/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Volvo 850
Fra : kenn hansen


Dato : 16-01-04 22:44

Hej ...
Er der nogen der har erfaring med en volvo 850 stc. enten en T5 eller 2,5 T
??? her tænker jeg på økonomien , vægtafgift , vedlighold , benzin økonomi
m.m.

Mvh..
Kenn



 
 
Allan Klausen (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan Klausen


Dato : 17-01-04 10:36

Kort og godt, den er DYR. Men bilen er kanonlækker og holder evigt.

Hilsen Allan


"kenn hansen" <kenn.hansen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40085b31$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej ...
> Er der nogen der har erfaring med en volvo 850 stc. enten en T5 eller 2,5
T
> ??? her tænker jeg på økonomien , vægtafgift , vedlighold , benzin økonomi
> m.m.
>
> Mvh..
> Kenn
>
>



Lau (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Lau


Dato : 17-01-04 17:41

Efter 1 år med en 850GLT 2,5 20V aut. var der følgende fejl:

Sædevarmen hvade brændt hul i sædebetrækket
Benzintanken var utæt og derved skyllede undervognsbehandlingen af
Bagklappens inderside var gået løs
El-siderude i v dør var defekt
ABS-føler ved det ene hjul defekt (pris 4-6000,-)
Forlygtepærer sprang hver anden måned
Batteri defekt.
resten kan jeg ikke huske

Benzin økonomi: 8-8,5/liter.
Den var fra 97 og havde kørt 93000km (113000 da jeg solgte).
Havde en god lyd og kørte godt, dog er Mercedesgearet meget bedre.
Yderligere var jeg 10 gange på værksted på 12 mdr med lys i Lambdasonden!
Her blev der på sælgers regning skiftet for 15.000,- stumper

Jeg kører Mercedes nu og fremover.
Held og lykke
vh
Lau

"kenn hansen" <kenn.hansen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40085b31$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej ...
> Er der nogen der har erfaring med en volvo 850 stc. enten en T5 eller 2,5
T
> ??? her tænker jeg på økonomien , vægtafgift , vedlighold , benzin økonomi
> m.m.
>
> Mvh..
> Kenn
>
>



Rene´ (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 17-01-04 18:39

Knirker ufatelig meget i kabinen. alt for meget plastik.
og så er den dyr at holde kørende. og dyr i drift.



Niels Bengaard (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 17-01-04 21:45

> Hej ...
> Er der nogen der har erfaring med en volvo 850 stc. enten en T5 eller 2,5
T
> ??? her tænker jeg på økonomien , vægtafgift , vedlighold , benzin økonomi
> m.m.

Hvis du er medlem af FDM, har de lidt om brugte Volvo 850 liggende, det er
bare at søge på Volvo 850.
Måske virker disse links selv om man ikke er medlem, de giver i hvert fald
svar på reservedelspriser, benzinøkonomi, typiske fejl og kundetilfredshed.
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/VO_850.pdf
http://www.fdm.dk/motor/pdf/09-2002/68.pdf

Hvis du ikke kan se dem, så kan jeg maile dem til dig.

Niels



kenn hansen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : kenn hansen


Dato : 18-01-04 13:01

Hej Niels.
Jeg har set FDM , men det jeg ønskede var faktisk , at en der havde en
eller haft , kunne komme med hans egne ord . De rapporter er rimelig , men
hvis man selv har haft en , så tror jeg svarene bliver noget andet .

mvh.

kenn
"Niels Bengaard" <bengaardSLET@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40099ed1$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej ...
> > Er der nogen der har erfaring med en volvo 850 stc. enten en T5 eller
2,5
> T
> > ??? her tænker jeg på økonomien , vægtafgift , vedlighold , benzin
økonomi
> > m.m.
>
> Hvis du er medlem af FDM, har de lidt om brugte Volvo 850 liggende, det er
> bare at søge på Volvo 850.
> Måske virker disse links selv om man ikke er medlem, de giver i hvert fald
> svar på reservedelspriser, benzinøkonomi, typiske fejl og
kundetilfredshed.
> http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/VO_850.pdf
> http://www.fdm.dk/motor/pdf/09-2002/68.pdf
>
> Hvis du ikke kan se dem, så kan jeg maile dem til dig.
>
> Niels
>
>



Mogens... (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 18-01-04 13:09

On Sun, 18 Jan 2004 13:00:44 +0100, "kenn hansen"
<kenn.hansen@mail.dk> wrote:

>Hej Niels.
> Jeg har set FDM , men det jeg ønskede var faktisk , at en der havde en
>eller haft , kunne komme med hans egne ord . De rapporter er rimelig , men
>hvis man selv har haft en , så tror jeg svarene bliver noget andet .

Niels kører jo netop i en 850 R-model og henviser sikkert til
sidderne, fordi de er dækkende.

Jeg har haft flere Volvo'er og kørt en del i en 850 m/125 hk.
Undgå dén og - som der står i linkene - ligeledes modellen med 140 hk.
Der sker ganske enkelt for lidt, når du træder på speederen.


/Mogens

Niels Bengaard (18-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 18-01-04 19:28

> Hej Niels.
> Jeg har set FDM , men det jeg ønskede var faktisk , at en der havde en
> eller haft , kunne komme med hans egne ord . De rapporter er rimelig , men
> hvis man selv har haft en , så tror jeg svarene bliver noget andet .

Jeg har kun haft min i et halvt års tid, og det er jo ikke så lang tid at
vurdere den på.

Jeg har købt den uklargjort og med lidt fejl.
Et defekt forhjulsleje, det kostede uoriginalt 1400 kr, fordi det er komplet
med nav.
Ingen gas på aircon, det kostede ca. 1300 kr, at få fundet utætheden med
sporgas, få skiftet en defekt føler, og få fyldt gas på igen.
Min kører 8.5 km/liter, ikke supermeget, men jeg kører næsten også kun korte
ture. På længere ture når man ca. 10 km/l.

Visse af de ting folk påpeger som eks. knirkende instrumentborde, har jeg
ikke. Min havde fuld service, og har sikkert fået ordnet den fejl vha. de
serviceinstruktioner, der sendes til værkstederne.

Jeg har lige skiftet olie, oliefilter og termostat idag. Originalt
oliefilter koster 50 kr hos www.spare-parts.dk , termostat i OEM kvalitet 85
kr.
Du kan evt. gå ind på den hjemmeside og downloade en prisliste, så kan du se
hvad stumperne koster.
Jeg har ikke erfaring med service på autoriserede værksteder, da jeg selv
laver næsten alt på bilen.

Generelt er det en holdbar bil. Selv om min har kørt 260.000 km er kabinen
stadig flot, motorrummet er næsten som nyt efter en motorvask og undervogn
og karrosseri er rustfrie, selv om bilen ikke er efterbehandlet med
rustbeskyttelse.

Hvis der opstår dyrere defekter, fås alle dele fra autoophuggere i Sverige
billigt. Til min forrige Volvo 240 købte jeg et par gange brugte dele fra en
autoophugger via nettet og betalte med Visakort, så blev det sendt samme
dag.

Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste