/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Follow up på "Kongehusets Biler"
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 11:16


>Jeg var lige ude og gå en tur hvor jeg så en af kongehusets biler - Krone 20
>- og det lignede sgu' en spritny Mercedes S 500. Men jeg var ikke helt
>sikker så jeg tænkte at det ville jeg da lige slå op når jeg kom hjem på
>internettet. Men jeg kan ikke finde det nogle steder :(
>Findes der ikke en liste over hvilke biler kongehuset har med dertilhørende
>krone-plade?

Her er lidt:
Flagskib - køres altid af 2 mand - chauffør og jæger:
Store Krone: '58 Rolls Royce Silver Wraith Limousine
kørt 135.000 km til dd.

Krone 1: '70 Daimler
Krone 2: '94 Daimler
Krone 3: '73 Buick Cabriolet (følger altid Kongeskibet)

Desuden Audi S4 Avant, Volvo S80 T6 samt S90, Renault Espace V6,
Jaguar X-TYPE 3.0 Sport, Mercedes Benz S500, Mitsubishi, VW, Fiat,
Lancia (tidligere en Integrale), Ford (tidligere en Sierra Cosworth),
Lotus, Landrover samt Lexus. Endvidere Ducati 750 samt 916


/Mogens

 
 
Søren Christensen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 24-01-04 11:49


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:k8h4109m004ncdga6ocigi0dcsi2357fhl@4ax.com...
>
> >Jeg var lige ude og gå en tur hvor jeg så en af kongehusets biler - Krone
20
> >- og det lignede sgu' en spritny Mercedes S 500. Men jeg var ikke helt
> >sikker så jeg tænkte at det ville jeg da lige slå op når jeg kom hjem på
> >internettet. Men jeg kan ikke finde det nogle steder :(
> >Findes der ikke en liste over hvilke biler kongehuset har med
dertilhørende
> >krone-plade?
>
> Her er lidt:
> Flagskib - køres altid af 2 mand - chauffør og jæger:
> Store Krone: '58 Rolls Royce Silver Wraith Limousine
> kørt 135.000 km til dd.
>
> Krone 1: '70 Daimler
> Krone 2: '94 Daimler
> Krone 3: '73 Buick Cabriolet (følger altid Kongeskibet)
>
> Desuden Audi S4 Avant, Volvo S80 T6 samt S90, Renault Espace V6,
> Jaguar X-TYPE 3.0 Sport, Mercedes Benz S500, Mitsubishi, VW, Fiat,
> Lancia (tidligere en Integrale), Ford (tidligere en Sierra Cosworth),
> Lotus, Landrover samt Lexus. Endvidere Ducati 750 samt 916
>
Ja jeg ville være glad bare en af bilerne holdt hjemme i min garage...

Venligst



Allan (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 24-01-04 15:41

> >
> Ja jeg ville være glad bare en af bilerne holdt hjemme i min garage...
>
> Venligst
>
>



Det gør den ikke og den kommer den heller aldrig til. Ej heller en
tilsvarende model, får du nogensinde råd til. Og det gør du ikke fordi du jo
først skal betale de royale nasserrøves kæmpe store forbrug via. verdens
højeste skat. Havde du ikke først skulle betale til dette monarki-svineri,
ja så ville du helt sikkert have meget lettere ved, at spare sammen til din
drømmebil !!!!!!!!!!.



Søren Christensen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 24-01-04 15:51


"Allan" <allan@sol.dk> skrev i en meddelelse news:buu068$97o$1@sunsite.dk...
> > >
>
> Det gør den ikke og den kommer den heller aldrig til. Ej heller en
> tilsvarende model, får du nogensinde råd til. Og det gør du ikke fordi du
jo
> først skal betale de royale nasserrøves kæmpe store forbrug via. verdens
> højeste skat. Havde du ikke først skulle betale til dette monarki-svineri,
> ja så ville du helt sikkert have meget lettere ved, at spare sammen til
din
> drømmebil !!!!!!!!!!.
>
>
Ahh et par af bilerne er da ikke en uopnåelig drøm...

Venligst



Jan W Nielsen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-01-04 16:10

> Havde du ikke først skulle betale til dette monarki-svineri,
> ja så ville du helt sikkert have meget lettere ved, at spare sammen til
din
> drømmebil !!!!!!!!!!.

Man ser tydeligt, du ikke aner, hvad du taler om.

/Jan W Nielsen



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 16:12


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:40128ab8$0$450$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

KLIP

> Man ser tydeligt, du ikke aner, hvad du taler om.

Det gør disse mennesker heller ikke, da de intet kender til reklamens
magt ... og så er den endda verdensomspændende og respektindgydende
specielt i dette tilfælde.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 16:42

Kys mig i røven ... Det er sku' da logik for perlehøns, at monarki er det
rene "omvendte Robin Hood politik", og en kæmpe underskudsforretning.

Eksempel:
Du bor i langborttistan og skal importerer nogle varer til videresalg. Du
kan vælge mellem monarki-landet og ikke-monarkilandet. Varerne er ens, men
monarkilandets varer er en del dyrere ... hvad vil du vælge ?.

Hallooo er der nogen hjemme .... Nej, det er sku' ikke uden grund, at de
royale bliver sat på gaden efterhånden som de forskellige samfund kommer ud
af riddertiden. At monarkiet stadig stortrives i danmark overrasker mig dog
ikke. Kun danskere forstår danskere.


