Teknisk nyhedsgruppe.
Fra : ERLO

Dato : 24-01-04 11:58

Hej gruppe
Jeg ved ikke om i andre er klar over det, men der er kommet en nyhedsgruppe
der hedder: " dk.teknik.bil".
Jeg har lige opdaget det nu.
Med venlig hilsen
ERLO

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 12:12

ERLO wrote:
> Jeg ved ikke om i andre er klar over det, men der er kommet en
> nyhedsgruppe der hedder: " dk.teknik.bil".

Jeg tror de fleste er klar over dens eksistens, dog er der ikke
den store forskel på de to gruppers indhold.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 24-01-04 14:22

> Jeg tror de fleste er klar over dens eksistens, dog er der ikke
> den store forskel på de to gruppers indhold.

Det kan være at vi skal til at kaste med skumfiduser, hver gang nogen
spørger om noget teknisk her? Ligesom hvis nogen sætter en bil til salg her,
så bliver der jo budt med skumfiduser til den helt stor guldmedalje :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 14:34

Klaus G. wrote:
> [...]
> spørger om noget teknisk her? Ligesom hvis nogen sætter en bil til
> salg her, så bliver der jo budt med skumfiduser til den helt stor

Forskellen er bare at tekniske spørgsmål er 100% velkomne
her i gruppen, det er køb/salgsannoncer ikke *S*

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-04 14:46

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelels
> Forskellen er bare at tekniske spørgsmål er 100% velkomne
> her i gruppen, det er køb/salgsannoncer ikke *S*

Nemlig..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 24-01-04 18:59

Hej gruppe

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Nemlig..

Vi kender den godt. Og det sker da at vi svarer der også, men der mangler
lidt ekspertise og krydderi der.

Den opstod ved juletid 1.4. havde været bedre.

Antal pustninger her og der er ca 1:10 og så er sen samlede ekspertise hvad
alt angår væsentlig større í denne gruppe, men det kan være det ændrer sig.

Og så er det tilladt at komme med personlige meninger om biler og de andre
på siden uden at nogen, i hvert fald nu, ikke burde kunne blive sure.

Der er til tider en rå men hjertelig tone, men tekniske spørgsmål kan ikke
besvares bedre ende her.
Os så får man oven i købet alt det andet med.

De der ikke kunne udholde humor og sarkasme fik så oprettet den tekniske
gruppe, og det er fint nok, men hvor er livet krydderi så henne, fortaber
man så ikke i viskositet, boulevardstyring, turboer, og hvordan man "snyder"
biltilsynet, samt en hel masse andet man selv kunne finde ud af at åbne
instruktionsbogen.

Så:
Vil du haver ren teknik og være "nørdet" og ikke kan tåle skumfiduser, så
prøv teknikken, vil du ind i mellem "bare have et godt råd om alt fra hvilke
Wunderbaum der lugter bedst til hvilke smedede stempler der vil være bedst
at sætte i din vogn samtidig med at du skal have turbo på og ændret
kompressitopnstrykket, så er det her det sner.

Og til sidst, det er ikke alle News servere der teknikken med, hvorfor ved
jeg ikke, om det har noget at gøre med aktualitetsvægtning aner jeg ikke en
dyt om.
--

Møller
dk.fritid."kaffeklub"dk

værksteder hvor der er "adgang forbudt for kunder"

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 19:50

> [...]
"snyder"
> biltilsynet, samt en hel masse andet man selv kunne finde ud af at åbne

Du ramte vist lige i plet
Vil man snakke tør teknik og se bort fra at teknikken kun er et hjælpemiddel
til os mennesker, så er "protestgruppen" et alternativ.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : alexbo

Dato : 24-01-04 20:02

"Tom" skrev

> Vil man snakke tør teknik og se bort fra at teknikken kun er et
hjælpemiddel
> til os mennesker, så er "protestgruppen" et alternativ.

Jeg kan ikke forstå at man opfatter det som et "enten eller", og ikke et
"både og".

Hvis du vil vide noget konkret om din bil, så slår du op i Haynes, det er
ren teknik.
Hvis du vil hyggelæse snupper du et eller andet bilblad, der står noget
uforpligtende bilsnak.
Det ene er da ikke nødvendigvis bedre end det andet, det er bare anderledes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-01-04 20:10

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> writes:

> Jeg kan ikke forstå at man opfatter det som et "enten eller", og ikke et
> "både og".

