Brigte biler og deres priser
Fra : Martin Sørensen [284~

Dato : 20-01-04 23:05

Med fare for at starte endnu en håbløs bilmærkediskussion starter jeg lidt
blødt: Hvor på nettet kan man få vurderinger at brugtbilpriser, bortset
fra www.bilpriser.dk?

Baggrunden er at min arbejdsgiver sælger ud af gamle firmabiler, og jeg
overvejer at skifte den nuværende ud. De tre mest interessante (for mig)
biler er:

Peugeot 406 1.8 SR, 133kkm, 75kkr
Citroën Xantia 1.8 St.car, 124kkm, 75kkr
Honda Accord 1.8, 195kkm, 61kkr.

Alle biler er årgang 97, ved ikke om Xantia'en er med 8 eller 16 ventiler.
Priserne er sat efter tilbud fra forhandler.

Er der nogen som har erfaringer med (i modsætning til fordomme om) nogle
af ovenstående, evt som har set brugtbilstest?

Jeg har nu en Accord 2.0i fra 94 som har gået 281kkm, den er jeg glad for,
men hvis jeg kan få en nyere ved et godt tilbud? Nogen som har erfaringer
med 1.8eren? Jeg har ikke rigtig fundet noget skidt om den model, så jeg
lægger nok bud ind på den. Spm er mere om jeg skal tage en af de andre som
anden/tredie-prioritet hvis ikke jeg får Accorden.

På forhånd tak,

Martin

--
Fjern "FJERNES" fra email

Fra : Michael Thomsen

Dato : 20-01-04 23:13

"Martin Sørensen [2840]" <santana.sorensen@get2FJERNESnet.dk> wrote in
message news:santana.sorensen-2001042304390001@192.168.0.100...
> Med fare for at starte endnu en håbløs bilmærkediskussion starter jeg lidt
> blødt: Hvor på nettet kan man få vurderinger at brugtbilpriser, bortset
> fra www.bilpriser.dk?

Hvad er der galt med bilpriser ? - den er baseret på Autocom, der anvendes
af bilforhandlerne.

Mvh
Michael Thomsen

Fra : Martin Sørensen [284~

Dato : 21-01-04 06:55

In article <AJhPb.342$JR.313@news.get2net.dk>, "Michael Thomsen"
<me@me.com> wrote:

> [...]
>message news:santana.sorensen-2001042304390001@192.168.0.100...
>>

>Hvad er der galt med bilpriser ? - den er baseret på Autocom, der anvendes

Jeg ved ikke om der er noget galt med den - ifølge en bilhandlende bekendt
kunne den godt være lidt misvisende (i begge retninger) for sjældnere
biler.

/Martin

--
Fjern "FJERNES" fra email

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 23:30

www.bilbasen.dk Så kan du se hvad de sælges for

> [...]
> biler er:
>
> Peugeot 406 1.8 SR, 133kkm, 75kkr
> Citroën Xantia 1.8 St.car, 124kkm, 75kkr

Er der tale om "dele"-biler hvor mange forskellige i samme firma har kørt
bilerne?
Hvis ja, så skulle jeg godt nok ikke røre dem med en ildtang. Jeg kender alt
for godt til hvordan sådanne firmabiler bliver kørt.
Noget med 5000 RPM med kold motor, afprøve RPM-begrænseren i 1-2-3 gear,
skifte gear uden brug af kobling, >200 Km/t når turen var på motorvej, og
hvad man nu ellers kan finde på. "og NEJ det er ikke MIG der kører sådan"

> Alle biler er årgang 97, ved ikke om Xantia'en er med 8 eller 16 ventiler.
> Priserne er sat efter tilbud fra forhandler.

Firmaet giver vel lidt rabat eller er det "kun" det samme som de ville få
hos en forhandler?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-04 06:29

> www.bilbasen.dk Så kan du se hvad de sælges for

Står til salg til....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Martin Sørensen [284~

Dato : 21-01-04 07:00

In article <400dabe4$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>hvad man nu ellers kan finde på. "og NEJ det er ikke MIG der kører sådan"

Nej, det er biler som har haft en (eller i sjældne tilfælde to) brugere.
Fuld servicehistorie mv. Min nuværende Accord er købt på den måde, den
har været en success.

>Firmaet giver vel lidt rabat eller er det "kun" det samme som de ville få
>hos en forhandler?

Af skattetekniske grunde skal det vist være hvad de kan få hos en
forhandler - ellers er det frynsegode.

/Martin

--
Fjern "FJERNES" fra email

Fra : Henning

Dato : 21-01-04 14:52

>Firmaet giver vel lidt rabat eller er det "kun" det samme som de ville få
>hos en forhandler?

Rabatten består jo netop i, at du sparer de 25.000,- forhandleren
skulle tjene? Men hvoran står man mht. reklamationsret osv?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Sørensen [284~

Dato : 21-01-04 17:13

In article <ru0t001ar2o39anphddefvuhdj0gmb053b@4ax.com>, Henning
<newsmail@mailme.invalid> wrote:

>Rabatten består jo netop i, at du sparer de 25.000,- forhandleren
>skulle tjene? Men hvoran står man mht. reklamationsret osv?
>

>Henning
>hsb@(fjernes)image.dk

Man står stort set som hvis man købte privat - bortset fra at der er
mindre bekymring om gæld, og man kan spørge en uvildig bruger af bilen om
hvordan den har været.

Ligeledes er der som regel fuld servicehistorie, i hvert fald hvor jeg arbejder.

Prøv at sammenligne priserne jeg skrev med bilbasen eller dba, jeg synes
det ser fornuftigt ud.

/Martin

--
Fjern "FJERNES" fra email