Hilsen
Skattebassen som er træt af at arbejde for andre ... Godnat



Søren Christensen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 24-01-04 16:50


"Godt Nok" <godt@nok.dk> skrev i en meddelelse
news:buu3nf$dj1$1@sunsite.dk...
> Kys mig i røven ... Det er sku' da logik for perlehøns, at monarki er det
> rene "omvendte Robin Hood politik", og en kæmpe underskudsforretning.
>
> Eksempel:
> Du bor i langborttistan og skal importerer nogle varer til videresalg. Du
> kan vælge mellem monarki-landet og ikke-monarkilandet. Varerne er ens, men
> monarkilandets varer er en del dyrere ... hvad vil du vælge ?.
>
> Hallooo er der nogen hjemme .... Nej, det er sku' ikke uden grund, at de
> royale bliver sat på gaden efterhånden som de forskellige samfund kommer
ud
> af riddertiden. At monarkiet stadig stortrives i danmark overrasker mig
dog
> ikke. Kun danskere forstår danskere.
>
>

Du skulle så ikke være samme person som ham Allan?
Underskudsforretning? Lad mig lige prøve at minde dig om hvor meget
omtale Danmark har fået i omverdenen vedr det snarlige bryllup!!
Noget som et lille land som Danmark har stort brug for...
Men nu bevæger vi os vidst hen i noget OT.

Venligst



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 16:58


"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40129442$0$27431$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Men nu bevæger vi os vidst hen i noget OT.

Tjaeee ... Godt Nok må jo være medarbejder hos DanDomain ApS. siden han
bruger 'nok.dk'...?

Måske man skulle efterforske via udbyderen...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 19:16

>
> > Men nu bevæger vi os vidst hen i noget OT.
>
> Tjaeee ... Godt Nok må jo være medarbejder hos DanDomain ApS. siden han
> bruger 'nok.dk'...?

Måske ...


> Måske man skulle efterforske via udbyderen...
>

Lille bitte bjørneunge. Hvad mener du med at efterforske. Som om at jeg
skulle have sagt eller gjort noget forkert. Du føler dig måske trådt over
dine bitte små bjørnepoter. Hvis ikke du kan lige emnet og ordvalget, så kan
du og dine royale tilhængere sku' da bare pisse af helvede til ... fucking
looser.



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 19:50


"Godt Nok" <godt@nok.dk> skrev i en meddelelse
news:buucpj$87r$1@sunsite.dk...

KLIP

Jeg kan kun sige dig et *NAR*.

Og så kan du ellers passe dig selv.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Søren Christensen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 24-01-04 20:38


"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4012be73$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Godt Nok" <godt@nok.dk> skrev i en meddelelse
> news:buucpj$87r$1@sunsite.dk...
>
> KLIP
>
> Jeg kan kun sige dig et *NAR*.
>
> Og så kan du ellers passe dig selv.
>
> --

Ignorere ham! Det er lille Peter på 7 år der har lånt fars computer uden at
spørge om lov! )

Venligst



Claes13 (21-02-2004)
Kommentar
Fra : Claes13


Dato : 21-02-04 16:56

"Godt Nok" skrev d. 24-01-04 19:16 dette indlæg :
> >
> > > Men nu bevæger vi os vidst hen i noget OT.
> >
> > Tjaeee ... Godt Nok må jo være medarbejder hos DanDomain ApS. siden
han
> > bruger 'nok.dk'...?
>
> Måske ...
>
>
> > Måske man skulle efterforske via udbyderen...
> >
>
> Lille bitte bjørneunge. Hvad mener du med at efterforske. Som om at
jeg
> skulle have sagt eller gjort noget forkert. Du føler dig måske trådt
over
> dine bitte små bjørnepoter. Hvis ikke du kan lige emnet og ordvalget,
så kan
> du og dine royale tilhængere sku' da bare pisse af helvede til ...
fucking
> looser.
>
Misundelse er en grim ting... Du er tilsyneladende ikke særlig tilfreds
med din egen situation..
Jo flere af de andre monarkier der bliver smidt på gaden jo mere bør vi
beholde det.. Vi bliver jo på den måde mere og mere interessante at
besøge..... Hvis vi tilsidst er de eneste der har overskud til at holde
dem kørende...
Mvh. Claes... Længe leve kongehuset.... Lille taber... Du er sådan en
lille stakkel der er ked af at du ikke er en skid... Ha Ha... Synd for
dig..

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jakob Jeppesen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 24-01-04 17:09


"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:40129442$0$27431$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Du skulle så ikke være samme person som ham Allan?

Godt Nok og Det-tænder-mig-at-være-på-tværs-Allan
poster i hvert fald fra samme ip.

/Jakob



Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 19:20

>
> > Du skulle så ikke være samme person som ham Allan?
>
> Godt Nok og Det-tænder-mig-at-være-på-tværs-Allan
> poster i hvert fald fra samme ip.


Jeg oplyser gerne mit fulde navn og adresse mm. til alle i drengerøve, som
ikke kan holde sig til emnet. Hvis bare i kan give mig et eneste gyldigt
argument for disse oplysninger.

Igen ... skrid for helvede ud af tråden, hvis ikke i kan holde jer til enmet
!.



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 19:51


"Godt Nok" <godt@nok.dk> skrev i en meddelelse
news:buud8t$26t$1@sunsite.dk...

KLIP

> Igen ... skrid for helvede ud af tråden, hvis ikke i kan holde jer til
enmet
> !.

Mon ikke du ville have det bedre i en alternativ NG..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Per Beer Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-01-04 19:56

Godt Nok wrote:
>
>
> Igen ... skrid for helvede ud af tråden, hvis ikke i kan holde jer
> til enmet !.

Hmmmm.
Emne linien siger:
Follow up på "Kongehusets Biler"

Hvad har det lige med dine indlæg at gøre ?

PS: Hvis du forventer en dialog med andre mennesker, så prøv at tale pænt
til dem, ingen gider høre på den slags som du kommer med i denne tråd.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 19:11

> Du skulle så ikke være samme person som ham Allan?

Jo, og hvad så ???

> Underskudsforretning?
....
en mangel i forhold til hvad man har behov for el. havde forventet; især det
beløb hvormed udgifterne overstiger indtægterne



Lad mig lige prøve at minde dig om hvor meget
> omtale Danmark har fået i omverdenen vedr det snarlige bryllup!!

.... Er jeg virkelig den eneste dansker, som undre sig over hvorfor vi i
dette land betaler verden absolut suverænt højeste skat ???.



> Noget som et lille land som Danmark har stort brug for...
Ja det er fuldstændig korrekt. Og kongehuset giver da også en del reklame i
den store verden. Det er bare en meget mærkelig og urimelig form for
reklamebureau, som kun kan overleve vha. tvangsskattekroner.


> Men nu bevæger vi os vidst hen i noget OT.

Og ...



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 21:04

> især det
> beløb hvormed udgifterne overstiger indtægterne

Ved du overhovedet hvilke beløb, der overføres til kongehuset om året..?

Ved du hvor stor en del der ieg af omveje havner i statskassen..?

Ved du hvor stor en del, der bruges til at vedligeholde ejendomme eller dele
heraf, som staten alligevel ville tage sig af..?

Ved du hvilken effekt, Dansk Industri skønner et officielt besøg har på
eksportfremstød i eksempelvis Asien..?

Ved du hvilken værdi Københavns Turistråd regner med, at kongehuset har for
hovedstadens evne til at tiltrække turister - eksempelvis japanerne, der hver især
lægger mere end 5.000 kroner i døgnet..?

Ved du overhovedet noget som helst om det, som du kæfter op om..?

Hvis ikke så gør os alle en tjeneste og luk skuffen - eller vend tilbage når du
har noget INDHOLD at byde ind med. Drengerøv.

/Jan W Nielsen


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 16:54


"Godt Nok" <godt@nok.dk> skrev i en meddelelse
news:buu3nf$dj1$1@sunsite.dk...

KLIP

> Kun danskere forstår danskere.

Det er ikke Godt Nok Allan Hønsetyv.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 19:25

>
> > Kun danskere forstår danskere.
>
> Det er ikke Godt Nok Allan Hønsetyv.
>


OK. Jeg indrømmer, at jeg skulle have ændret navnet tilbage, efter min søn
havde brugt pc'en. I er jo allesammen kørt total af sporet alene pga. denne
lille detalje, som intet har at gøre med emnet.
Tænk og have en så lille simultankapacitet ... snøft :(



Peter Weis (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 24-01-04 18:02


"Allan" <allan@sol.dk> wrote:

> Det gør den ikke og den kommer den heller aldrig til. Ej heller en
> tilsvarende model, får du nogensinde råd til. Og det gør du ikke fordi du
jo
> først skal betale de royale nasserrøves kæmpe store forbrug via. verdens
> højeste skat. Havde du ikke først skulle betale til dette monarki-svineri,
> ja så ville du helt sikkert have meget lettere ved, at spare sammen til
din
> drømmebil !!!!!!!!!!.

Gad vide om besparelsen ville overstige 500 kr om året pr. næse.
Det vil kræve et langt liv, hvis sådan en opsparing skal kunne betle en af
de nævnte biler.

mvh
Peter



Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 19:36

>
> Gad vide om besparelsen ville overstige 500 kr om året pr. næse.
> Det vil kræve et langt liv, hvis sådan en opsparing skal kunne betle en af
> de nævnte biler.
>

500 kr. kunne rede juleaften i mange små danske hjem.
Nej, det er helt forkert i tænker, og fordi jeres reducerede tankevirksomhed
representere de fleste danskeres intellektualitetsniveau, så må vi
hårdarbejdende produktive arbejdere i den private sektor, knokle for at
betale verdens højeste skat !

.... nej denne debat høre ikke til i denne gruppe !.



Peter Weis (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 24-01-04 21:14


"Godt Nok" <godt@nok.dk> wrote:

> 500 kr. kunne rede juleaften i mange små danske hjem.

Disse hjem betaler nok heller ikke 500 kr om året til kongehuset.

> ... nej denne debat høre ikke til i denne gruppe !.

Jo, da ... bildebat. Derfor hedder gruppen dk.fritid.bil. Flere af os
diskutere gerne potiske emner, bare ikke her.

mvh
Peter



LL (25-01-2004)
Kommentar
Fra : LL


Dato : 25-01-04 10:19

> Nej, det er helt forkert i tænker, og fordi jeres reducerede
tankevirksomhed
> representere de fleste danskeres intellektualitetsniveau, så må vi...

Mener du selv, at du er klogere end en gennemsnitsdansker??? Ud fra
ovenstående postulat lyder det nemlig sådan.

Så lad mig lige komme med nogle sætninger, fra dine indlæg i denne tråd, som
du kan sidde og øve dig med, mens du ærger dig over at bo i Danmark... og
når du nu er så klog, skulle det jo ikke volde dig store problemer...

Citat: "store forbrug via. verdens højeste sk..."
Hvad laver det punktum efter via??? Via er ikke en forkortelse.

Citat: "drømmebil !!!!!!!!!!."
10 stk udråbstegn og et punktum - problemet er bare, at udråbstegn "hænger"
sammen i klynger af 3 - dvs. lav 1 eller 3 eller 6 osv. udråbstegn og undlad
lige det punktum i enden...

Citat: "det er sku' ikke uden grund"
Umiddelbart vil jeg tro, at du prøver på at bande her - men så staves det
altså sgu og ikke sku.

Citat: "du kan lige emnet og ordvalget"
Du kan hvad??? Mon ikke du mener "lide", lille Hr. Godt Nok...

Citat: " i kan holde jer til enmet"
Det hedder altså "emnet" og ikke "enmet"

Citat: "dansker, som undre sig over"
Hov, hov - der skulle da lige have været et "R" i enden på "undre", skulle
der ikke?

Citat: "representere de fleste danskeres"
Der mangler sørme også et "R" i enden af "representere" gør det ikke?

Der er sikkert mange flere af den slags sætninger i dine indlæg, men de her
var dem jeg lige faldt over.
Hvis du mener, at du er så meget hævet over gennemsnitsdanskeren, rent
intellektmæssigt, så syntes jeg ærlig talt, at du skulle bevise det.

Vh.
L.L - der ikke selv mener at være klogere end andre danskere...



Henrik Bøgh (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 24-01-04 18:05

Allan wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Det gør den ikke og den kommer den heller aldrig til. Ej heller en
> tilsvarende model, får du nogensinde råd til. Og det gør du ikke fordi du
> jo først skal betale de royale nasserrøves kæmpe store forbrug via.
> verdens højeste skat. Havde du ikke først skulle betale til dette
> monarki-svineri, ja så ville du helt sikkert have meget lettere ved, at
> spare sammen til din drømmebil !!!!!!!!!!.

