jeg bruger nok den konto vi har hos MB, men er det
ok at skifte filter + div. pakninger uden at skifte olien ?
Den er nemlig lige skiftet, men jeg tror ikke de skiftede div. o-ringe i
filterhuset.

MVH

Holten



Rene´ (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-01-04 12:47

det skal de gøre fordi at pakninger følger med filteret. men de har nok
sprunget over, det er helt ok at skifte pakninger / filter uden at skifte
olie, så vær glad for du har en mercedes hvor oliefilter sider logisk så
ikke alt olien render ud når man skruer filteret af. manger bilmærker har
olifilteret sidende totalt åndsvagt så der løber olie ud over eks manifold
når man skruer det af..



Holten (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-01-04 14:12


"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:E1OQb.4335$dS1.1011@news.get2net.dk...
> det skal de gøre fordi at pakninger følger med filteret. men de har nok
> sprunget over, det er helt ok at skifte pakninger / filter uden at skifte
> olie, så vær glad for du har en mercedes hvor oliefilter sider logisk så
> ikke alt olien render ud når man skruer filteret af. manger bilmærker har
> olifilteret sidende totalt åndsvagt så der løber olie ud over eks manifold
> når man skruer det af..

Nemlig, og det glæder jeg mig over ved hvert olieskift, når man tænker
tilbage på den gang jeg havde Audi.

Der var 2 stk. et alm. oliefilter og et til turboen. Begge sad åndsvagt og
lodret ;-((

MVH

Holten



Holten (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 25-01-04 14:36


"Rene´" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:E1OQb.4335$dS1.1011@news.get2net.dk...
> det skal de gøre fordi at pakninger følger med filteret. men de har nok
> sprunget over, det er helt ok at skifte pakninger / filter uden at skifte
> olie, så vær glad for du har en mercedes hvor oliefilter sider logisk så
> ikke alt olien render ud når man skruer filteret af. manger bilmærker har
> olifilteret sidende totalt åndsvagt så der løber olie ud over eks manifold
> når man skruer det af..

Her kommer jeg lige i tanke om noget.
På oliefilterhuset sidder 3 bolte, en i hver side og en i midten, som holder
olierøret.
Bolten i midten er blevet rund, så de sidste par olieskift er foretaget ved
kun at skrue de yderste bolte af, og så trække røret med op.

Hvad kan det have at sige ?

Jeg kan i min rep.bog se, at man starter med at løsne dette rør, og først
bagefter skrue dækslet af.
Ved montage først dæksel, og til slut rør.

Skal jeg se og få fat i en

MVH

Holten



Rene´ (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-01-04 14:47

røret i midten er et rør der fordeler olien dette er meget vigtig at den er
i orden det er også den hvor der sider de to oringe som følger med filteret
som skal skifter engang imellem.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste