Døde i trafikken vs døde af fald
Fra : Thomas H.

Dato : 22-01-04 21:20

Så lige en lille sammenligning i TV-avisen i dag, hvor de sammenlignede det,
at der døde 1500 mennesker om året, bare af at falde, i forhold til de "kun"
400 der ryger i trafikken.

.....jeg synes fandeme jeg har set den sammenligning før? ..hmmm, nåå ja,
August 2001:

-------------------

I BT i dag, er der en artikel om dødsårsager i Danmark, som jeg lige kiggede
på.

Dødsfald i 1998 i alt: 58079

Studsede bl.a. lidt over disse

Fald med diverse årsager, f.eks
fra stol, trapper stiger osv.: 106

"Andre fald med døden til følge: 1292

"fald fra samme niveau": 8

Selvmord : 763

Mere for lige at sætte noget sammenligning på de ca. 500 der dør i trafikken
(hvor skibstrafik i øvrigt er inkluderet!)
Hvis de 500 kunne deles ud i hvad årsagerne egentlig var, ville "farten
dræber" kampagnerne sgu nok blegne lidt, når folk finder ud af, at der er
flere der dør om året af at falde ned af trapper !

Lidt offtopic I know, shame on me
Thomas H - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 21:28

> [...]
> dræber" kampagnerne sgu nok blegne lidt, når folk finder ud af, at der er
> flere der dør om året af at falde ned af trapper !

Jeg mener ikke det ene skal udelukke det andet.
Selv om tusinder dør af rygning eller kræft kan man OGSÅ stadig gøre en
indsats for trafiksikkerheden.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas H.

Dato : 22-01-04 22:02

> Jeg mener ikke det ene skal udelukke det andet.
> Selv om tusinder dør af rygning eller kræft kan man OGSÅ stadig gøre en
> indsats for trafiksikkerheden.

Ja 12.000 af rygning, 450 i trafikken. Kan kun give den forsker, der var i
aviserne før jul, ret i, at man faktisk burde forbyde rygning, sammenlignet
med hvor alvorligt man tager mange andre dødsfald

Fra : Fam. Olsen

Dato : 22-01-04 23:55

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sammenlignet
> med hvor alvorligt man tager mange andre dødsfald

Så er der måske mange rygere der dør pga. manglende livskvalitet. Men nu er
vi vist lidt OT.

MVH Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-01-04 00:39

On Thu, 22 Jan 2004 23:55:28 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>sammenlignet
>
>Så er der måske mange rygere der dør pga. manglende livskvalitet. Men nu er

Rygere har masser af livskvalitet. Især indtagelse af god cognac i
forbindelse med afbrænding af en håndrullet havaneser bekræfter denne
påstand.

Hvis mennesker af i dag vidste lige så meget om humidorer som de ved
om chiptuning, så ville verden være et mere roligt og velafbalanceret
sted at opholde sig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Aslan

Dato : 23-01-04 03:50

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvis mennesker af i dag vidste lige så meget om humidorer som de ved
> om chiptuning, så ville verden være et mere roligt og velafbalanceret
> sted at opholde sig.

Hmmm. Måske skulle man overveje at chiptune sit humidor

Aslan

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-01-04 17:30

> Rygere har masser af livskvalitet. Især indtagelse af god cognac i
> forbindelse med afbrænding af en håndrullet havaneser bekræfter denne
> påstand.

Excactly my point.

MVH Niels

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-01-04 23:04

> Jeg mener ikke det ene skal udelukke det andet.
> Selv om tusinder dør af rygning eller kræft kan man OGSÅ stadig gøre en
> [...]
Helt enig og nu er der jo også advarsler på cigaretpakkerne, noget jeg ikke
håber man finder på at indføre på motorkøretøjer for det vil næppe pynte.
Men måske der skulle sættes nogle "Så gå dog ordentligt" skilte ved siden af
fortovene, eller nogle "Har du været på vægten i dag?" ved siden af
køledisken eller på døren til fastfood-restauranten for der smutter jo også
en del som følgerne af lokalt overlæs.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 22-01-04 21:31

> [...]
> "farten dræber" kampagnerne sgu nok blegne lidt, når folk finder ud
> af, at der er flere der dør om året af at falde ned af trapper !

Nu går vi jo mange gange flere minutter end vi kører = Større risiko.

Og hvad foreslår du? At vi alle sætter os ned?

Fra : Thomas H.

Dato : 22-01-04 22:02

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40103317$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Og hvad foreslår du? At vi alle sætter os ned?

Ja når folk kan foreslå, at vi skal blive ved med at sætte farten på vejene
ned, indtil vi kommer ned på 0-2 dræbte, ville det vel være et meget logisk
skridt at tage? For ét dødsfald, er jo et for meget!

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 22:40

> [...]
logisk
> skridt at tage? For ét dødsfald, er jo et for meget!

Ok. Hvornår og hvordan vil du slåes ihjel i trafikken?

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mikael L

Dato : 22-01-04 22:58

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

> vejene
> logisk
>
> Ok. Hvornår og hvordan vil du slåes ihjel i trafikken?

Jeg vil helst med +250km/t ind i noget hårdt hvis jeg kunne få lov at vælge.

Mikael

Fra : Rasmus

Dato : 23-01-04 01:18

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> wrote in message

> vejene
> logisk
>
> Ok. Hvornår og hvordan vil du slåes ihjel i trafikken?

McLaren F1 med 320 km/h direkte mod René La Cour Sell

mvh
Rasmus

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 24-01-04 08:30

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> McLaren F1 med 320 km/h direkte mod René La Cour Sell

Det var en af de bedre, så kunne du jo også lige tage Margrethe Auken med
samt husbond når du er i gang :)

-M

Fra : Peter Weis

Dato : 24-01-04 17:54

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

> Det var en af de bedre, så kunne du jo også lige tage Margrethe Auken med
> samt husbond når du er i gang :)

Tænker du på hendes lange bror?

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 20:10

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Tænker du på hendes lange bror?

Jep det er ham som tanker fyringsolie på bilen

Fra : Peter Weis

Dato : 24-01-04 21:08

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> med

> Jep det er ham som tanker fyringsolie på bilen

Han gør det sort.

mvh
Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 23-01-04 09:06

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

> Ok. Hvornår og hvordan vil du slåes ihjel i trafikken?

Hvorfor skal jeg svare på det?
Men måske noget lign. det Rasmus skriver, med Margrethe Auken ved min side,
og så direkte ind i en bropille, med 391 km/t i en McLaren F1

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-01-04 17:31

> Hvorfor skal jeg svare på det?
> Men måske noget lign. det Rasmus skriver, med Margrethe Auken ved min
side,
> og så direkte ind i en bropille, med 391 km/t i en McLaren F1

Du er da en ven af folket. Du ofrer dig så vi andre kan slippe af med
Margrethe Auken. Det skulle sgu give en medalje.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 20:23

> Hvorfor skal jeg svare på det?

Det skal du da heller ikke.... Jeg tænkte bare, at du måske var indstillet
på at stille træskoene hér en af dagene, da du jo ligeså godt kunne være en
af de (af dig) acceptable ofre for perfid adfærd i trafikken.

Hvis ikke vi går efter 0 dræbte og tilskadekomne, kommer vi aldrig i
nærheden af det. Det kan man så gøre på mange måder, og jeg hælder klart til
intensiv påvirkning og opdragelse (hvis nødvendigt) af folkets trafikmoral
og medmenneskelighed til det bedre, frem for 32 airbags, afstandsradar,
intelligente vejskilte, fartbegrænsere o.s.v.

Og så er din sammenligning i øvrigt irrelevant. Når man falder sker det ved
et uheld og/eller mangel på omtanke og nærvær. Man er ikke underlagt en lov
om ikke at måtte falde, modsat trafikken hvor der er masser af regler med
det ene formål at opnå så få tilskadekomne som muligt - uden at vi går med
et flag foran enhvert køretøj. Man kommer ikke til skade i trafikken ved "et
uheld", men derimod pga. at den ene eller begge parter ikke overholder loven
(svært uforudsigelige hændelser undtaget - f.eks. eksploderende dæk).

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 01:53

> [...]
side,
> og så direkte ind i en bropille, med 391 km/t i en McLaren F1

I så fald får du brug for at få den chiptunet.
En McLaren F1 med 627 Hk kan kun lige klemmes op over 370 km/t.

/Claus

Fra : Babba-Papa

Dato : 22-01-04 23:28

Der var engang en bruger ved navn "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> der skrev:

> [...]
>
>Ja når folk kan foreslå, at vi skal blive ved med at sætte farten på vejene
>ned, indtil vi kommer ned på 0-2 dræbte........

Dette scenarie vil aldrig kunne opleves, for det ville kræve så
lave hastigheder at folk ville dø af kedsomhed bag rattet....og
så stiger dødstallet igen... *G*
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-01-04 06:53

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ja når folk kan foreslå, at vi skal blive ved med at sætte farten på
vejene
> ned,

Uha nej. Så kommer vi bare til at falde, og det er jo farligere...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-01-04 15:00

Freddy O. Christensen wrote:

> Nu går vi jo mange gange flere minutter end vi kører = Større risiko.
>
> Og hvad foreslår du? At vi alle sætter os ned?

Det vil da være fjollet.
En mere realistisk løsning må være at trapper og stiger over 1 meters
højde forbydes. Eller skal forsynes med airbags og seletøj.

Fra : Peter Weis

Dato : 22-01-04 21:52

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> Hvis de 500 kunne deles ud i hvad årsagerne egentlig var, ville "farten
> dræber" kampagnerne sgu nok blegne lidt, når folk finder ud af, at der er
> flere der dør om året af at falde ned af trapper !

Hmm, der kan jo være både selvmordere og folk der falder om med hjerte
problemer i den fald-gruppe

mvh
Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 23-01-04 09:06

> Hmm, der kan jo være både selvmordere og folk der falder om med hjerte
> problemer i den fald-gruppe

Ja modsat i trafikken, der er jo ingen logiske forklaringer, det er
lystmordere og fartgale alle sammen

Fra : Peter Weis

Dato : 23-01-04 21:16

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> Ja modsat i trafikken, der er jo ingen logiske forklaringer, det er
> lystmordere og fartgale alle sammen

Fartliderlige alkoholikere alle til hobe. De har forstyrret driftsliv når
det kune er fart de taænker på. Eneste positive, der er at sige om den ting,
er at det ikke er småbørn de kastet deres kærlighed på.

mvh
Peter

PS:

Fra : Ted

Dato : 23-01-04 13:32

Dsv. at man skal have sele på, for at kravle ud af sengen om morgenen...
Vi skal have sko med pigge under, når det er glat. Vi skal have styrhjælm
på når vi danser til rock´n roll..
Vi skal have en slags airbags monteret på ryggen OG på maven i tilfælde af
at falde over en fuge i fliserne.
ovenstående airbags er også nyttige hvis man falder overbord fra en færge,
de indeholder mere luft end en redningsvest.

Hvornår mon alt dette bliver lovkrav ?

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-01-04 15:07

Ted wrote:

> [...]
> ovenstående airbags er også nyttige hvis man falder overbord fra en færge,
> de indeholder mere luft end en redningsvest.

http://www.totallyabsurd.com/motorcycleairbag.htm

Eller
http://www.utahsba.com/audiovideo/airbagvest_2.mpg

Sidstnævnte har jeg set en real-life video-demo af på et tidspunkt, men
kan selvfølgelig ikke finde linket mere.
Den fungerer med en lille snor der går fra airbagudløseren ned til
motorcyklen. Når føreren smides af rives snoren af og airbagen udløses.

Det koncept må da kunne overføres til fodgængere med en form for
accelerationsføler, der kan mærke om fodgængeren accelerer abnormt meget
under fald, og derved udløses.

Hvis IBM kan få læse/skrive hovederne på en disk til at trække i land
hvis maskinen tabes, så kan man vel også få en airbagjakke til at udløse
sig hvis bæreren falder.

/Robert

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 01:57

> [...]
> dræber" kampagnerne sgu nok blegne lidt, når folk finder ud af, at der er
> flere der dør om året af at falde ned af trapper !

Nu er der jo lige den detalje at i traffiken er der meget ofte "uskyldige"
ofre som ikke kan påvirke deres situation når de f.eks bliver ramt af en ung
fartbølle, eller en uerfaren lastbilchauffør der tromler ind i en bus.

Folk der falder slår som regel kun sig selv ihjel.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===