Gulpladebil til privat brug
Fra : Cubus

Dato : 23-01-04 21:16

Jeg har forstået, at der er en særlig årlig afgift til staten ved at
anvende en gulpladebil privat. Hvor stor er denne afgift?

Er der andre økonomiske ulemper ved at have en gulpladebil
fremfor en på hvide plader ved privat brug?

Jeg har også forstået, at der var tidligere var en særlig afgift
på dieselbiler og at denne nu skulle være fjernet. Er det korrekt?

Denne side http://www.bilnet.dk/ har mange gode oplysninger
omkring udgifter mv, men ser desværre ud til at være forladt for
4 år siden. Findes der en lignende opdateret hjemmeside?

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 23-01-04 21:39

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forstået, at der er en særlig årlig afgift til staten ved at
> anvende en gulpladebil privat. Hvor stor er denne afgift?

altså, for at bruge bilen privat skal der betales moms af den.

og hvis bilen er indregistreret efter en vis dato er der strafafgift på
vistnok 5000 kr oveni vægtafgiften.

jeg mener denne skæringsdato er 1/1998 eller deromkring.

så hvis du finder en bil der er indregistreret før denne dato er der ikke
strafafgift på.

håber du kunne bruge det til lidt.

MVh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Nissen

Dato : 23-01-04 21:57

3/6-1998 for at være helt nøjagtig.
--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-04 22:00

"Kim Lehmann Poulsen" skrev i en meddelelse

> jeg mener denne skæringsdato er 1/1998 eller deromkring.

Ja, skæringsdatoen er engang i juni 1998.
Så den 1.juni 1998 skulle være skudsikker som skærringsdato.

/Mark.

Fra : Jan Riber

Dato : 24-01-04 01:16

Fra : Klaus Larsen

Dato : 24-01-04 12:26

> 900 kr hvis den tilladte totalvægt ikke overstiger 2000 kg.

Kan det passe? jeg har fået at vide at det var 6.000 kr.. det var en
forhandler som fortalte det.. vi kiggede på hans ford galaxy fra 17/06/1998
og snakkede netop om afgiften, da denne jo lige netop er 14 dage for gallem
til den lave afgift..

og en galaxy vejer jo ikke over 2t

--

Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen

http://www.klas.dk

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-01-04 10:29

> og en galaxy vejer jo ikke over 2t

Læg mærke til at Jan skrev TOTALVÆGT. Jeg ved ikke om en galaxy's totalvægt
er under 2 ton, men jeg kan ikke forestille mig det.
Det er kun meget små varevogne, der ikke overstiger 2t totalvægt, og ofte
sørger man for at veje dem ind så de når 2025 kg(eks Sportsvan), så de har
den lave registreringsafgift.
Mvh
Anders O

Fra : Jan Riber

Dato : 24-01-04 15:02

"[8260]Anders Olesen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er kun meget små varevogne, der ikke overstiger 2t
totalvægt, og ofte
> sørger man for at veje dem ind så de når 2025 kg(eks

Det var lige sådan, jeg ville have formuleret mit svar

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-01-04 15:14

[8260]Anders Olesen wrote:

> Det er kun meget små varevogne, der ikke overstiger 2t totalvægt, og
> ofte sørger man for at veje dem ind så de når 2025 kg(eks Sportsvan),
> så de har den lave registreringsafgift.

Så langt - så godt...

Hvad så, hvis man vil trække 1500 Kg med den bil - kan man få den nedvejet
med 50 kg, så man slipper med den billige afgift for privat brug, samtidig
med at man nøjes med B i førerbeviset? Eller kommer T&S så farende og vil
kræve ekstra reg.afg?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 24-01-04 15:24

"Carsten Stage" skrev i en meddelelse

> [...]
privat brug, samtidig
> med at man nøjes med B i førerbeviset? Eller kommer T&S så

Ganske sikkert. I den situation er det meget billigere at
veje CV`en ned til 1475 kg. og smide det overskydende
campinggrej bag i bilen.