MS Windows
briani 27239
Jobliste i XP
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 06-02-04 19:45

Hej,

jeg har for nylig installeret XP. Job-listen er ENORM lang..... Der er 38
jobs!! Der står godt nok 0 ud for næste alle, men det virker alligevel som
en bunke ressourcer. Jeg har prøvet at checke www.answersthatwork.com om
tasklist, men der er mange der ikke står der! Er det et problem at der er så
mange??

Hvis jeg spiller spil, er alle de programmer så også aktiveret?? Jeg tænker
her på f.eks. virusprogrammer der opdaterer sig selv. Skal/bør de slås fra?

Mvh

Kennet

--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Snuden

Dato : 06-02-04 22:26

On Fri, 6 Feb 2004 19:44:50 +0100, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

> [...]
>tasklist, men der er mange der ikke står der! Er det et problem at der er så

Næh, normalt ikke, men hvis PC'en bare står som stand-alone
hjemme-PC'ere er der nok en del processer der kan undværes. Jeg har
slukket for alt hvad der ikke er nødvendigt og har pt. 34 processer
kørende, incl ICQ, firewall, Antivirus, 3 x mIRC, 2 x FlashFXP, 1
stifinder og Agent, så 38 på en standard-boks lyder ikke helt ved
siden af.

De optager naturligvis hukommelse, men hvis du har RAM nok så dør du
ikke af det, og så længe de ikke laver noget bliver din CPU i det
mindste ikke belastet af det.

>Hvis jeg spiller spil, er alle de programmer så også aktiveret??

Ja.

>Jeg tænker
>her på f.eks. virusprogrammer der opdaterer sig selv. Skal/bør de slås fra?

Absolut ikke. Der skal imho særdeles tungtvejende grunde til for at
slukke for AV/Firewall. Programmer der melder "Antivirus software
detected. Disable this before proceeding" bliver først forsøgt
installeret med AV slået til, og kan det ikke det bliver det ikke
installeret på min æske.
--
Snuden

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-02-04 11:36

hej,

tak for hjælpen, men er det muligt at se, hvad hver enkelt jobs funktion er?
Hvordan kan jeg vide, hvilke jeg kan slette og hvilke jeg ikke kan slette?

Jeg spiller Generals og har ikke haft problemer med hastigheden, men nu
hakker det noget, og jeg mistænker, at jeg måske har installeret noget som
bruger hukommelse mens jeg spiller.

Jeg har 1333 mhz og 1024 mb ram + 128 mb grafikkort

Mvh

Kennet

Fra : Snuden

Dato : 08-02-04 02:07

On Sat, 7 Feb 2004 11:35:51 +0100, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

>hej,
>
>tak for hjælpen, men er det muligt at se, hvad hver enkelt jobs funktion er?
>Hvordan kan jeg vide, hvilke jeg kan slette og hvilke jeg ikke kan slette?

Ikke slette. Slå fra. Og det er jo lige det der er tricket. Du er nødt
til at vide hvad de enkelte processer dækker over, og det er ikke nemt
når generiske processer som svchost kan dække over en stribe
processer. Men jeg kan da fortælle at jeg har lavet følgende ændringer
uden problemer på min æske (jeg bruger en engelsk version - de danske
betegnelser kan jeg ikke lige huske):

Alerter:               Manual => Disabled
Computer Browser:         Automatic => Disabled
DHCP Client:            Automatic => Disabled
Distributed Link Tracking client:      Automatic => Manual
Error Reporting Client:         Automatic => Disabled
Help and Support:         Automatic => Disabled
Indexing Service:         Manual => Disabled
ICF/ICS:            Manual => Disabled
IPSec Services:            Automatic => Disabled
IPv6 ICF:            Manual => Disabled
Messenger:            Automatic => Disabled
Netmeeting Remote Desktop Sharing:   Manual => Disabled
Portable Media Serial Number:      Automatic => Disabled
Secondary Logon         Automatic => Disabled
Server:               Automatic => Disabled
Smart Card:            Manual => Disabled
Smart Card Helper:         Manual => Disabled
System Restore Service:         Automatic => Disabled
TCP/IP NetBIOS Helper:         Automatic => Disabled

Bemærk: DHCP klienten skal køre hvis du ikke har fast IP på din PC.
Server servicen skal køre hvis du har IIS installeret eller på anden
måde deler filer over et internt netværk. System Restore skal køre
hvis du ikke har slået den funktion fra.

Ændringerne foretages i Tjenester (Start => Kontrolpanel =>
Administration => Tjenester)

>Jeg spiller Generals og har ikke haft problemer med hastigheden, men nu
>hakker det noget, og jeg mistænker, at jeg måske har installeret noget som
>bruger hukommelse mens jeg spiller.

Har du installeret noget for nyligt, og bemærket ændring umiddelbart
derefter? Det kan være en oprydning i temporære filer også kan
afhjælpe det.

>Jeg har 1333 mhz og 1024 mb ram + 128 mb grafikkort

OK
--
Snuden

Fra : Leo.E

Dato : 08-02-04 07:54

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message news:<4024bf85$0$27447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> bruger hukommelse mens jeg spiller.
>
> Jeg har 1333 mhz og 1024 mb ram + 128 mb grafikkort

Du kan láve én opsætning til spil:
http://www.windowsxpatoz.com/cgi-bin/performance/index.cgi?answer=1050716868&id=1036282433
Leo