Audi A8 - hvad siger i til den.
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 12:01

Jeg faldt lige over den her på e-bay.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2455872335&category=56446

Den har gået ca. 375 TKM for 250 Euro får man en ekstra motor med.
Bilpriser.dk vurdere den til 40.000 i afgift ved import.

Er den værd at springe på, jeg har aldrig hørt noget skidt om Audi's første
V8 model.
Men den er jo også ret sjælden.
Nogen der har input ?

--
Med venlig hilsen / Best regards / mit freundlichen Grüssen

Claus Petersen

E-mail:
claus_petersen@stofanet.dk

Webside:
http://vwfanatic.dk
Nu med billeder af den nye Volkswagen Golf V GTI.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 24-01-04 12:16

> Jeg faldt lige over den her på e-bay.

Først, så er det ikke en A8, men en V8.

> [...]
> Bilpriser.dk vurdere den til 40.000 i afgift ved import.
>
> Er den værd at springe på, jeg har aldrig hørt noget skidt om Audi's

Den er uhyggelig tørstig. - Virkelig storslem. Spørg bare Hr. Krath.

> Men den er jo også ret sjælden.

Jep, især i DK, hvilket der er en grund til.

> Nogen der har input ?

Koster en bondegård at reparere og forsikre og medmindre du har eget
oliefelt, bør du nok overveje om 5-6 km/l er nok for dig?
Ellers er det en røvfed bil, rimelig kvik, og den "tager røven" på de fleste
smartasses i deres BMW'ere.

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-01-04 12:29

> Den er uhyggelig tørstig. - Virkelig storslem. Spørg bare Hr. Krath.

Den der linkes til er kun en 3,6'er... jeg ved ikke om den kører længere på
literen end den 4,2 V8 Quattro du var med ude at køre en tur i :)

> Koster en bondegård at reparere og forsikre og medmindre du har eget
> oliefelt, bør du nok overveje om 5-6 km/l er nok for dig?

4,2'eren går 7,5 kml ved konstant fart 130 kmt fra Sjælland til Jylland.
MEN når det skal være sjovt, så går den kun 5 kml... det er selvfølgelig
stadugvæk 4,2'eren.

> Ellers er det en røvfed bil, rimelig kvik, og den "tager røven" på de
> fleste smartasses i deres BMW'ere.

Jep... bl.a. Subaru Impreza GT Turbo.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 18:14

> Først, så er det ikke en A8, men en V8.

Åhh ja, en tanketorsk....

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 12:37

On Sat, 24 Jan 2004 12:00:37 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Er den værd at springe på, jeg har aldrig hørt noget skidt om Audi's første
>V8 model. Men den er jo også ret sjælden.
>Nogen der har input ?

Ja, jeg har haft den store model stående i min garage:
'92 Audi V8 4.2 Executive (280 hk).

Sådan een må du aldrig købe - den er extrem dyr at holde kørende og
totalt ukendt på værkstedet. Jeg skulle bruge nogle stumper og
henvendte mig på det lokale værksted (Hørsholm). Ikke engang dér
kendte de modellen, og jeg måtte bruge et kvarter på at overbevise
værkføreren om, at det ikke var en A8, A6, Audi 100, you name it
model.

Eksempelvis koster pladen mellem de bagerste blinklys, men oven over
kofangeren, 7.000 kr og kan ikke købes uoriginalt

Men bilen kører helt fantastisk fremragende og er lynhurtig - ingen
fejl på det. Og så bli'r der lagt meget mærke til een i trafikken!

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 13:58

Mogens... wrote:
> Eksempelvis koster pladen mellem de bagerste blinklys, men oven over
> kofangeren, 7.000 kr og kan ikke købes uoriginalt

Er hat nicht den üblichen Rost am Heckblech.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 13:58

On Sat, 24 Jan 2004 13:58:03 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Er hat nicht den üblichen Rost am Heckblech.

LOL - ramt på kornet

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 14:02

Mogens... wrote:
> LOL - ramt på kornet

Men det bliver bilen jo ikke billigere at vedligeholde af

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 14:03

On Sat, 24 Jan 2004 14:02:00 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Men det bliver bilen jo ikke billigere at vedligeholde af

Ejeren skriver, at han sælger, fordi han har købt en 4.2, der har kørt
400.000 km. Desuden står nævnt, at han kan servicere bilen fremover
for den ney ejer, men hvorfor fa'n udbedrer han så ikke bare fejlene,
når han tilsyneladende har evnerne (påberåber sig det i alt fald)

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 14:22

Mogens... wrote:
> [...]
> for den ney ejer, men hvorfor fa'n udbedrer han så ikke bare fejlene,
> når han tilsyneladende har evnerne (påberåber sig det i alt fald)

Han skræmmes åbenbart ikke af kilometertallene.

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 12:43

On Sat, 24 Jan 2004 12:00:37 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Den har gået ca. 375 TKM for 250 Euro får man en ekstra motor med.