En ny VW Transporter (som jeg så forleden dag på kroneplade - 92 tror jeg)
er ikke urealstisk ;)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"No you are not odd - just ... special"
-- John Mahoney as Martin Crane in 'Frasier'


Godt Nok (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Godt Nok


Dato : 24-01-04 19:41

> En ny VW Transporter (som jeg så forleden dag på kroneplade - 92 tror jeg)
er ikke urealstisk ;)
>

I forstår det bare ikke ???

Vi betaler mere end dobbelt så meget for et motorkøretøj i danmark pga.
skatten. En skat som bl.a bliver brugt til at betale de royales luksus-liv,
og ikke en eneste sættet spørgsmålstegn ved denne skævhed.



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 20:19



> I forstår det bare ikke ???
>
> Vi betaler mere end dobbelt så meget for et motorkøretøj i danmark pga.
> skatten. En skat som bl.a bliver brugt til at betale de royales
luksus-liv,
> og ikke en eneste sættet spørgsmålstegn ved denne skævhed.

Så følger du ikke særlig godt med. Her er utrolig mange som brokker sig over
bilernes priser i danmark kontra tyskland.
Kongehuset har kun en forsvindende lille andel af vores skatter og afgifter.

Du kan jo stemmer på DF hvis du ønsker kongehuset afskaffet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 20:23


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4012c4ec$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Kongehuset har kun en forsvindende lille andel af vores skatter og
afgifter.

Han er (godt) nok daglig bruger af Metro´en.

Det er da et underskudsbeløb, der vil noget.

Siger og skriver 15 milliarder kroner i selskabet.

Nå, man kan vel godt nok ikke forvente at manden forstår sig på tal
(indtægter og udgifter).

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-01-04 22:34


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4012c4ec$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Du kan jo stemmer på DF hvis du ønsker kongehuset afskaffet.
>
> --
>


Og her gik jeg og troede at det var de venstreorienterede der ville af med
kongehuset....


Mvh

Thomas



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 22:43


"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:XwBQb.78811$jf4.5042266@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Og her gik jeg og troede at det var de venstreorienterede der ville af
med
> kongehuset....

Ork nej. Rabiate har mange farver og kan i nogle tilfælde sagtens have
samme mening/overbevisning....

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Thomas (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-01-04 22:59

Har nu ikke hørt at DF har sagt at Kongehuset skal afskaffes, men hvis det
er deres nye politik, får de ikke min stemme næste gang. Kongehuset skal
bevares. Der får vi stor reklame værdi for få kroner. Og jeg kan ikke have
ondt af deres goder, jeg ville ikke bytte..... Hvad skulle alternativet
være? En dansk præsident? Jeg tror ikke at der kunne findes en mere
ligegyldig person i hele verden. Det ville kun koste penge og vi ville
intet få igen.... Nå, nu bliver det endnu mere off topic

Jeg mener at Frederik havde en Fiat 124 Spider med hjem fra staterne i
tidernes morgen, for at blive ved tråden

Mvh

Thomas


"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote in message
news:4012e6ea$0$151$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:XwBQb.78811$jf4.5042266@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
> > Og her gik jeg og troede at det var de venstreorienterede der ville af
> med
> > kongehuset....
>
> Ork nej. Rabiate har mange farver og kan i nogle tilfælde sagtens have
> samme mening/overbevisning....
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>



Peter Weis (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 25-01-04 10:15


"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> wrote:

> Hvad skulle alternativet være? En dansk præsident?

Birthe Rønn Hornbech for president!

mvh
Peter



Klaus Larsen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Larsen


Dato : 24-01-04 22:27

lille frederik får 4.000.000 kr. i løn, det bliver sat op til 14.000.000 kr.
efter bryllupet..

lyder det af mange penge ? faktisk ikke når vi begynder at snakke national
økonomi... hvis vi fjernede udgiften til kongehuset, så kunne du måske sænke
afgiften med 0.25%... uha.. :)

reklame værdien... klart større... ikke fordi jeg er royalist... just
facts..
--

Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen

http://www.klas.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6642




"Godt Nok" <godt@nok.dk> wrote in message news:buue7v$46a$1@sunsite.dk...
> > En ny VW Transporter (som jeg så forleden dag på kroneplade - 92 tror
jeg)
> er ikke urealstisk ;)
> >
>
> I forstår det bare ikke ???
>
> Vi betaler mere end dobbelt så meget for et motorkøretøj i danmark pga.
> skatten. En skat som bl.a bliver brugt til at betale de royales
luksus-liv,
> og ikke en eneste sættet spørgsmålstegn ved denne skævhed.
>
>



Møller (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-01-04 20:20


"Allan" <allan@sol.dk> wrote in message news:buu068$97o$1@sunsite.dk...
> > >
> > Ja jeg ville være glad bare en af bilerne holdt hjemme i min garage...

> >
> > Venligst
> >
>
> Det gør den ikke og den kommer den heller aldrig til. Ej heller en
> tilsvarende model, får du nogensinde råd til. Og det gør du ikke fordi du
jo
> først skal betale de royale nasserrøves kæmpe store forbrug via. verdens
> højeste skat. Havde du ikke først skulle betale til dette monarki-svineri,
> ja så ville du helt sikkert have meget lettere ved, at spare sammen til
din
> drømmebil !!!!!!!!!!.

Hej Allan.

Ja men dog nu har vi fået en på linien der kender alt til national- og
virksomhedsøkonomi.
Hvor herligt, så kan vi får styr på statsøkonomien, det kan jo ikke lade sig
køre for folketingsmedlemmerne, da det kun er et fåtal af dem der har nogen
form for viden, de fleste kan altid udtale sig om alting, da de ikke er
belastet af konkret viden og altid skal tage hensyn til at de skal
genvælges: hvorfor deres horisont maksimalt kan være 4 år, og nedskrives med
24 timer hver dag.

