/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Råd søges: Mercedes eller ???
Fra : Zach


Dato : 17-01-04 09:51

Jeg skal have ny brugt bil og er ikke helt sikker på hvad der er bedst.
Derfor søger jeg råd her;

- det skal være en station car
- budgettet er 120-150.000 kroner = brugt bil
- jeg kører 12.000-15.000 km om året
- jeg har senest haft en Opel Astra, men overvejer nu en Mercedes E 250
eller TE 300.
- jeg har valgt diesel Mercedes fra, fordi bilen også kommer til at kørere
en del kortere ture
- alternativet kunne være en Ford Focus eller tilsvarende.

Det er klart at økonomien for en Mercedes umiddelbart er dårligere (dyrere
forsikring, vægtafgift, bensin), og den Mercedes jeg evt. vælger må også
nødvendigvis være ældre og have flere kilometer end Focus e.l. Jeg har
regnet lidt på det og det ser ud som om at forsikring, afgift og bensin
koster cirka 15.000 mere årligt, hvis jeg vælger en Mercedes E 250.

Alligevel overvejer jeg at købe en Mercedes. Hvordan er økonomien på længere
sigt (værkstedspriser, gensalgspris, holdbarhed etc)?

Er der noget jeg har overset, som kan tale hhv. for og imod Mercedes><Ford
Focus.

Mvh.

Henrik Zachariassen



 
 
Ukendt (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-04 10:10



> Alligevel overvejer jeg at købe en Mercedes. Hvordan er økonomien på
længere
> sigt (værkstedspriser, gensalgspris, holdbarhed etc)?
>
> Er der noget jeg har overset, som kan tale hhv. for og imod Mercedes><Ford
> Focus.

Hvis du går og drømmer om en Mercedes så køb den. Man lever kun een gang og
tænk at skulle herfra uden at have udlevet sine drømme
Jeg kan ikke se der er noget at betænke sig på selv om Mercedes er dyrere
end en Focus, når du slet ikke brænder for en Focus.

Alle gætterier om hvad de koster at vedligholde kan man godt glemme, det er
nemlig kun gætterier og en sprunget tandrem kan ødelægge dette "budget" for
mange år.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mathias (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 17-01-04 10:58

Tom wrote:
> Alle gætterier om hvad de koster at vedligholde kan man godt glemme,
> det er nemlig kun gætterier og en sprunget tandrem kan ødelægge dette
> "budget" for mange år.


Så er det jo godt at Mercedes kører med kæde :)

--
Mvh. Mathias



Reino Andersen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 17-01-04 11:04

Tom skrev:

> Alle gætterier om hvad de koster at vedligholde kan man godt glemme, det
er
> nemlig kun gætterier og en sprunget tandrem kan ødelægge dette "budget"
for
> mange år.

Jep, har en kollega, som købte en Mercedes 300E i 2001 - 14 måneder senere
sprang kædetrækket og bilen havde på daværende tidspunkt kun kørt ca.
170.000 km! Det kostede ca. 30.000 kr. at få ordnet motoren.

--
Reino



Andreas Jensen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 17-01-04 16:00

Hej Henrik

"Zach" <zach@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4008f77d$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skal have ny brugt bil og er ikke helt sikker på hvad der er bedst.
> Derfor søger jeg råd her;
..... klippelippelip ....

Jeg var for 14 måneder siden i samme situation.

Jeg søgte gennem nogle venner og fandt i Tyskland en W124'er: 230TE. Der er
tonsvis af W124'ere på f.eks. www.mobile.de. Prisen er fra ca. 10 kkr. og
opefter. Du kan sagtens finde en til f.eks. 40.000 (5.000 Euro), der har
gået 150.000. Den vil koste ca. 75.000 i afgift hos farisæerne, men det kan
du selv tjekke på www.toldskat.dk. Søg efter samme model/år/km. Dét er et
meget præcist gæt.

Biler fra Stuttgart og sydligere er som regel uden andet end overfladerust.
Og masser af vogne har ingen rust ! Og masser af vogne står fantastisk
flotte !

W124'eren er af mange (Men ikke alle !) beskrevet som "den sidste rigtige
Mercedes". Og den er meget billig i reservedele, sålænge man snakker om
almindelige sliddele. Derved bliver f.eks. min 230TE væsentligt billigere
end min Mitsubishi Galant i totale driftsomkostninger på trods af en
benzinøkonomi på 9 km/l og ca. 7.000 i vægafgift årligt.

