MS Windows
briani 27239
Morgenskærmen var blå
Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 07:46

Da jeg stod op stod følgende på min skærm: Kernel data inpage error.
Nuvel jeg startede maskinen op og den kom frem til der hvor den vil
undersøge diskene for fejl, jeg har 2 diske i, drev C hvor styresystemet
ligger på og så drev D hvor alt andet er placeret. Nedtællingen begyndte
til fejlfinding på drev D og der stod den så og intet lavede i et
kvarter. Jeg genstartede maskinen igen med samme resultat. En gang
genstart mere og jeg sprang over drev D´s fejlfinding. Jeg kan se drev D
og jeg kan bruge de data som er på drevet uden problemer, men hvad
pokker skyldes det at Win.XP ikke kan køre fejlfindingen under
opstarten. Disken er en Maxtor 4KO40H2.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 12:26

Henning Lund skrev:

Partitiomatic kan godt køre en scandisk på drevet men windows kan ikke,
hvordan tackler jeg lige dette problem da windows vil checke drevet ved
hver opstart?

Fra : Henrik Dissing

Dato : 07-02-04 15:35

On Sat, 7 Feb 2004 12:26:24 +0100, Henning Lund wrote:

>Partitiomatic kan godt køre en scandisk på drevet men windows kan ikke,
>hvordan tackler jeg lige dette problem da windows vil checke drevet ved
>hver opstart?

Sidst jeg havde det problem, hjalp det at køre et almindeligt fejl-check
inklusive scanning for bad sectors inde fra Windows.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 16:00

Henrik Dissing skrev:

> Sidst jeg havde det problem, hjalp det at køre et almindeligt
> fejl-check inklusive scanning for bad sectors inde fra Windows.

Det kunne jeg ikke, den blev stående og der skete ikke en dyt når jeg
bad windows om at fejltjekke.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-02-04 15:22

Henning Lund skrev:

> Jeg kan se drev D og jeg kan bruge de data som er på drevet uden
> problemer, men hvad pokker skyldes det at Win.XP ikke kan køre
> fejlfindingen under opstarten.

Ligger sidefilen på D? Det tyder nemlig på, at 'Kernel data inpage
error' betyder, at der ligger data i sidefilen som styresystemet
ikke kan indlæse i hukommelsen. Hvad årsagen så er til det, er
svært at sige, men det lyder mest af alt som et hardwareproblem.

Står der et nummer ud over det med 'Kernel data inpage error' ?
(Altså, f.eks. 0xC000009C eller lignende).

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 15:37

Thomas Madsen skrev:

> Ligger sidefilen på D?

Godav Thomas, ja det gør den men jeg har lige dræbt sidefilen på D
drevet og ladet C drevet klare den istedet, så kan maskinen køre
scandisk ved opstart, sært?

> Står der et nummer ud over det med 'Kernel data inpage error' ?
> (Altså, f.eks. 0xC000009C eller lignende).

Ja men jeg fik ikke skrevet ned hvad der stod da mit morgenhumør ikke
var det bedste her idag, jeg er ramt af alverdens uheld her i weekenden.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-02-04 16:07

Henning Lund skrev:

> Godav Thomas, ja det gør den men jeg har lige dræbt sidefilen på D
> drevet og ladet C drevet klare den istedet, så kan maskinen køre
> scandisk ved opstart, sært?

Så er det også tegn på, at der er gået spunk i sidefilen.
Jeg gætter på, at det er dårlige sektorer i den del af del D, hvor
sidefilen befandt sig. Prøv at køre en komplet overfladescanning af
drev D. Chkdsk kører som standard ikke en overfladescanning af disken.
Det skal du selv bede om. Den nemmeste måde at gøre det på, er efter
min mening at starte en kommandoprompt og skrive følgende, efterfulgt
af et tryk på Enter: chkdsk d: /f /r
Det tager sin tid at løbe alle sektorer igennem, men det er forsøget
værd, tror jeg.

> Ja men jeg fik ikke skrevet ned hvad der stod da mit morgenhumør
> ikke var det bedste her idag, jeg er ramt af alverdens uheld her i
> weekenden.

Ok. Træls at høre og jeg kender det godt. Nogle dage går der bare
Anders And i det hele.

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 16:25

Thomas Madsen skrev:

> chkdsk d: /f /r
> Det tager sin tid at løbe alle sektorer igennem, men det er forsøget
> værd, tror jeg.

Er det det samme som når man inde i denne kamputer beder den om at rette
fejl i filsystemet mm? Ifald det er så har jeg kørt den.

> Ok. Træls at høre og jeg kender det godt. Nogle dage går der bare
> Anders And i det hele.

Ja mon ikke!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 07-02-04 16:36

Henning Lund skrev:

> Er det det samme som når man inde i denne kamputer beder den om at
> rette fejl i filsystemet mm?

Nej. At rette fejl i filsystemet er /f-parameteret.
/R-parameteret svarer til at vælge den indstilling inde i denne
computer som, her i den engelske version, hedder 'Scan for and
attempt recovery of bad sectors'.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/bad_sectors.gif>.

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-02-04 17:21

Thomas Madsen skrev:

> [...]
> /R-parameteret svarer til at vælge den indstilling inde i denne
> computer som, her i den engelske version, hedder 'Scan for and

Oki tak for hjælpen, jeg prøver at køre den.