MS Windows
briani 27239
Hvordan NetWare i XP home ?
Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 06-02-04 13:26

Jeg har store problemer med at få min printserver (Trendnet TE 100-P3plus)
til at virke fordi der ikke er nogen "client service for NetWare"
indstalleret i XP home.

Jeg har prøvet at indstallere Novell Netware men det gør kun at jeg skal
logge ind gennem Novells login. Jeg har en W2k maskine som har klienten
indstalleret og dermed kører uden problemer.

Kan nogen hjælpe mig?

Dan

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 06-02-04 15:42

"Dan Knudsen [2000]" wrote:

> [...]
> logge ind gennem Novells login. Jeg har en W2k maskine som har klienten
> indstalleret og dermed kører uden problemer.

Jeg formoder at printserveren kun skal bruge IPX-protokollen fra
Netware-klienten. Har du prøvet at sætte kryds i "Workstation only" når
du logger på ?
Hvis dette virker, kan du prøve at afinstallere Netware-klienten og se
om den skulle lade IPX-protokollen blive tilbage.

/klaus

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 06-02-04 16:06

Det har jeg prøvet to gange men uden held...

Det mærkelige er at hverken XP eller jeg kan finde den på XP CDen... den er
vel standard på XP pro??

dan

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 06-02-04 16:15

"Dan Knudsen [2000]" wrote:

> "Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> Det har jeg prøvet to gange men uden held...

Hvad har du prøvet to gange - logge på i "Workstation only" eller
afinstallere klienten ?

> Det mærkelige er at hverken XP eller jeg kan finde den på XP CDen... den er
> vel standard på XP pro??

Jeg mener at IPX-protokollen er standard i XP Prof - det skulle da være
en af forskellene mellem Prof og Home. Novell's egen version skulle vist
også være med i deres klient - derfor skulle du prøve at afinstallere
klienten og se om den skulle ligge tilbage.

/klaus

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 06-02-04 17:21

Når jeg afindstallerer klienten og vælger at indstallere klienten (efter jeg
har højerklikket på netværksikonet og fået oversigten over hvilke enheder
der er indstalleret) kommer den samme Novell mulighed op som igen kræver
login.

Den .ini fil den kræver må da findes et eller andet sted ligsom drivere
gør.... eller...???

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-02-04 18:06

On Fri, 6 Feb 2004 13:25:42 +0100, "Dan Knudsen [2000]"
<news@FJERNapart.dk> wrote:

> [...]
>logge ind gennem Novells login. Jeg har en W2k maskine som har klienten
>indstalleret og dermed kører uden problemer.

Du har vist ikke brug for NetWare-klienten.

Kan du ikke nøjes med at installere XP,s indbyggede
NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol?

Start -> Indstillinger -> Netværksforbindelser
Højreklik på din netværksforbindelse -> Egenskaber ->
Installer -> protokol -> Tilføj
Vælg NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 06-02-04 18:24

Serveren skal bruge bruge Novell NetWare client services.

NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol er indstalleret og skal
også være det ifølge manualen til serveren.

Dan

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:2sh7205usdu6s6vmvmf59die68up096url@4ax.com...

?

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-02-04 19:36

On Fri, 6 Feb 2004 18:23:58 +0100, "Dan Knudsen [2000]"
<news@FJERNapart.dk> wrote:

>Serveren skal bruge bruge Novell NetWare client services.
>
>NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol er indstalleret og skal
>også være det ifølge manualen til serveren.

OK - så er du selvfølgelig nødt til at installere NW Client.

Når den er installeret, er der så mulighed for at vælge primær logon?

I så fald kan primær logon måske angives til Windows netværk, og så
slipper du for at logge ind via NW-client.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 07-02-04 09:23

Problemet bare det at når jeg har indstalleret NW Client med logon og jeg
logger på så kan jeg stadig ikke få kontakt med serveren. Når det er
indstalleret siger den heller ikke "client service for NetWare" men noget
med Novell ......

Jeg har nu fået svar fra TrendNet (producenten i USA) og han siger:

Windows XP Home does not support Client Service for Netware. Since you
already have the PS Admin installed on your Win2K PC you do not need to
install it on your Win XP. All you need to do is just add the printer to
your PC as a Local Printer.

Det holder jo ikke en meter, så skal den maskine være tændt hele tiden,
hvilket for os er meget uhensigtsmæssigt, så kunne vi jo lige så godt have
ladet den være printerserver fra starten.

Der findet jo næsten altid en eller anden workaround så man kan få det til
at virke... ellers må vi opgradere 4 maskiner med XPpro eller finde en
printserver løsning som fungerer i XP home.

meddelelse news:1dn7209iht5ujri83dsb7rddm817kodshc@4ax.com...