Ford Lightning
Fra : Lars

Dato : 23-01-04 19:01

Hej.

Kan det virkelig passe at der ikke foreligger nogen typegodkendelse
på sådan en her i landet??

Syntes ellers at jeg har set nogle stykker køre her i landet på DK plader,
hvordan kan det gå til hvis de ikke er typegodkendt??

Er der nogen der ved hvor man kan få sådan en typegodkendelse??

Mvh Lars

Fra : Jens Andersen

Dato : 23-01-04 19:38

"Lars" <l-poulsen(måmanik)@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan kan det gå til hvis de ikke er typegodkendt??
>
> Er der nogen der ved hvor man kan få sådan en typegodkendelse??

Sjælne biler bliver ikke typegodkendt da dette koster noget. Det vil
så sige at de skal til syn som nye for at få nummerplader. En typegodkent
bil kan man som ny bil bare hente nummerpladerne til.
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 19:46

> [...]
> hvordan kan det gå til hvis de ikke er typegodkendt??
>
> Er der nogen der ved hvor man kan få sådan en typegodkendelse??

Som jeg har forstået det så skal vognen også kun være typegodtkendt ET sted
i EU så gælder godkendelsen i alle EU lande.
Forelægger der ikke en godkendelse i tyskland så er det nok rigtig at den
ikke findes........tyskland er "bilernes land" (tæt forfulgt af UK og USA).
Jeg kan se på www.mobile.de at der er 9 til salg så mon ikke den er godkendt
alligevel?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mikael Andresen

Dato : 23-01-04 23:37

der kører enm ford svt lightning rundt her oppe ved ålborg egnen på danske
plader...

Mvh. Mikael

Fra : Brian M

Dato : 24-01-04 11:01

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> wrote in message news:<4011a1f0$0$17599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> der kører enm ford svt lightning rundt her oppe ved ålborg egnen på danske
> plader...

Og jeg kender en i Holstebro som har en på DK Plader. Den er købt hos
en af de forhandlere omkring København som parallel importere. Jeg kan
ikke huske hvem det var, men han havde vist taget flere hjem.

Fra : Lars

Dato : 24-01-04 16:06

> Og jeg kender en i Holstebro som har en på DK Plader. Den er købt hos
> en af de forhandlere omkring København som parallel importere. Jeg kan
> ikke huske hvem det var, men han havde vist taget flere hjem.

Ved du om der evt. foreligger en typegodkendelse??
Hvis han har en, kan du evt kopiere den??

Mvh Lars

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 16:09

On Sat, 24 Jan 2004 16:05:32 +0100, "Lars" <l-poulseN@mail.dk> wrote:

>Ved du om der evt. foreligger en typegodkendelse??

Det er de færreste biler på danske plader, som mangler dét...

/Mogens

Fra : Lars

Dato : 24-01-04 16:11

> Det er de færreste biler på danske plader, som mangler dét...
>

> /Mogens

Ja det siger du nok men jeg kunne ikke få den inregistreret pga den ikke
er typegodkendt i DK, det var det svar jeg fik.

Mvh Lars

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 16:14

On Sat, 24 Jan 2004 16:11:02 +0100, "Lars" <l-poulseN@mail.dk> wrote:

>Ja det siger du nok men jeg kunne ikke få den inregistreret pga den ikke
>er typegodkendt i DK, det var det svar jeg fik.

Jeg tror, der ligger noget andet under. Har du selv ombygget den eller
fulgt en anvisning? (altså hvis det er på gule plader)

En gut foran mig i køen ved T&S blev afvist med sin Jeep, fordi han
ikke var opmærksomo på ladlængden samt den adskillelse, der skal
udføres på en bestemt måde på en Jeep. Måske du er ude i det samme.

Fortæl lidt om bilen og din import?

/Mogens

Fra : Lars

Dato : 24-01-04 16:54

> [...]
> ikke var opmærksomo på ladlængden samt den adskillelse, der skal
> udføres på en bestemt måde på en Jeep. Måske du er ude i det samme.

Den er hentet fra Texas i USA er fra 2000 det er en 5,4 V8
supercharged
Det er en Pick Up så der er ikke noget med nogen plade bag føreren.
Håber på at finde en med en typegodkendelse

Mvh Lars

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 17:27

On Sat, 24 Jan 2004 16:53:55 +0100, "Lars" <l-poulseN@mail.dk> wrote:

>Håber på at finde en med en typegodkendelse

Det er nemt at finde een via www.google.com -> der er også een i
bilgalleriet. Mail ejeren og bed om en kopi af reg.attesten -> det må
være nok, IMO. www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1410

Men T&S er sgu en smule mærkelige ind imellem. Sønnens italienske
Cossie var de jo også ved at afvise, trods originale italienske
papirer med "segl".

Måske er det de amerikanske papirer, der generer deres blik.
Hvem har du talt med? - (hvor i landet?)
Forhåbentligt ikke Rødovre - hold dig langt væk fra dem i alle
sammenhæng!

Jeg kender efterhånden T&S i Hillerød ret godt og vil gerne gøre en
indsats, hvis det er...

/Mogens

Fra : Brian M

Dato : 24-01-04 21:40

"Lars" <l-poulseN@mail.dk> wrote in message news:<buu1jl$m76$1@sunsite.dk>...
> danske

> Ved du om der evt. foreligger en typegodkendelse??
> Hvis han har en, kan du evt kopiere den??
>
> Mvh Lars

Næ, Han købte den færdig på DK plader, jeg er næsten sikker på det var
her www.usvan.dk ,Lightning er på deres modeloversigt og på et af
billederne fra værkstedet skrues der i en Lightning. Prøv at ringe til
dem, de ved garanteret alt om, hvad der er nødvendig for at den kan
godkendes. Der plejer at skulle ændres en del på lygter og lign.
Såvidt jeg ved var der ingen problemer overhovedet med at få
nummerplader på den der kører i Holstebro.

Fra : Bjarne

Dato : 24-01-04 18:05

In article <ti25101c1bgafkbb9ngo7vl62up0vih4e0@4ax.com>,
   Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> writes:

> Det er de færreste biler på danske plader, som mangler dét...

En typegodkendelse er noget der bruges til automatisk at få en masse
helt ens biler på danske plader.
Det koster en del penge at få en typegodkendelse til en model.

De amerikaner trucks som kører rundt i Danmark har ikke nogen typegodkendelse.
De har allesammen en godkendelserklæring.
Det er noget man med møje og besvær kan få gennem teknologisk institut og
en masse formularer plus en sum penge (nej jeg ved ikke hvor meget).
De der importerer amerikanertrucks på erhversbasis, bruger tidligere udstedte
godkendelserklæringer som grundlag til efterfølgende tilsvarende trucks.
Man kan altså sagtens få en bil på danske plader, selv om der ikke foreligger
en typegodkendelse. Det kræver blot en ordentlig indsats.

Når man køber sådan en svend, der allerede er på danske plader, følger
godkendelseserklæringen med og den skal fremvises til syn. Der er altså
ingen problemer ved at købe en dansk indregistreret bil som ikke er
typegodkendt.

mvh,
Bjarne

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 18:08

On 24 Jan 2004 17:05:24 GMT, bjb@c.dk (Bjarne ) wrote:

>Der er altså ingen problemer ved at købe en dansk indregistreret bil
>som ikke er typegodkendt.

Selvfølgelig ikke, men det er et problem at få den registreret!

/Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 24-01-04 18:16

In article <ah9510hs0nadaqrn9fhkvviutaqfh2io2l@4ax.com>,
   Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> writes:

> Selvfølgelig ikke, men det er et problem at få den registreret!
Hm. Jeg kører i øjeblikket rundt i en dansk indregistreret bil UDEN
typegodkendelse. Mener du jeg får problem til næste syn om 3 uger ?

Inden du svarer kan jeg anbefale at læse resten af mit tidligere indlæg.
Jeg kan også fortælle at min bil er blevet synet flere gange siden den kom til
Danmark, altid uden problemer.

Så, nej, der er ingen problemer når den først HAR fået sin
godkendelseserklæring.

mvh,
Bjarne

Fra : Mogens...

Dato : 24-01-04 18:19

On 24 Jan 2004 17:16:13 GMT, bjb@INGENSPAMc.dk (Bjarne ) wrote:

>Hm. Jeg kører i øjeblikket rundt i en dansk indregistreret bil UDEN
>typegodkendelse. Mener du jeg får problem til næste syn om 3 uger ?

Næh

>Inden du svarer kan jeg anbefale at læse resten af mit tidligere indlæg.

Har jeg gjort - prøv selv igen (hint: nøjes med mit clip)

>Jeg kan også fortælle at min bil er blevet synet flere gange siden den kom til
>Danmark, altid uden problemer.

Selvføløgelig

>Så, nej, der er ingen problemer når den først HAR fået sin
>godkendelseserklæring.

Klart - det gi'r jo ligesom sig selv, ik'

Send en kopi af erklæringen til Lars, så han kan slippe igennem
systemet.

/Mogens