Men for lige at komme tilbage til emnet:

Det er en forsvindende lille ydelse det danske samfund betale for den enorme
reklameværdi kongehuset har ude i verden: så er det lige meget om man er
royalist eller republikaner.

Den økonomiske "belastning" for at citere dig: "de royale nasserrøve" får
fra skatteyderne er forsvindende i forhold til hvad der forsvinder fra de
forskellige sociale kasser ved at forskellige befolkningsgrupper har svært
ved at se hvad der dit og mit eller hvad solidaritet er.

Hvis man ikke opbygger en viden og en profitabel produktion, vil der ikke
komme en eneste arbejdsplads i landet, og derfor ikke en klink i
statskassen. Da alle så ville gå arbejdsløse og skulle leve af at klippe
hinanden, for penge vil der jo ikke være nogen af, ej heller noget socialt
sikkerhedsnet til f.eks at holde Christiania kørende, for der ville ikke
være en klink i statskassen.

Hvad giver mest i skat

2.000.000. der tjener 3-400.000 kr. hver

eller 4-5 kapitalister der på ejer flere milliarder der er placeret i
produktionsmidler hvor vi "stakkels" lønslaver har mulighed for at hente en
hyre.

Hvis der ikke er nogen lede kapitalist der gider løbe en risiko ved at avle
byg eller for den sags skyld et led multikapitalistisk bryggeri (med mange
ansatte) det håber på at kunne få en forretning ud af at investere
milliarder i bryggerier ville du vist ikke kunne få lidt humlesaft i ny og
nå til en rimelig pris. Og så tjener staten jo mindst 7 gange hver gang du
køber en øl:

1. afgift
2. moms
3. virksomhedsskat
4. aktionærskat
5. bryggeriarbejdernes arbejdsmarkedsbidrag
6. bryggeriarbejdernes skat
7. Moms af de varer bryggeriarbejderen får rås til at købe efter skat.

o.s.v. det er det der får samfundet til at køre, og ikke ved at spare.

Der skal viden og produktion til først.
og så skal produkterne sælges, og her kommer vi igen til for at citere dig:
"de royale nasserrøve" deres reklameværdi for virksomhederne er vist
væsentlig større end en reklame på en dopet cykelrytter eller fodboldspiller
( giv dog de stakkels 22+3 mand på banen hver sin boldt, så behøvede de ikke
slå hinanden til lirekassemænd for at få en bolt at lege med.

Jeg må indrømme, at jeg egentlig ikke tror, at du er nået helt herned i
mailen, men det er jo nok værst for samfundet.

Og har du læst det, så fald på knæ og tak gud for, at en underbetalt
folkeskolelærer har lært dig at læse, stave og skrive.


Eller du må have fat i definitioner på de forskellige - ismer, jeg kan ikke
huske dem. men jeg ved dog, at :

Hvis du har to køer:
Kommunismen tage tager den ene og spiser den selv, du for lov til at
beholde den anden blot du afleverer alt mælk hver dag.
Kapitalisten sælger den ene ko, køber en tyr og starte et større landbrug,
så ham kan levere mælk og kød til et helt samfund.

og sådan er der et lille billede af alle ismer, så den skulle kunne forstås
af alle.

--
Møller






Allan (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 25-01-04 05:27

> Hej Allan.

Hej Kloge Åge

>
> Ja men dog nu har vi fået en på linien der kender alt til national- og
> virksomhedsøkonomi.

Nej, det gør jeg ikke. Men efter at have læst dine underlige teorier, er min
selvtillid dog blevet en del styrket.


> Hvor herligt, så kan vi får styr på statsøkonomien, det kan jo ikke lade
sig
> køre for folketingsmedlemmerne, da det kun er et fåtal af dem der har
nogen
> form for viden, de fleste kan altid udtale sig om alting, da de ikke er
> belastet af konkret viden og altid skal tage hensyn til at de skal
> genvælges: hvorfor deres horisont maksimalt kan være 4 år, og nedskrives
med
> 24 timer hver dag.

Delvis enig ...


>
> Men for lige at komme tilbage til emnet:
>
> Det er en forsvindende lille ydelse det danske samfund betale for den
enorme
> reklameværdi kongehuset har ude i verden: så er det lige meget om man er
> royalist eller republikaner.

Mig ikke forstå ??? Tror du at jeg tror at vi ikke alle sammen betaler til
de royale og deres luksuøse udskejelser ??.


>
> Den økonomiske "belastning" for at citere dig: "de royale nasserrøve" får
> fra skatteyderne er forsvindende i forhold til hvad der forsvinder fra de
> forskellige sociale kasser ved at forskellige befolkningsgrupper har svært
> ved at se hvad der dit og mit eller hvad solidaritet er.

Enig. Men skal vi ikke lige holde os til det som tråden handler om. Nemlig
de royales motorpark, som der var en news-bruger der udtrykte sin
begejstring for, åbenbart uvidende om, at han selv har været med til at
betale for alle disse dejlige biler og motorcykler.
Ja, ja og atter ja. Det kan da godt være, at de royale kun tager et lille
bid af kagen, men det retfærdiggør da ikke dette oldnordiske koncept, at den
samme familie i al evighed skal kunne leve i sus og dus for fattige
skatteyders penge.


>
> Hvis man ikke opbygger en viden og en profitabel produktion, vil der ikke
> komme en eneste arbejdsplads i landet, og derfor ikke en klink i
> statskassen. Da alle så ville gå arbejdsløse og skulle leve af at klippe
> hinanden, for penge vil der jo ikke være nogen af, ej heller noget socialt
> sikkerhedsnet til f.eks at holde Christiania kørende, for der ville ikke
> være en klink i statskassen.

Enig. Men det klare vi garanteret uden, at franske prins Henrik står på
vandski i Hongkong Kong med helikopterovervågning.

.... og ja selvfølgeligt skal Christiania rømmes. Det er jo (så vidt jeg ved)
militært område.


>
> Hvad giver mest i skat
>
> 2.000.000. der tjener 3-400.000 kr. hver
>
> eller 4-5 kapitalister der på ejer flere milliarder der er placeret i
> produktionsmidler hvor vi "stakkels" lønslaver har mulighed for at hente
en
> hyre.

Med den korrekte lovgivning, vil dette aldrig ske.


>
> Hvis der ikke er nogen lede kapitalist der gider løbe en risiko ved at
avle
> byg eller for den sags skyld et led multikapitalistisk bryggeri (med
mange
> ansatte) det håber på at kunne få en forretning ud af at investere
> milliarder i bryggerier ville du vist ikke kunne få lidt humlesaft i ny og
> nå til en rimelig pris. Og så tjener staten jo mindst 7 gange hver gang du
> køber en øl:
>
> 1. afgift
> 2. moms
> 3. virksomhedsskat
> 4. aktionærskat
> 5. bryggeriarbejdernes arbejdsmarkedsbidrag
> 6. bryggeriarbejdernes skat
> 7. Moms af de varer bryggeriarbejderen får rås til at købe efter skat.

Er du ikke lidt langt ude nu. Mener du at et samfund uden monarki ikke kan
brygge øller Møller ???


>
> o.s.v. det er det der får samfundet til at køre, og ikke ved at spare.

Selvfølgelig skal vi bruge penge for at holde hjulene i gang. Men hvori
ligger det rimelige, at en familie skal nyde så meget, og yde så lidt. Og at
det så samtidig er noget som går i arv, og er integreret i vores
skattesystem.


>
> Der skal viden og produktion til først.
> og så skal produkterne sælges, og her kommer vi igen til for at citere
dig:
> "de royale nasserrøve" deres reklameværdi for virksomhederne er vist
> væsentlig større end en reklame på en dopet cykelrytter eller
fodboldspiller
> ( giv dog de stakkels 22+3 mand på banen hver sin boldt, så behøvede de
ikke
> slå hinanden til lirekassemænd for at få en bolt at lege med.

Og her tabte du så tråden helt.
Så vidt jeg ved, så betaler vi ikke direkte skat til danske cykelryttere
eller fodboldspillere. Derfor kan du ikke sidestille denne tråds emne med
denne befolkningsgruppe.

>
> Jeg må indrømme, at jeg egentlig ikke tror, at du er nået helt herned i
> mailen, men det er jo nok værst for samfundet.

Også her tager du fejl ... igen igen


>
> Og har du læst det, så fald på knæ og tak gud for, at en underbetalt
> folkeskolelærer har lært dig at læse, stave og skrive.

Nååå, mener du den faggruppe som altid holder ferie, og kun går på "arbejde"
for at holde hyggemøder.


>
>
> Eller du må have fat i definitioner på de forskellige - ismer, jeg kan
ikke huske dem.

Fortæl mig hvorfor jeg ikke er spor overrasket.


>
> --
> Møller som ikke drikker republikanske øller
>
>
>
>
>



Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 08:20

On Sun, 25 Jan 2004 05:26:40 +0100, "Allan" <e@mail.dk> wrote:

> som der var en news-bruger der udtrykte sin begejstring for,
>åbenbart uvidende om, at han selv har været med til at
>betale for alle disse dejlige biler og motorcykler.

Hvor læser du det?


/Mogens

Møller (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-01-04 12:17


"Allan" <e@mail.dk> wrote in message news:buvgi1$d1u$1@sunsite.dk...
> > Hej Allan.
>
> Hej Kloge Åge

Jeg troede du hed Allan

>
> Mig ikke forstå ??? Tror du at jeg tror at vi ikke alle sammen betaler til
> de royale og deres luksuøse udskejelser ??.

Det havde jeg heller ikke forventet.
Sammenligner du med rokkere i store biler eller hvad er dit
sammenligningsgrundlag.
Eller er det blot Sandemoses forvanskning af ef nogle læresætninger til
Janteloven der plager dig

>
> Enig. Men det klare vi garanteret uden, at franske prins Henrik står på
> vandski i Hongkong Kong med helikopterovervågning.


Hvilket reklamerbureau kan skaffe samme medieopmærksomhed som f.eks.
Alexandra for samme budget.

> > 1. afgift
> > 2. moms
> > 3. virksomhedsskat
> > 4. aktionærskat
> > 5. bryggeriarbejdernes arbejdsmarkedsbidrag
> > 6. bryggeriarbejdernes skat
> > 7. Moms af de varer bryggeriarbejderen får rås til at købe efter skat.
>

> Er du ikke lidt langt ude nu. Mener du at et samfund uden monarki ikke kan
> brygge øller Møller ???

Hvordan gik det med de brykkerier der var ejet af fagbevægelsen, selv efter
ernorme støtte fra løndmodtager penge gik de ned med et brag.

Og hvad med avisudgivelse under fagbevægelsen?

> > o.s.v. det er det der får samfundet til at køre, og ikke ved at spare.
>
> Selvfølgelig skal vi bruge penge for at holde hjulene i gang. Men hvori
> ligger det rimelige, at en familie skal nyde så meget, og yde så lidt. Og
at
> det så samtidig er noget som går i arv, og er integreret i vores
> skattesystem.

Det med at det går i arv, kan man diskutere, men grundloven er lavet om, så
regeringen sikrer, at den bedst egnede bliver regent.

Og Amerikaner har, selvom de ikke vil indrømme det mindreværkskomplekser, de
har aldrig haft et kongedømme, og det giver altså lidt mere pondus med en
handelsdeligation med et kongeligt medlem end en politiker der til dels har
"købt" sin stilling med kampagnepenge.

Og om de så har en bil mer eller mindre betyder en dråbe i budgettet, man
sender heller i den administrerende direktør til et vigtig møde i
badebukser, bindeslips plasttøfler og en Lada.

> >
> > Der skal viden og produktion til først.
> > og så skal produkterne sælges, og her kommer vi igen til for at citere
> dig:
> > "de royale nasserrøve" deres reklameværdi for virksomhederne er vist
> > væsentlig større end en reklame på en dopet cykelrytter eller
> fodboldspiller
> > ( giv dog de stakkels 22+3 mand på banen hver sin boldt, så behøvede de
> ikke
> > slå hinanden til lirekassemænd for at få en bolt at lege med.
>
> Og her tabte du så tråden helt.
> Så vidt jeg ved, så betaler vi ikke direkte skat til danske cykelryttere
> eller fodboldspillere. Derfor kan du ikke sidestille denne tråds emne med
> denne befolkningsgruppe.

Hvorfor ikke det, al sponsorat er fradragsbetettiget og derfor er det
faktisk skatte kroner ddr bruges, men det har du vel ikke gennemskuet endnu.
men det kommer vel med tiden.
> >
> > Jeg må indrømme, at jeg egentlig ikke tror, at du er nået helt herned i
> > mailen, men det er jo nok værst for samfundet.
>
> Også her tager du fejl ... igen igen

Her er du kommet ril at blande begreberne, du skal skifte "du " ud med "jeg"

Skulle jeg have taget fejl umuligt


> >
> > Og har du læst det, så fald på knæ og tak gud for, at en underbetalt
> > folkeskolelærer har lært dig at læse, stave og skrive.
>
> Nååå, mener du den faggruppe som altid holder ferie, og kun går på
"arbejde"
> for at holde hyggemøder.
>

Og her er du helt ude i hampen. Hvor du har din viden fra ved keg ikke, men
den holder altså ikke vand.
Selv politikere kan ikke finde ud af det, mig bekendt har de samme
arbejdstid som os andre, og til en ussel løn, og så skal de nu også til at
opdrage ungerne fordi forældrene ikke kan eller vil: " det er samfundet"
PS hvem har kært dig at læse? det skulle vel ikke være i skolen ?

>
> >
> > --
> > Møller som ikke drikker republikanske øller

Hvordan er du kommet til den konklusion?

Om det er et bryggeri, et skibsværft eller cementfabrik er lige meget, at du
ikke kan abstrahere fra virksomhedstypen er der jo ikke noget at gøre ved.

Og for at tage de royale biler. Så er en del af den sponseret af importøren,
og tror du de vil gøre det hvis der ikke var reklameværdi i det.

Men det er måske bedre at vinde en stor Volvo eller Audi ved at få en lille
ubetydelig nopret hvid gummikugle til at trille i et lille hul på en
græsplæne?

På nogle punkter kan jeg se, at vi er enige, en på andre ikke, og det kan
skyldes ren politik eller erfaring fra erhvervslivet.

Og så lige til sidst den gruppe vi bevæger os i, er det tilladt at gå helt
ud af tangenten, for sådan trives vi bedst her, og alle der ikke gider de
lange tråde, finder hurtig ud af at skimme.
--
Møller




Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 17:01


"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse
news:4013a5d9$0$30071$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Og så lige til sidst den gruppe vi bevæger os i, er det tilladt at gå
helt
> ud af tangenten, for sådan trives vi bedst her, og alle der ikke gider
de
> lange tråde, finder hurtig ud af at skimme.

Når vi nu er i gang.

Hvad med alle de stakkels stats- og "krone"-ansatte som ville blive
arbejdsløs, hvis vi ned lagde Kongehuset.

Jeg tror ikke nogen præsident ville kunne finde anvendelse for dem...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 17:51

On Mon, 26 Jan 2004 17:00:44 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Hvad med alle de stakkels stats- og "krone"-ansatte som ville blive
>arbejdsløs, hvis vi ned lagde Kongehuset.

Dé 150 medarbejdere kunne man vel nok finde anvendelse for et sted
blandt de 800.000 andre, you know...


/Mogens

Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 18:08


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:o9ha10h2r2jjuah3te0eakj32bt13gj70j@4ax.com...

KLIP

> Dé 150 medarbejdere kunne man vel nok finde anvendelse for et sted
> blandt de 800.000 andre, you know...

Måske ... både de røde og blå socialdemokrater øger jo antallet af
offentlige ansatte og ditto stats...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 18:19

On Mon, 26 Jan 2004 18:08:12 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>> Dé 150 medarbejdere kunne man vel nok finde anvendelse for et sted
>> blandt de 800.000 andre, you know...
>
>Måske ... både de røde og blå socialdemokrater øger jo antallet af
>offentlige ansatte og ditto stats...

Min pointe var nu de 150 mand - var du godt klar over dét antal?


/Mogens

Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 18:38


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:fuia10t97tq61i6gmivdgji09cak38vgp8@4ax.com...

KLIP

> Min pointe var nu de 150 mand - var du godt klar over dét antal?

O.k. og nope.

Et stykke ude i min salig broders svigerfamilie er der da en kongelig
ansat.

Han er taffeldækker.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



H.S. (27-01-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 27-01-04 13:44

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40124d99$0$27407$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja jeg ville være glad bare en af bilerne holdt hjemme i min garage...
>

Kan det trøste dig lidt, hvis jeg siger du selv har været med til at betale
for dem ?



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 12:30

On Sat, 24 Jan 2004 11:15:58 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Her er lidt:
>Flagskib - køres altid af 2 mand - chauffør og jæger:
>Store Krone: '58 Rolls Royce Silver Wraith Limousine
>kørt 135.000 km til dd.
>Krone 1: '70 Daimler
>Krone 2: '94 Daimler
>Krone 3: '73 Buick Cabriolet (følger altid Kongeskibet)
>Desuden Audi S4 Avant, Volvo S80 T6 samt S90, Renault Espace V6,
>Jaguar X-TYPE 3.0 Sport, Mercedes Benz S500, Mitsubishi, VW, Fiat,
>Lancia (tidligere en Integrale), Ford (tidligere en Sierra Cosworth),
>Lotus, Landrover samt Lexus. Endvidere Ducati 750 samt 916

Krone 10: Mercedes S320 aut.


/Mogens

Henrik Bøgh (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 24-01-04 18:21

Mogens... wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Her er lidt:

Det var sgu'da noget af en samling. Jeg var egentlig ikke klar over de havde
så stor en vognpark.
Gu' ve' hvor den mon holder henne? De har da ikke plads inde ved Amalienborg
skulle jeg mene og mig bekendt holder de da heller ikke sammen med nogle af
de militære vognparker i Københavnsområdet (jeg har vist efterhånden været
de fleste steder :)).

[...]

> /Mogens

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"This is the strangest life I've ever known"
-- Val Kilmer as Jim Morrison in 'The Doors'


Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 18:33

On Sat, 24 Jan 2004 18:21:03 +0100, Henrik Bøgh
<henrik@lagengymnastik.dk> wrote:

>Det var sgu'da noget af en samling. Jeg var egentlig ikke klar over de havde
>så stor en vognpark.

Jow, jow - du ser jo en del af dem, når der er fest, samt ifm. diverse
indslag fra Kongefamilien

>Gu' ve' hvor den mon holder henne? De har da ikke plads inde ved Amalienborg
>skulle jeg mene og mig bekendt holder de da heller ikke sammen med nogle af
>de militære vognparker i Københavnsområdet (jeg har vist efterhånden været
>de fleste steder :)).

Bilerne har garage på fortrinsvis Christiansborg samt Amalienborg.
Desuden følger en del af bilerne familien alt efter, hvor de pt. bor
(Fredensborg, Marselisborg, div. rejser rundt i landet samt Cahors).


/Mogens

Søren Christensen (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 26-01-04 16:55


"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
news:214993305.PzKT8LA8cq@henrik.lan.lagengymnastik.dk...
> Mogens... wrote in dk.fritid.bil:
>
> [...]
>
> > Her er lidt:
>
> Det var sgu'da noget af en samling. Jeg var egentlig ikke klar over de
havde
> så stor en vognpark.
> Gu' ve' hvor den mon holder henne? De har da ikke plads inde ved
Amalienborg
> skulle jeg mene og mig bekendt holder de da heller ikke sammen med nogle
af
> de militære vognparker i Københavnsområdet (jeg har vist efterhånden været
> de fleste steder :)).
>

Mon ikke de holder rundt omkring i landet på kongefamiliens godser, slotte
og herregårde?
Det er vel meget naturligt vil jeg tro...

Venligst



Mogens... (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 26-01-04 17:54

On Mon, 26 Jan 2004 16:54:30 +0100, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Mon ikke de holder rundt omkring i landet på kongefamiliens godser, slotte
>og herregårde? Det er vel meget naturligt vil jeg tro...

Læs nu hvad jeg skriver


/Mogens

Mogens Hansen (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 02-02-04 10:52

On Sat, 24 Jan 2004 11:15:58 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>
>>Jeg var lige ude og gå en tur hvor jeg så en af kongehusets biler - Krone 20
>>- og det lignede sgu' en spritny Mercedes S 500. Men jeg var ikke helt
>>sikker så jeg tænkte at det ville jeg da lige slå op når jeg kom hjem på
>>internettet. Men jeg kan ikke finde det nogle steder :(
>>Findes der ikke en liste over hvilke biler kongehuset har med dertilhørende
>>krone-plade?
>
>Her er lidt:
>Flagskib - køres altid af 2 mand - chauffør og jæger:
>Store Krone: '58 Rolls Royce Silver Wraith Limousine
>kørt 135.000 km til dd.
>
>Krone 1: '70 Daimler
>Krone 2: '94 Daimler
>Krone 3: '73 Buick Cabriolet (følger altid Kongeskibet)
>
>Desuden Audi S4 Avant, Volvo S80 T6 samt S90, Renault Espace V6,
>Jaguar X-TYPE 3.0 Sport, Mercedes Benz S500, Mitsubishi, VW, Fiat,
>Lancia (tidligere en Integrale), Ford (tidligere en Sierra Cosworth),
>Lotus, Landrover samt Lexus. Endvidere Ducati 750 samt 916

Jeg så i fjernsynet i går i det der program Kongehuset [1] at de har
cirka 30 køretøjer hvoraf størstedelen holder i de gamle stalde ved
Christiansborg.
De sagde desuden at der var to Volvo-limo'er og 3 Daimler-limo'er.

[1]: http://www.dr.dk/dr1/dokumentar/kongehuset/

>/Mogens

MVH
Mogens (som ikke er Mogens...)


Mogens... (02-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 02-02-04 20:05

On Mon, 02 Feb 2004 10:51:52 +0100, Mogens Hansen
<mogens_hansen@is.invalid> wrote:

>Jeg så i fjernsynet i går i det der program Kongehuset [1] at de har
>cirka 30 køretøjer hvoraf størstedelen holder i de gamle stalde ved
>Christiansborg.
>De sagde desuden at der var to Volvo-limo'er og 3 Daimler-limo'er.
>[1]: http://www.dr.dk/dr1/dokumentar/kongehuset/

Kunne være spændende at se/høre nogle budgettal!


/Mogens

Mogens Hansen (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 06-02-04 12:00

On Mon, 02 Feb 2004 10:51:52 +0100, Mogens Hansen
<mogens_hansen@is.invalid> wrote:

[...]

>Jeg så i fjernsynet i går i det der program Kongehuset [1] at de har
>cirka 30 køretøjer hvoraf størstedelen holder i de gamle stalde ved
>Christiansborg.
>De sagde desuden at der var to Volvo-limo'er og 3 Daimler-limo'er.

Og så så jeg lige en Peugeot Partner iført Krone 16 i dag.
Så de har altså ikke kun urealstisk dyre biler :)

MVH
Mogens (som stadigvæk ikke er Mogens...)


Mogens... (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-02-04 18:09

On Fri, 06 Feb 2004 12:00:23 +0100, Mogens Hansen
<mogens_hansen@is.invalid> wrote:

>Og så så jeg lige en Peugeot Partner iført Krone 16 i dag.
>Så de har altså ikke kun urealstisk dyre biler :)

De har jo også MB kassevogne og lignende på "Krone-plader", såh det...


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste