Skærme
Fijala 3554
RGB tilslutning på skærmen ?
Fra : KjL

Dato : 22-04-01 21:16

Hej
Jeg ville høre om der kræves et specielt grafikkort for at køre med en skærm
der har RGB tilslutning på skærmen (rød, grøn, blå, sort, hvid, kabler med
runde stik) Mit grafikkort er et GForce 32mb sdr ram men der kommer ikke
noget billede når jeg starter puteren op? Kan det evt ligge i strøm
forsyningen
den er på 250.
Skærmen er en samtron 20"
Håber der er en som hjælper mig

Med venlig hilsen
kjeld Larsen

Fra : KjL

Dato : 22-04-01 22:46

Jeg mener selvfølgelig BNC kabel og ikke RGB.

Mvh
kjeld Larsen

KjL <kjeld.l@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:AZGE6.718$Kb6.10268@news.get2net.dk...

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 23-04-01 09:36

"KjL" <kjeld.l@get2net.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg ville høre om der kræves et specielt grafikkort for at køre med en
skærm
> der har RGB tilslutning på skærmen?

Nej, der skulle ikke være nogen forskel.

> Mit grafikkort er et GForce 32mb sdr ram men der kommer ikke noget
> billede når jeg starter puteren op?

Har maskinen virket tidligere?
Hvis du tilslutter en anden skærm, kommer der så billede på den? Hvad
har du ændret udover at udskifte skærmen?

> Kan det evt ligge i strøm forsyningen. Den er på 250.

Så vil jeg skyde på en du har en AMD-CPU. De har haft en del problemer i
kabinetter med 235/250W PSU. For at minimere fejlmulighederne kan du
starte med at lade den køre ved den hastighed den er født til - altså
ikke overclocke hvis du har gjort det. Dernæst kan du koble de mere
unødvendige komponenter fra såsom DVD-/Cd-rom drev, Cd-brænder og
kabinetblæsere. Jo flere ting du kobler fra, jo mindre strøm bruger
maskinen, og du kan derved se om det er din strømforsyning, der er for
"lille". Og for en god ordens skyld - at koble enheder fra gøres ved at
hive strømstikket ud.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : KjL

Dato : 23-04-01 22:25

Hej igen
Tak for svaret Jesper, fandt udaf at give skærmen et lille dunk bagi så kom
billede! Et eller andet relæ må åbenbart have sat sig fast så der ikke kunne
komme noget signal ud?,Men det virker som det skal nu og det er jo det der
er meningen

Med venlig hilsen og tak for hjælpen
kjeld Larsen

Jesper Kollerup Jensen <jesper@kollerup.dk> skrev i en