Ford Escort 5 (92) & 17"
Fra : Lars Kristensen

Dato : 16-01-04 13:36

Hej...

Jeg er blevet tilbudt et sæt 17" (215/40) af en kollega til en rigtig god
pris...

MEN.. Jeg ved at min Escort kan bruge 17", men er meget i tvivl om bredden
vil passe.

Er der nogle af Jer der ved det og/eller har erfaringer hermed??

Jeg kan selvfølgelig bare skifte et hjul og se, men hvis nu en af Jer lige
vidste det ville det jo være lidt nemmere, da jeg heller ikke har fået
fælgene endnu...

På forhånd tak..

Lars Kristensen
Ballerup

Fra : Lars Kristensen

Dato : 16-01-04 13:37

P.S. Det er en 1.8 16v CLX.... (105 HK)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-01-04 13:35

> [...]
> pris...
>
> MEN.. Jeg ved at min Escort kan bruge 17", men er meget i tvivl om bredden

Bredden på dækket?
Du nævner jo ikke bredden på fælgen, så også er afgørende...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 16-01-04 13:49

Morten Fruergaard wrote:
> Bredden på dækket?
> Du nævner jo ikke bredden på fælgen, så også er afgørende...

Og indpresningsdybden som er lige så vital.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens...

Dato : 16-01-04 18:06

On Fri, 16 Jan 2004 13:49:26 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> [...]

Han skriver da ellers 215/40...

>Og indpresningsdybden som er lige så vital.

Jep - 4x108 Fordfælg få'es i et hav af størrelser:
www.nysynet.dk/hjuldata.htm

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-01-04 18:11

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han skriver da ellers 215/40...

Naturligvis skulle der have stået fælgen og ikke dækket....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 16-01-04 19:34

Lars Kristensen wrote:
> MEN.. Jeg ved at min Escort kan bruge 17", men er meget i tvivl om
> bredden vil passe.

Jeg vover mig ud i det på trods af at jeg ikke vad ret meget om
ukendt til Ford-mærket, men jeg mener at kunne huske at du
_max_ kan få 205/40-17" på en Escort. Og for at det kan lykkes
skal du ramme en præcis fælgbredde og indpresningsdybde.

Men der må trods alt være nogen Ford folk her inde der ikke
triller på morfardækstørrelser som kan fortælle om jeg er forkert
på den?