Ændring af sprog i Passat multifunk. displ~
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 18-01-04 23:25

Hej..

VW Passat fra 2000 udstyret med teknikpakke og det hersens multifunktions
display, eller hvad det kaldes er alt sprog på tysk...

Jeg kan læse i manualen at det kan vises på andet end tysk, f. eks. engelsk.
Jeg kan dog ikke se om jeg selv kan ændre det.. Nogen der ved det..??

Jeg kunne ligeledes godt tænke mig at forbrugsmåleren kunne vise km/l
istedet for l/100 km.

Jeg kan se på http://www.vwfanatic.dk/ under FIS - Fahrer Information System
at ejeren har skiftet det om. Måske det kun kan lade sig gøre med det
system... Nogen der ved det..? Heller ikke det kan jeg se noget om i
manualen...

Mvh.
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-04 18:23

> [...]
engelsk.
> Jeg kan dog ikke se om jeg selv kan ændre det.. Nogen der ved det..??

Det kan kun ændres ved et værsktedsbesøg.
Eller med VAG-COM (eller tilsvarende) udstyr.

> Jeg kunne ligeledes godt tænke mig at forbrugsmåleren kunne vise km/l
> istedet for l/100 km.

Ja det har vi brugt i DK i mange år, personligt sad jeg ofte og regnede
baglæns.... hvor mange km/l er 8.2 l/100 km ???
Bop-bop, kan man ikke........ så må man låne....... ca. 12
Så jeg blev noget glad da jeg fandt den anden indstilling.

> [...]
> at ejeren har skiftet det om. Måske det kun kan lade sig gøre med det
> system... Nogen der ved det..? Heller ikke det kan jeg se noget om i

Det skal ske ved at ændre nogle indstillinger i instrumentet, de kan kun
foretages med diagnose systemet.
Hvis du bor i det nordjyske, kan jeg fikse det for dig. Det tager små 5
minutter.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 20-01-04 10:17

Hej Claus.

Flot Bora du har....

Jeg bor i Nordsjælland, så der er lige et stykke vej...

Jeg smutter forbi en forhandler og hører om de gider at gøre det... hvis de
kan finde ud af det :)

Mvh.
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-04 23:38

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bor i Nordsjælland, så der er lige et stykke vej...
>
> Jeg smutter forbi en forhandler og hører om de gider at gøre det... hvis

Det er ikke sikkert de har hørt om det før. Men du kan tage denne
beskrivelse med.

Adresse 17 - instrument modul.

1. Udlæs den 5 cifrede kode fra instrumentet. Hvis det første ciffer er nul
vises kun 4 cifre man skal så antage at der står nul foran.
2. Skriv koden ned, så du har den til senere brug hvis du skal tilbage til
org.
3. Det tredie ciffer (landekoden) ændres til 5 (der står højst sandsynligt 1
i forvejen).

-- Eks. Fabrikskodningen er 05112 (vises som 5112) kodningen ændres til
05512 --

4. Funktion 7 (omkodning), indkod den nye kode i instrumentet.
-- L/100 Km er ændret til L/Km med det samme. Der er ikke andre ændringer.

De forskellige landekoder er:
1 Europa.
2 USA
3 Canada
4 Storbritanien
5 Japan
6 Saudi Arabien
7 Australien

Sproget i displayet ændres:

Adresse 17 - instrument modul.
1. Funktion 10 - Tilpasning kanal 4
2. Værdien ændres til 2 (der står højst sandsynligt 1 i forvejen).
3. Gem og afslut.
4. Tænding slås fra og til.

-- Sproget i displayet er nu engelsk.

De forskellige sprogkoder er:
1. Tysk
2. Engelsk
3. Fransk
4. Italiensk
5. Spansk
6. Portugisisk
7. Tjekkisk.

=

Det tager kun 2 minutter, men de vil så gerne at du bliver lidt
længere......hehe...

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 22-01-04 09:02

> Det er ikke sikkert de har hørt om det før. Men du kan tage denne
> beskrivelse med.

---

Du er sej nok

Mange tak..