Der er mange km i en Mercedes, hvis den passes bare nogenlunde ! Min har nu
gået 290.000 og still going very strong. Men man skal vide 230'eren har svag
knastaksel ! Mercedes har udskiftet den originale med en "hårdere" type og
man skal tjekke hvilken version, der ligger i et evt. køb. Det koster ca.
4.600 kr. eks. moms i reservedele hos f.eks. Gørløse Autoimport, men kan
hentes for 3.000 kr. i Tyskland.

Jeg kan anbefale http://www.mercefreaken.com/, der er en norsk side
dedikeret Mercedes. Dér er mængder af god information vedr. modeller og
"Forum" er en guldgrube.

Skriv en epost, hvis du evt. vil se billeder eller ha' en prøvetur (Bor i
Nordsjælland). Men jeg vil altså ikke sælge min (-.

Med venlig hilsen
Andreas Jensen





CF (17-01-2004)
Kommentar
Fra : CF


Dato : 17-01-04 18:18

Ja, altså min 230Eér havde kørt 495.000 km da jeg solgte den - og den
spandt som en missekat - man skal sgu prøve at eje en mercer en gang i
livet - der er MB og så alle de andre - har også haft en 500SE i 3 år.
Boede i Tyskland Det var bare en fed oplevel hver evig eneste gang
jeg startede bæstet. De ka bare det der i Stuttgarth

On Sat, 17 Jan 2004 16:00:21 +0100, "Andreas Jensen"
<ccc2500_skal_fjernes@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej Henrik
>
>"Zach" <zach@privat.dk> skrev i en meddelelse
>news:4008f77d$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg skal have ny brugt bil og er ikke helt sikker på hvad der er bedst.
>> Derfor søger jeg råd her;
>.... klippelippelip ....
>
>Jeg var for 14 måneder siden i samme situation.
>
>Jeg søgte gennem nogle venner og fandt i Tyskland en W124'er: 230TE. Der er
>tonsvis af W124'ere på f.eks. www.mobile.de. Prisen er fra ca. 10 kkr. og
>opefter. Du kan sagtens finde en til f.eks. 40.000 (5.000 Euro), der har
>gået 150.000. Den vil koste ca. 75.000 i afgift hos farisæerne, men det kan
>du selv tjekke på www.toldskat.dk. Søg efter samme model/år/km. Dét er et
>meget præcist gæt.
>
>Biler fra Stuttgart og sydligere er som regel uden andet end overfladerust.
>Og masser af vogne har ingen rust ! Og masser af vogne står fantastisk
>flotte !
>
>W124'eren er af mange (Men ikke alle !) beskrevet som "den sidste rigtige
>Mercedes". Og den er meget billig i reservedele, sålænge man snakker om
>almindelige sliddele. Derved bliver f.eks. min 230TE væsentligt billigere
>end min Mitsubishi Galant i totale driftsomkostninger på trods af en
>benzinøkonomi på 9 km/l og ca. 7.000 i vægafgift årligt.
>
>Der er mange km i en Mercedes, hvis den passes bare nogenlunde ! Min har nu
>gået 290.000 og still going very strong. Men man skal vide 230'eren har svag
>knastaksel ! Mercedes har udskiftet den originale med en "hårdere" type og
>man skal tjekke hvilken version, der ligger i et evt. køb. Det koster ca.
>4.600 kr. eks. moms i reservedele hos f.eks. Gørløse Autoimport, men kan
>hentes for 3.000 kr. i Tyskland.
>
>Jeg kan anbefale http://www.mercefreaken.com/, der er en norsk side
>dedikeret Mercedes. Dér er mængder af god information vedr. modeller og
>"Forum" er en guldgrube.
>
>Skriv en epost, hvis du evt. vil se billeder eller ha' en prøvetur (Bor i
>Nordsjælland). Men jeg vil altså ikke sælge min (-.
>
>Med venlig hilsen
>Andreas Jensen
>
>
>


Rene´ (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 17-01-04 18:37

Ja der er ikke noget som fornemelsen af "stjernen" på fronten.

MVH Rene 3xmercedes.



Ukendt (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-04 21:14



> Ja, altså min 230Eér havde kørt 495.000 km da jeg solgte den - og den
> spandt som en missekat - man skal sgu prøve at eje en mercer en gang i
> livet - der er MB og så alle de andre - har også haft en 500SE i 3 år.
> Boede i Tyskland Det var bare en fed oplevel hver evig eneste gang
> jeg startede bæstet. De ka bare det der i Stuttgarth

jaja en 190'er er der nu ikke meget Mercedes over

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Zach (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Zach


Dato : 18-01-04 10:04


"Zach" <zach@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4008f77d$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skal have ny brugt bil og er ikke helt sikker på hvad der er bedst.
> Derfor søger jeg råd her;

> - jeg har senest haft en Opel Astra, men overvejer nu en Mercedes E 250
> eller TE 300.
> - jeg har valgt diesel Mercedes fra, fordi bilen også kommer til at kørere
> en del kortere ture

Som skrevet tidligere leder jeg efter en bensin bil, men nu er jeg kommet i
tvivl om hvordan jeg kan kende en bensin Mercedes på bogstaverne. Jeg troede
at D stod for diesel (ex. 300 TD og 250 TD) og E for bensin (ex 250 E og 300
TE). Men nu har jeg fået en mail fra en der siger at 250 E er en diesel.
Hjælp mig i min forvirring.



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 11:23

On Sun, 18 Jan 2004 10:03:32 +0100, "Zach" <zach@privat.dk> wrote:

>Som skrevet tidligere leder jeg efter en bensin bil, men nu er jeg kommet i
>tvivl om hvordan jeg kan kende en bensin Mercedes på bogstaverne. Jeg troede
>at D stod for diesel (ex. 300 TD og 250 TD) og E for bensin (ex 250 E og 300
>TE). Men nu har jeg fået en mail fra en der siger at 250 E er en diesel.
>Hjælp mig i min forvirring.

Manden mener sikkert, at E250 er en diesel. MB har ikke laver 250
benzin siden 123-modellen. Se alt hér:
www.mercefreaken.com/


/Mogens

Michael Nielsen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 18-01-04 17:28


"Zach" <zach@privat.dk> wrote in message
news:400a4bed$0$95098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Som skrevet tidligere leder jeg efter en bensin bil, men nu er jeg kommet
i
> tvivl om hvordan jeg kan kende en bensin Mercedes på bogstaverne. Jeg
troede
> at D stod for diesel (ex. 300 TD og 250 TD) og E for bensin (ex 250 E og
300
> TE). Men nu har jeg fået en mail fra en der siger at 250 E er en diesel.
> Hjælp mig i min forvirring.

Frem til og med 1993-model:
Ingen bokstav efter tallet = karburator (? forgasser på norsk). Kun
2-literen i "200 uden E" (som mange kalder den) har karburatormotor. Alle
andre W124 benzinmodeller har indsprøjtningsmotor.

E efter tallet = indsprøjtningsmotor
D efter tallet = diesel
C efter tallet = 2-dørs coupé
T efter tallet = T-model, stationcar

Eksempel:
300 D = 3-liter diesel
250 TD = 2,5-liter T-model, diesel
200 = 2-liter, karburator
230 CE = 2,3-liter coupé med benzinindsprøjtningsmotor
Der findes også en 3-liter med 24 ventiler; dette indikeres med et "-24" til
slut, f.eks. 300 CE-24.

Mange bruger også betegnelsen TDT om T-model med turbodiesel, men korrekt
betegnelse er TD Turbo. Det er også sådan det står på bagklappen

Fra og med 1994-model fik 124-serien betegnelsen E-klasse, og alle modeller
begynder med et "E" efterfulgt af tallet der indikerer motorstørrelsen. Fra
1994 står altså E´et for "E-klasse", ikke for indsprøjtning.
F.eks. E200, E320 etc.
Dieselmodellerne har E efterfulgt af tallet for motorstørrelsen og så
"DIESEL" - f.eks. E 250 Diesel. På dieselbiler med turbo står der E xxx
Turbodiesel.

Dessværre er der mange, der ikke har oversigt over dette, så du kan nemt
finde annonser for 1996-model 200 E eller 1985 E 230...

En komplet oversigt over W124-modellerne kan du finde her:
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste