varevogn / jeep cherokee
Fra : Klaus Larsen

Dato : 20-01-04 16:24

Hejsa,

Jeg hjælper med at kigge efter en bil til en kammerat, og vi har kigget en
del på fx. jeep cherokee og chrysler grand voyager. Er der nogle der kan
fortælle hvilke evt. fejl man skal kigge efter her ? vi kigger på biler
omkring 1996 - 2000.

Kan man finde nogle data på nettet om disse ældre modeller, vi vil gerne
vide hvor store bagagerum de har, da man minimum skal kunne læsse en
bordplade som er ca. 120 bred ind.. evt på højkant :)

hvis der er nogle der har forslag til biler i denne størrelse så må i gerne
komme med dem.. det må bare gerne være en smule anderledes end fx. en toyota
previa.. jeg havde også selv tænkt lidt på en land rover af de ældre
modeller, i lang model.
--

Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen

http://www.klas.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-04 17:33

"Klaus Larsen" <klas@klas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> del på fx. jeep cherokee og chrysler grand voyager. Er der nogle der kan
> fortælle hvilke evt. fejl man skal kigge efter her ? vi kigger på biler

Chrysler (Grand) Yoyager har problemer med gearkassen. De bliver normalt
skiftet ved 120-150Tkm.
Så hvis den ikke er skiftet...
Pris 14.000 kr. + moms.

Endvidere kontroller: Køler og airc.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 20-01-04 18:55

> Jeg hjælper med at kigge efter en bil til en kammerat, og vi har
> kigget en del på fx. jeep cherokee og chrysler grand voyager.

en af min gamle kollegaer købte en ny Voyager benzin (2,0?). den rystede ved
alm kørsel og chrysler anede ikke hvorfra det kom. Men de beskyldte
tændingen.

Derfor: Snup Land Roveren X-). Bare helst ikke Freelanderen. Det er nok den
ringeste af Land Roverne selvom den vist stadig er Europas mest solgte Off
roader.

FOCs
Range Rover (og nåja ikke helt uforudindfattet)

Fra : Mikael L

Dato : 20-01-04 22:36

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:400d6b77$0$27465$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> en af min gamle kollegaer købte en ny Voyager benzin (2,0?). den rystede
ved
> alm kørsel og chrysler anede ikke hvorfra det kom. Men de beskyldte
> tændingen.

Det lyder som trækakslerne. De er et meget svagt punkt sammen med
gearkassen.

Mikael

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 21-01-04 19:51

> Det lyder som trækakslerne. De er et meget svagt punkt sammen med
> gearkassen.

Det foresvæver mig at de efterhånden ikke havde andet bud end tændingen. Om
akslerne lige er blevet afbal. ved jeg ikke, men det er da et oplagt sted at
starte.

Og så var den altså helt ny

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 20-01-04 19:02

"Klaus Larsen" <klas@klas.dk> wrote in message
> [...]
> del på fx. jeep cherokee og chrysler grand voyager. Er der nogle der kan
> fortælle hvilke evt. fejl man skal kigge efter her ? vi kigger på biler

Jeep Cherokee: drivline hvis bilen har kørt langturs. 4hjulstrækket kan ikke
klare at køre alt for stærkt (140+) samt diesel motoren har et meget svagt
topstykke (har skiftet et på en bil hvor det var 3. gang på 130.000km)
Derudover kan det siges at reservedele generelt er rimelig dyre, og meget
sjældent kan købes uorginalt

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Fra : Mogens...

Dato : 20-01-04 21:25

On Tue, 20 Jan 2004 19:01:51 +0100, "Bo Lynnerup" <zeffez@mail.dk>
wrote:

>Jeep Cherokee:

Kan man egentlig sidde 3 mand foran? - det ser ikke sådan ud på
diverse billeder...

/Mogens

Fra : Frank Gregersen

Dato : 21-01-04 00:14

> Kan man egentlig sidde 3 mand foran? - det ser ikke sådan ud på
> diverse billeder...
>

> /Mogens

Nej man kan ikke sidde 3 foran i en Jeep Cherokee. I hvertfald ikke i den
som jeg var ude at prøvekøre for et par uger siden. Kunne ikke forestille
mig at der var plads til et twinsæde. Ellers en ret fed slæde IMHO, en bil
som ikke alle og enhver kører rundt i!

MVH Frank Gregersen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-01-04 23:01

Frank Gregersen wrote:
:::: Jeep Cherokee:
:::
::: Kan man egentlig sidde 3 mand foran? - det ser ikke sådan ud på
::: diverse billeder...
:::
:::
::: /Mogens
::
:: Nej man kan ikke sidde 3 foran i en Jeep Cherokee. I hvertfald ikke
:: i den som jeg var ude at prøvekøre for et par uger siden. Kunne ikke
:: forestille mig at der var plads til et twinsæde. Ellers en ret fed

Jo da....hvis den ene sidder på skødet af den anden - på passagersædet.

M.v.h.

Fra : Klaus Larsen

Dato : 21-01-04 20:16

mange tak for jeres svar - det giver lidt at arbejde med :)

Vi har fundet en anden bil som kunne være interesssant nemlig en ford galaxy
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=345594&page=1

nogle kommentarer til sådan en ? En sælger på mit arbejde har sådan en, og
han kunne kun snakke positivt om den..

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 21-01-04 21:16

> [...]
>
> nogle kommentarer til sådan en ? En sælger på mit arbejde har sådan
> en, og han kunne kun snakke positivt om den..

Kender en dyrlæge der har haft en i ca 5 år nu. Positivt. Lidt småproblemer
og helt sædvanlige dyre priser på reservedele. Men sikkert ikke dyrere end
andre. Jeg synes ikke Ford plejer at være dyre i dele.

Ikke på fars Sierra ihvertfald. Eks. komplet låsesystem: 700,-. Bundleje
ratstamme 75,-