Passat GTDI?
Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 14:09

I går kørte jeg bag efter en Nyere Passat Stationwagon, og blev overrasket
over at der stod GTDI. Den havde chrom spejle, er det en eller anden ny
smart udstyrsmodel fra VW?
MVH Frank Gregersen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-01-04 14:36

> I går kørte jeg bag efter en Nyere Passat Stationwagon, og blev overrasket
> over at der stod GTDI. Den havde chrom spejle, er det en eller anden ny
> smart udstyrsmodel fra VW?

Det er en Brian, der føler sig fanget af familie og stationcar.

Cromspejlene er en ide, der er taget fra Audi, hvor de sportsligste modeller
har spejle i børstet aluminium.

G i "GTDi" er et bogstav, som han har været nede hos VW for at hente, og som
egentlig hører til en Golf. Formentlig ønsker han at signalere, at hans bil
er en "værre en".

Med andre ord - det er en alm oliebrænder med en ejer, der har trang til
sportsligt udseende - formentlig er den chiptunet.

Jan W Nielsen

Fra : hamselv

Dato : 24-01-04 14:48

Skilte tuning vinder frem ikke særligt dyrt

--
VH
Flemming

Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 18:07

Hmm, tak for svarene. Synes osse det var underligt at jeg havde overhørt at
der var kommet en ny motor variation fra VW!
MVH Frank Gregersen

Fra : Olesen

Dato : 24-01-04 23:00

"Frank Gregersen" <frankgregersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, tak for svarene. Synes osse det var underligt at jeg havde overhørt
at
> der var kommet en ny motor variation fra VW!

Det siges, VW koncernen kun har 3-4 dieselmoterer basalt set,
men udstyrer dem med forskellige variationer af motorstyring
med forskellige egenskaber (effekt) tilfølge.

Derfor så mange gir' garanti på chiptuning,
da man blot "låner en kode fra en hurtigere model..."

Har dette noget på sig ?

Det stod i BT idag, sådan ca.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 19:08

> Det er en Brian, der føler sig fanget af familie og stationcar.

LOL

> Cromspejlene er en ide, der er taget fra Audi, hvor de sportsligste
modeller
> har spejle i børstet aluminium.

De er nu nok ikke orginale, et sæt koster 5K i tykland. Nogel forchromede i
plastik er kommet på markedet.

> [...]
som
> egentlig hører til en Golf. Formentlig ønsker han at signalere, at hans

Sikkert - her er en oversigt over mærkerne - man skulle kunne skrive næsten
hvad som helst.
http://www.passatplus.de/umbauteile/logos/logos.htm

/Claus

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-01-04 18:11

> [...]
>
> Med andre ord - det er en alm oliebrænder med en ejer, der har trang til
> sportsligt udseende - formentlig er den chiptunet.

Han er åbenbart ikke alene om den ide:

http://www.findit.co.uk/cars/volkswagen/golf/914113.htm

Fundet via
http://www.google.dk/search?q=vw+gtdi&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=