ROFL - AHK er jo Anhänger Kupplung -> (anhængertræk)
Du får sgu ikke megen V8-motor for 1.500 kr

>Bilpriser.dk vurdere den til 40.000 i afgift ved import.

Den side er uduelig ifm. import!
(har jeg skrevet til dem og fået et rimeligt svar)

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 12:45

On Sat, 24 Jan 2004 12:43:17 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>ROFL - AHK er jo Anhänger Kupplung -> (anhængertræk)

ATM = Austauschmotor (ombytning-/ny motor)

/Mogens

Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 13:15

Hmm, Mogens!

"Wer Angst hat, das ihm der Motor um die Ohren fliegt, der kann für 250 ?
einen Ersatz Motor sofort mitnehmen"

Dette er klippet ud af annoncen! Efter min tyske ordbog, står der at man for
250 Euro extra kan få en extra motor med!

Så det med anhængertræk forstår jeg intet af!
MVH Frank Gregersen!

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 13:17

On Sat, 24 Jan 2004 13:15:08 +0100, "Frank Gregersen"
<frankgregersen@stofanet.dk> wrote:

>Så det med anhængertræk forstår jeg intet af!

Klippet ud af teksten:
Gegen Aufpreis von 250€ kann eine fast neue AHK dazu gekauft werden

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-01-04 13:40

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Klippet ud af teksten:
>Gegen Aufpreis von 250€ kann eine fast neue AHK dazu gekauft werden

Ja - men der står sgu' også :

Wer Angst hat,das ihm der Motor um die Ohren fliegt, der kann für 250
€ einen Ersatz Motor sofort mitnehmen!

Det kan næppe betyde andet end at man for €250, kan få en "anden"
motor med.....

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 13:40

On Sat, 24 Jan 2004 13:39:31 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det kan næppe betyde andet end at man for €250, kan få en "anden"
>motor med.....

I princippet er chancen 50/50 - ejeren har formodentligt skrevet begge
dele selv - jeg tror ikke på, at det er motoren...

/Mogens

Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 14:06

Hmm, er jeg den eneste der synes at vinterfælgene er federe end
sommerfælgene? (Bortset fra størrelsen!)
MVH Frank Gregersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 18:40

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> ATM = Austauschmotor (ombytning-/ny motor)

En AHK motor er 4,2L V8 med 320 Hk - fra Audi S6.
Det var jo lidt spændende - så kunne man måske betale afgiften efter de 320
Hk - men om den kan synes med den er jo så en anden sag.

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 18:43

On Sat, 24 Jan 2004 18:40:13 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>En AHK motor er 4,2L V8 med 320 Hk - fra Audi S6.

Det er rigtigt nok, men ifm. bilannoncer bruges udtrykket dog altid
som tegn på, at motoren er udvekslet

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 24-01-04 17:19

Karossen ligner den sidste Audi 100 til forveksling (også interiøret,
kiggede lige rundt på www.mobile.de ).... er dette kun et synsbedrag eller
er den forløber for den? og gad vide om der passer dele fra den ene til den
anden?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 18:53

> [...]
eller
> er den forløber for den? og gad vide om der passer dele fra den ene til

Den er nok et eller andet sted bygget på den gamle Audi 100 / 200.

Men ikke den sidste som blev til A6.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 20:08

> [...]
> Bilpriser.dk vurdere den til 40.000 i afgift ved import.
>
> Er den værd at springe på, jeg har aldrig hørt noget skidt om Audi's

Jeg kan ikke se der er noget at betænke sig på
Hvis den kun koster 40.000 i afgifter så er det da bare at slå til.

Jeg ville ikke være bange fordi den ikke er kendt af hos VW værksteder i dk.
Så svært er det da heller ikke at skifte bremser, og hvad der eller måtte
være i alm vedlighold. Bilen ser jo godt ud og har en fed motor.
Selvfølgelig kører den ikke lige så langt som en Lupo 3L men køreglæden er
også en ganske anden.
Men du skal nok lige checke vægtafgift og forsikring først

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 21:07

On Sat, 24 Jan 2004 20:08:06 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg kan ikke se der er noget at betænke sig på

Det vil jeg godt tro, du ikke kan :)

>Hvis den kun koster 40.000 i afgifter så er det da bare at slå til.

Hmm...

>Jeg ville ikke være bange fordi den ikke er kendt af hos VW værksteder i dk.

Aha

>Så svært er det da heller ikke at skifte bremser, og hvad der eller måtte
>være i alm vedlighold.

El-system?

>Bilen ser jo godt ud og har en fed motor.

Skindet bedrager måske

>Selvfølgelig kører den ikke lige så langt som en Lupo 3L men køreglæden er
>også en ganske anden. Men du skal nok lige checke vægtafgift og forsikring først

Det mindste af det...

/Mogens