Roadpricing i KBH
Fra : Fly Christensen

Dato : 20-01-04 11:55

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2224030

Hvorfor skal vi til at betale to gange for at bruge vejene? Der betales
jo en årlig afgift for at have sin bil indregistreret, om der køres i
den eller ej.
I Ikast har man i ni år kunnet køre gratis med bybusserne. Det samme er
tilfældet i Midtdjurs Kommune fra den 1.1.
Den kollektive trafik skal være attraktiv. Ja, men det skal da ske ved
at øge denne atraktivitet, ikke ved at gøre det mindre attraktivt at
køre bil. Det minder lidt om importtold: Vores produkt er ikke godt nok,
så vi belaster de andres produkter, så de bliver alt for dyre. Det er
IMHO den forkerte vej rundt.
En vare, i dette tilfælde transport. skal koste det, den koster og ikke
subventioneres. Hvis resultatet så er, at folk finder andre måder at
komme frem på end at køre med bussen. Cykler, kørslesfællesskaber eller
andet. Det skal nok komme.

Fly

FUT: dk.politik.trafik

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mark Sandberg

Dato : 20-01-04 12:23

> Bla.bla.bla.bla.........
> Fly
>
> FUT: dk.politik.trafik

Hvorfor poster du herinde, når du åbenbart selv mener diskussionen hører
sted i en anden gruppe ????

/Mark.

Fra : TGD

Dato : 20-01-04 12:29

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvorfor poster du herinde, når du åbenbart selv mener diskussionen hører
> sted i en anden gruppe ????

Mon ikke det er fordi han gør opmærksom på tråden men vil have svar i den
anden, den er jo relevant for brugerne i denne gruppe...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 20-01-04 12:48

"TGD" skrev i en meddelelse:

> Mon ikke det er fordi han gør opmærksom på tråden men vil have svar i den
> anden, den er jo relevant for brugerne i denne gruppe...

Det er lidt med ført hånd og luskeri over for nye brugere. Svarer de på
tråden aner de intet om, at svaret dukker op i en helt anden gruppe og ikke
kan ses herinde. Jeg selv ønsker ikke abonnere på denne politik gruppe.
Heller ikke for at følge en diskussion, mit svar ville dumpe ind midt i.

/Mark.

Fra : TGD

Dato : 20-01-04 13:05

> [...]

> kan ses herinde. Jeg selv ønsker ikke abonnere på denne politik gruppe.
> Heller ikke for at følge en diskussion, mit svar ville dumpe ind midt i.

Kan vil ikke gøre ham til synder for andres uvidenhed.

Som nybegynder starter man da på www.usenet.dk ellers for man sikkert det at
vide.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 20-01-04 13:25

"TGD" skrev i en meddelelse:

> Kan vil ikke gøre ham til synder for andres uvidenhed.

Nej, det er rigtigt. Men alt det futteri er jeg ikke tilhænger af, derfor
mit svar i denne gruppe som jeg læser og deltager i.

> Som nybegynder starter man da på www.usenet.dk ellers for man sikkert det
at
> vide.

Måske, jeg har aldrig været der og kommer der heller ikke!

/Mark.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-04 13:24

Og hvad er der så galt med siden (www.usenet.dk)?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 20-01-04 13:44

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse:

> Og hvad er der så galt med siden (www.usenet.dk)?

Hvor skulle jeg vide det fra

/Mark.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-04 14:47

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor skulle jeg vide det fra

Tja. Kunne godt ske at du havde hørt noget, siden du aldrig skulle derind...

Det svarer jo lidt til at du ikke vil kende færdselsloven, når du kører
bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 20-01-04 15:39

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse

> Det svarer jo lidt til at du ikke vil kende færdselsloven, når du kører
> bil...

Det rammer meget godt mit argument.

Jeg gider ikke læse alle de selvbestaltede net-betjentes love og regler....

/Mark.

Fra : TGD

Dato : 20-01-04 16:09

> Det rammer meget godt mit argument.
>
> Jeg gider ikke læse alle de selvbestaltede net-betjentes love og
regler....

Selvbestaltet... Måske men love og regler er det ikke men en god guide til
hvordan du skal bevæge dig rundt i mellem de forskellige grupper, læste folk
hvad der stod vil der ikke vlære behov for at fortælle folk hvad der er
korrekt og hvad der er forkert i den gruppe de nu husere i.

Hvis du nu havde læst usenet.dk havde du jo hellere ikke skrevet i denne
tråd.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 20-01-04 21:24

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gider ikke læse alle de selvbestaltede net-betjentes love og
regler....

Siden du nu bruger TDC burde du vel lige læse deres betingelser igennem.
Især afsnit 14.B.O

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Peter Weis

Dato : 20-01-04 17:39

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Det svarer jo lidt til at du ikke vil kende færdselsloven, når du kører
> bil...

Men kun lidt ... alle de gode råd på www.usenet.dk er jo netop gode råd. De
er ikke love og regler.

mvh
Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-04 19:28

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Men kun lidt ...

Var det ikke det jeg skrev...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter Weis

Dato : 20-01-04 21:18

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Var det ikke det jeg skrev...

Jo, da - jeg understregede det bare af hensyn til læsere der måtte ønske at
misforstå dig

Alti til tjeneste
Peter

Fra : Martin Kiefer

Dato : 20-01-04 21:26

> Men kun lidt ... alle de gode råd på www.usenet.dk er jo netop gode råd.
De
> er ikke love og regler.

Men f.eks. TDC har jo mere eller mindre skrevet dem ind i deres betingelser
for brug af ADSL linier.

Fra : Peter Weis

Dato : 20-01-04 21:48

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message

> [...]
> De
>
> Men f.eks. TDC har jo mere eller mindre skrevet dem ind i deres

Mere eller mindre? Nu må du bestemme dig.

Jeg synes personligt at der gås for meget op i netiketten mht småting som
top- og bundsvar. Det er da en ligegyldig detalje.
Jeg havde egentlig håbet vi var sluppet for alle disse diskussioner med
oprettelsen af teknik-gruppen.

mvh
Peter

Fra : Martin Kiefer

Dato : 20-01-04 22:14

> Mere eller mindre? Nu må du bestemme dig.

Tjae, der er jo ikke skrevet usenet direkte, men tro mig de bliver skam
håndhåvet af TDC

> Jeg synes personligt at der gås for meget op i netiketten mht småting som
> top- og bundsvar. Det er da en ligegyldig detalje.

Personligt synes jeg det letter læsningen af et indlæg at man skirver under
det man svarer på. Og er det ikke vigtigere at andre forstår og læser ens
budskab end at man bare er modsat alle andre?

> Jeg havde egentlig håbet vi var sluppet for alle disse diskussioner med
> oprettelsen af teknik-gruppen.

De dukker nok op alle vegne. Og siden den anden gruppes fundats er en smule
strammere end denne vil der nok komme flere "netbetjente" derovre
efterhånden som gruppen bliver populær.