Nord/sydtyskland
Fra : Søren

Dato : 23-01-04 22:04

Hej

Til dem af jer som har erfaring med biler i Tyskland eller importeret
derfra.

Er der forskel på bilernes stand (rust) når man ser på nord og syd.

Er det kun i Syd at man har andre regler for at salte ?

Mvh
Søren

Fra : Mogens...

Dato : 23-01-04 22:07

On Fri, 23 Jan 2004 22:03:43 +0100, "Søren"
<SoerenZXY@loekkegaard.com> wrote:

>Er der forskel på bilernes stand (rust) når man ser på nord og syd.

Ja, der er forskel. Nordpå er det ganske som i DK. Sydpå ruster de
ikke, fordi de ikke har samme pisvejr som os (fugtigt dræbende vejr)

/Mogens

Fra : Søren

Dato : 23-01-04 22:40

> Ja, der er forskel. Nordpå er det ganske som i DK. Sydpå ruster de
> ikke, fordi de ikke har samme pisvejr som os (fugtigt dræbende vejr)

Takker for info, det var også det jeg havde hørt.

Men fik afvide fra en brugtvognsforhandler, at han kun hentede i nord, da
det var "ringe" biler han fik fra syd
på hvilken måde "ringe" ved jeg ikke.

Mvh
Søren

Fra : John Sahl

Dato : 23-01-04 23:14

Søren wrote:
> Men fik afvide fra en brugtvognsforhandler, at han kun hentede i
> nord, da det var "ringe" biler han fik fra syd
> på hvilken måde "ringe" ved jeg ikke.

Jeg kan slet ikke forestille mig det har været andet end
dovenskab, eller meget nye biler han har handlet med.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Gismo

Dato : 23-01-04 23:36

Sydtyske biler er bedst, der bruger de ikke salt til at holde sne og frost
af vejene, de bruger noget der hedder urea, en slags kunstgødning.
Det vare sikkert længe inden det bliver aktuelt med de indtægter staten har
på biler.

Gismo.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-04 23:44

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vare sikkert længe inden det bliver aktuelt med de indtægter staten
har
> på biler.

Det er et genialt forretningskoncept, at opkræve skyhøje
registreringsafgifter for bagefter at fremme nedbrydningen af folks biler.

/Mark.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-01-04 00:09

> Det er et genialt forretningskoncept, at opkræve skyhøje
> registreringsafgifter for bagefter at fremme nedbrydningen af folks biler.

Det er værre for nye biler, hvis man vælger at gruse på vejene istedet for
at salte.

Bilens rustbeskyttelse "sandblæses" så at sige af.

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 24-01-04 00:16

> Det er værre for nye biler, hvis man vælger at gruse på vejene istedet for
> at salte.
>
> Bilens rustbeskyttelse "sandblæses" så at sige af.

Netop derfor jeg mener, at salt ingen skade gør,
sålænge lakken er poleret op, og undervognsbehandlingen
er komplet og af nyere dato.:)
-og man vasker med undervognsvask så snart
tøvejret sætter ind, og bilen er opblødt..

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-01-04 00:24

> kunstgødning. Det vare sikkert længe inden det bliver aktuelt med de
> indtægter staten har på biler.

Jeg håber det bliver MEGET længe, for gødning er det værste en bil kan komme
ud for - næst efter saltvand!!!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : BS

Dato : 25-01-04 09:04

> Jeg håber det bliver MEGET længe, for gødning er det værste en bil kan
komme
> ud for - næst efter saltvand!!!

Det der omtalte UREA er et kunstg. lign. produkt. Det er IKKE hård ved
metaller. Man bruger det bl. a. på lufthavnens start og rullebaner....
mvh BS

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-01-04 09:33

"BS" <Nospammer@mail.fi> wrote in message
> komme

Svenskerne er begyndt at eksperimentere med sukker - det skulle efter
sigende være lige så effektivt som salt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-01-04 10:55

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> Svenskerne er begyndt at eksperimentere med sukker - det skulle efter
> sigende være lige så effektivt som salt.

uhmmm - karamelpansrede hjulkasser

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-01-04 11:01

Torben Scheel wrote:
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> uhmmm - karamelpansrede hjulkasser

Karies i undervognen!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-01-04 16:06

On Fri, 23 Jan 2004 23:36:05 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

>Sydtyske biler er bedst, der bruger de ikke salt til at holde sne og frost
>af vejene, de bruger noget der hedder urea, en slags kunstgødning.

Ikke halt korrekt. Der bruges salt overalt i Tyskland. Fugtet salt
bruges på alle veje, hvor det er tvingende nødvendigt, at de er sne og
isfri - Autobahn og større hovedveje.
Det andet bruges på steder, hvor det ikke gør boget at der ligger sne og
is - i byen, cykelstier, biveje, mindre hovedveje.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Søren

Dato : 24-01-04 08:35

> Jeg kan slet ikke forestille mig det har været andet end
> dovenskab, eller meget nye biler han har handlet med.

Det er sikkert rigtigt.

Jeg har stillet det samme spørgsmål i en tysk nyhedsgruppe. og de har ikke
samme opfattelse.
De mener faktisk at saltningen er værre i syd

Mvh
Søren

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 08:49

On Sat, 24 Jan 2004 08:34:31 +0100, "Søren"
<SoerenZXY@loekkegaard.com> wrote:

>Jeg har stillet det samme spørgsmål i en tysk nyhedsgruppe. og de har ikke
>samme opfattelse. De mener faktisk at saltningen er værre i syd

Det er sikkert fordi, der er forskel på den øst- og vestlige del.
Min Alfa er jvf. SBI et godt eksempel på, hvor lidt biler ruster sydpå
(købt i Østrig nær den tyske grænse - Reutte)

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 08:56

On Sat, 24 Jan 2004 08:49:26 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Det er sikkert fordi, der er forskel på den øst- og vestlige del.
>Min Alfa er jvf. SBI et godt eksempel på, hvor lidt biler ruster sydpå
>(købt i Østrig nær den tyske grænse - Reutte)

OG - læg mærke til at det ikke er saltet alene, der udgør faren, men
kombinationen salt og fugt, der er speciel bad in DK. Sydpå er luften
jo langt mere tør - man mærker det jo tydeligt på vinterferien.

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-04 14:53

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sikkert fordi, der er forskel på den øst- og vestlige del.
> Min Alfa er jvf. SBI et godt eksempel på, hvor lidt biler ruster sydpå
> (købt i Østrig nær den tyske grænse - Reutte)

Så min og min fars tidligere Peugeot 605 med over 530.000 km på
(hovedsagelig) de danske veje, er et godt eksempel på, hvor lidt biler
ruster i Danmark?
Efter ca. 13 år var der stadig ikke noget rust...

Så Hr. Olesen har sikkert ret.
Pas lakken og undervognen og du har en fin bil...

Selvfølgelig hjælper det at 605 er godt beskyttet fra fabrikkens side...

--
Mvh. Morten Fruergaard