Tænker du her på brugen af de to forskellige grupper? Jeg mindes at
hver gang debatten om opdeling af gruppen har været oppe, så er det i
bund og grund fordi der var/er for megen trafik (efter nogens mening)
i denne gruppe. Hvis man køre efter et "både og" princip, så får man
ikke nedbragt mængden i denne gruppe (tvært imod, da man nu istedet
får en masse posts som 'ad smut over i den anden gruppe')

Jeg må ærlig indrømme at jeg kan godt lide at følge med i denne
gruppe, dels fordi den giver en masse hyggelæsning når jeg har tid, og
når jeg ikke har tid til at følge med, så bliver den kun
skimmet. Fremhæver så tråde der har min interesse sådan at jeg fanger
dem.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : alexbo

Dato : 24-01-04 20:47

"Thomas Rasmussen" skrev

.. Hvis man køre efter et "både og" princip, så får man
> ikke nedbragt mængden i denne gruppe

Med " både og" mener jeg, at man kan bruge begge NGér til det de er beregnet
til, bilsnak her og teknik i dk.teknik.
I stedet har nogen valgt, at sætte sig fornærmet ned, og anser "de andre"
for udbrydere.
Det vækker nærmest glæde her, når der sniger sig noget OT ind i
dk.teknik, sådan lidt, "det har I rigtig godt af".

Det minder for meget om dansk politik, hvor man anser en afviger fra ens
eget parti, for værre end en modstander fra et modsatrettet parti.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 24-01-04 20:06

> Du ramte vist lige i plet
> Vil man snakke tør teknik og se bort fra at teknikken kun er et
hjælpemiddel
> til os mennesker, så er "protestgruppen" et alternativ.

Nu vil jeg lige have lov at blande mig igen, hvad f..... mener du med
Protestgruppe, så vidt jeg ved blev den oprette pga af denne gruppes
manglende evne til at udelukke plidderpladder, men til tider kigger jeg
stadig ind og ser til min gru at det kun er blevet en del mere slemt.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 20:09

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4012c1f9$0$29416$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
jeg
> stadig ind og ser til min gru at det kun er blevet en del mere slemt.

Tjaeee .... så er du ikke særlig kritisk overfor den alternative NG
dk.tenik.bil, hvis du nærlæser samtlige svar.

Prøv procentvis at udregne pladderet i den nye NG. Jeg tror ikke, den er
bedre målt i antal indlæg mv.

Bortset fra det, svarer jeg gerne i begge grupper, hvis jeg kan bidrage
med noget.

Hr. Bjørn

Fra : John Sahl

Dato : 24-01-04 20:48

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
> er bedre målt i antal indlæg mv.
>
> Bortset fra det, svarer jeg gerne i begge grupper, hvis jeg kan

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 20:23

> [...]
> manglende evne til at udelukke plidderpladder, men til tider kigger jeg
> stadig ind og ser til min gru at det kun er blevet en del mere slemt.

Man behøver ikke være noget geni i det danske sprog for at læse den protest
der ligger i fundsatsen for dk.teknik.bil )

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.bil

Det er da muligt at DU ikke kan se protesten i fundsatsen.

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-01-04 20:21

On Sat, 24 Jan 2004 20:23:14 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Man behøver ikke være noget geni i det danske sprog for at læse den protest
>der ligger i fundsatsen for dk.teknik.bil )
>
>http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.bil

Hold op man skal have tungen lige i munden for ikke at komme til at
poste off topic i den gruppe.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 24-01-04 20:37

> [...]
>
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.bil
>
> Det er da muligt at DU ikke kan se protesten i fundsatsen.

Der er inegn protest i det, det kan godt være at du mener at det er
personligt rettet mod dig det skal jeg ikke kunne sige, desværre blev den
ikke oprettet som en undergruppe til dfb som jeg ønskede. Men hvis du gider
fortælle mig hvor protesten er vil jeg være glad.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 20:43

> [...]
gider
> fortælle mig hvor protesten er vil jeg være glad.

Formålet med gruppen er at stille et forum til rådighed, hvor man
kan diskutere tekniske emner om biler uden andet 'udenomssnak'.

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 24-01-04 22:36

> Formålet med gruppen er at stille et forum til rådighed, hvor man
> kan diskutere tekniske emner om biler uden andet 'udenomssnak'.

Og protesten ligger i hvliken del af det, måske er den ikke politisk korrekt
formuleret men sådan er det nu.

Fra : Møller

Dato : 24-01-04 21:33

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> wrote in message

> [...]
gider
> fortælle mig hvor protesten er vil jeg være glad.

Hvad skulle formålet med det. Det var der vist mange der forsøgte i debatten
i okt, nov, dec, men der er altså nogen der er uden for pædagogisk
rækkevidde.

Pu ha det var vist ikke videre pædagogisk, men da vi er i dfb går det nok,
hvis det havde været i dtb, skulle jeg vist stille til stening.

Nu nøjes jeg med et glas rødvin, Zinfandel drue fra Giordano, Italien 2001
går det an eller er den for højoktan. )

--
Møller

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-01-04 10:50

> [...]
> personligt rettet mod dig det skal jeg ikke kunne sige, desværre blev den
> ikke oprettet som en undergruppe til dfb som jeg ønskede.

Nej heldigvis. Så havde du fået ødelagt gruppen.
Som det er nu kan ALT mht. biler diskuteres i denne NG.
Hvis du havde fået din vilje havde teknik været OT i denne NG.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-04 10:56

On Sun, 25 Jan 2004 10:49:36 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]

Glæd dig nu over det, du har fået etableret, istedet for at fortsætte
øfferiet :)

>Nej heldigvis. Så havde du fået ødelagt gruppen.
>Som det er nu kan ALT mht. biler diskuteres i denne NG.
>Hvis du havde fået din vilje havde teknik været OT i denne NG.

Kan vi sige EOD for ever nu?

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-01-04 10:58

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan vi sige EOD for ever nu?

Årh... Nu er jeg lige gået i gang...

Men meget gerne EOD for min skyld.
Vi bliver alligevel aldrig enige, og gruppen er oprettet.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 24-01-04 21:26

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> manglende evne til at udelukke plidderpladder, men til tider kigger jeg
> stadig ind og ser til min gru at det kun er blevet en del mere slemt.

Når du nu er så satans klog på alt hvad der rør sig inden for netettikette,
kunne du så ikke lige lære at klippe, så man kan se hvilket indlæg du nu er
blevet sur over.
Jeg har lige sat det ind for dig

Der er jo altid nogen der skal hjælper, og det er vi altid parat til her i
gruppen. Vil du have din skumfidus friturestegt eller ristet a la Nuser
--
Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-04 10:19

> [...]
hjælpemiddel
> til os mennesker, så er "protestgruppen" et alternativ.

dk.teknik.bil er vel det helt rigtige sted til at snakke / spørge om
forskelle på fx. turbo og kompressor. Eller forskelle / fordele på andre
mekaniske dele ?

Fra : John Sahl

Dato : 26-01-04 10:45

Christian B. Andresen wrote:
> dk.teknik.bil er vel det helt rigtige sted til at snakke / spørge om
> forskelle på fx. turbo og kompressor. Eller forskelle / fordele på
> andre mekaniske dele ?

Ikke mere rigtigt end her i dk.fritid.bil, men du "burde" slippe
for "udenomssnak" i dk.teknik.bil, dog er der ikke meget der
tyder på at gruppen er væsentligt forskellig fra denne gruppe
indtil videre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-04 11:05

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> for "udenomssnak" i dk.teknik.bil, dog er der ikke meget der
> tyder på at gruppen er væsentligt forskellig fra denne gruppe

Jo, der er ingen indlæg i dk.teknik.bil

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : John Sahl

Dato : 26-01-04 11:12

Christian B. Andresen wrote:
> Jo, der er ingen indlæg i dk.teknik.bil

Ingen er vist en underdrivelse, der er da en stille rislen af indlæg

Men ok, så fik folk jo den fred og ro de efterlyste.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-01-04 11:15

> Ingen er vist en underdrivelse, der er da en stille rislen af indlæg

Jeg havde ikke indlæg siden 12.01 (mit eget), men så resatte jeg folderen og
så var det mange.
Jeg trækker mine ord i mig igen.

Fra : Møller

Dato : 26-01-04 19:56

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Jeg havde ikke indlæg siden 12.01 (mit eget), men så resatte jeg folderen
> [...]

Det behøver du da ikke, tænk hvis du fik dem galt i halsen

Men forholdet af indlæg er pt 1:10 dtb og dfb.

Så i teorien skulle du kunne få svar på alle tekniske sp.. i dtb, men der er
10 x så mange der har indlæg i dfb, hvor mange der læser kan der ikke føres
statistik på.

Men i praksis er der nok størst mulighed for at få svar på alle type sp.. i
dfb, hvis du altså kan holde ud at vi også kommer med andre kommentarer, men
en uskreven regel i dfb er, at først svares der konkret på et konkret sp..
eller der bedes om uddybende forklaringer til problemet, så skal vi nok
hjælpe.
Herefter er der frit slav. Sådan da. Det er tilladt at bevæge sig ud af
tangenten, men først efter at en person med reelle problemer er hjulpet.

Men gør os lige en tjeneste, lad vær med at krydsposte, da dtb så kunne
blive "forurenet" og hvis alle sp.. blive krydspostet, er dtb jo overflødig,
og det vil være synd for de der kun vil bruge den.
--
Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-04 08:16

"Møller" <eam@son.dk> wrote in message

> [...]

> Herefter er der frit slav. Sådan da. Det er tilladt at bevæge sig ud af
> tangenten, men først efter at en person med reelle problemer er hjulpet.

Det synes jeg også er en ganske fin holdning.

> [...]
overflødig,
> og det vil være synd for de der kun vil bruge den.

Det har du helt ret i.