/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kaburatorsprit?
Fra : Henning


Dato : 21-01-04 14:49

Bruger man kaburatorsprit i dag i "moderne" biler, eller er det et
levn fra fordums dage med "mekaniske" kaburatorer?



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

 
 
Moller (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-01-04 14:59


"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse
news:lp0t001o29100uio3bggfu3ufr4njf2ksj@4ax.com...
> Bruger man kaburatorsprit i dag i "moderne" biler, eller er det et
> levn fra fordums dage med "mekaniske" kaburatorer?

Ja, det bruges stadig hvis ens bil har problemer med vand... vand gør jo
samme skade om det er indsprøjtning eller benzin, det kommer ind alligevel.

Men det har jo også en del at sige om ens tank tit er næsten tom og
derved let ved at frembringe kondens, eller ej... og hvor meget kulde der
kommer ind til den.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi benzin + 2% olie og fortyndet med vand, og køre fint
stadigt.
Suzuki GSF 1200 S ... 2-3 dråber vand og det koster nye tændrør + en
tank tømning.



Dennis Hellan Peders~ (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 21-01-04 17:11

Henning wrote:
> Bruger man kaburatorsprit i dag i "moderne" biler, eller er det et
> levn fra fordums dage med "mekaniske" kaburatorer?

Hej.

Der kommer kondensvand i tanken, uanset om du har karburator eller
indsprøjtning

Så ja, kom du bare lidt karburator sprit i tanken, en gang i mellem.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03




Ukendt (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-04 17:53



> Bruger man kaburatorsprit i dag i "moderne" biler, eller er det et
> levn fra fordums dage med "mekaniske" kaburatorer?

Jeg har ALDRIG brugt det på nogen af mine Forder og de har nu heller aldrig
haft problemer med at de hakkede og spruttede eller svære at starte.
Som oftest kører jeg da til der kun er 1 liter tilbage i tanken

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Olesen (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 21-01-04 18:47


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:400eae5f$0$150$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Bruger man kaburatorsprit i dag i "moderne" biler, eller er det et
> > levn fra fordums dage med "mekaniske" kaburatorer?
>
> Jeg har ALDRIG brugt det på nogen af mine Forder og de har nu heller
aldrig
> haft problemer med at de hakkede og spruttede eller svære at starte.
> Som oftest kører jeg da til der kun er 1 liter tilbage i tanken

Jeg har gode erfaringer med min.
Ved de føreste tegn på "sne på sporet",
passer det med, bilen har et gevaldigt
hul i speedervandringen, og denne forsvinder
altid, når den får en lille snaps.



Per Beer Hansen (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 21-01-04 19:34

Henning wrote:
> Bruger man kaburatorsprit i dag i "moderne" biler, eller er det et
> levn fra fordums dage med "mekaniske" kaburatorer?
>

Karburatoris opstår (som regel) ved temperaturer i mellem -3 og +10 grader,
og som regel kun ved høj luftfugtighed.
I en karburator bil foregår der en fordampning af benzinen i karburatoren,
så benzinen kan blandes med indsugningsluften.
Ved denne fordampning sænkes temperaturen med ca. 10 - 15 grader, og det er
så her at det bliver problematisk hvis der er en høj luftfugtighed.
Den fugt der er i luften, fryser til is og isen sætter sig i venturien
("hullet" i karburatoren), samt på selve hoveddysen og tomgangsdyserne.
Derfor har de fleste biler en forvarmning af indsugningsluften
(sommer/vinter på luftfilter), netop for at undgå at luften er for kold.
Hvis bilen af den ene eller anden grund ikke har dette system, så kan man
bruge karburatorsprit, som tilsættes i tanken.

Det er derfor som regel ikke nødvendigt at bruge sprit i benzinen på en bil
med indsprøjtning, da et "alm" indsprøjtnings sytem ikke benytter sig af den
samme benzin fordampning (med deraf følgende temperatur sænkning) som en
karburator bil.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste